Måndagens rädslor.

Äntligen måndag igen!
 
Vi får en ny vecka med chanser till att utmana våra rädslor, öva oss på att hantera dom och framför allt -fortsätta framåt utan att låta dom hindra oss alltför mycket.
Man kan inte alltid förstå allt som man är rädd för, en del saker känns helt ologiska att vara orolig kring. Men du, det är okej, ingenstans så står det att det är olagligt att vara rädd för något. 
Det är mänskligt.
 
En tanke är dock att man dels bör känna efter i stunden, vad är det som triggar mig - just nu? Hur reagerar jag på situationen? Är min reaktion en reaktion som gynnar mig på något sätt, eller kan jag kanske hitta ett annat sätt att agera på?
Och när situationen är över så kanske man kan fundera över vad som har gjort att man känner som man gör, det finns ju ofta en grund även om vi kanske inte direkt kan förstå vilken.
 
 

Kommentarer:

1 Sandra:

Jag lyssnar på podden attraktionslagen 2.1 och då var det en person där som tog upp liknande grej. Att man kan fundera på vad som hände och hur jag skulle kunna bemött problemet på ett annat sätt. Låter som en fantastisk lärdom ❤❤

Svar: Absolut men påminn dig om att inte älta, det kan lätt bli bakslag om man har lätt för det.
Sara Stödberg

2 Kamilla:

Vad är det som triggar mig - just nu? Den frågan fick jag ställa till mig själv i lördags då jag tyckte tildas tränare gjorde så fel på helgens tävling

Svar: Jag tror att man som utomstående ser saker som tränaren lätt missar och vice versa, eller vad tror du?
Sara Stödberg

Kommentera här: