Kvällen..

Äntligen kväll igen, och ett skönt lugn börjar bre ut sig i kroppen.
Jag har börjat lära mig att lägga unden alla måsten om kvällarna. Vad gör väl det om det står någon tallrik kvar i diskhon efter maten, den lär ju inte försvinna innan imorgon ändå, den går troligen inte sönder heller under natten.
För bara några månader sen så hade samma tallrik gnagt i mitt inre tills jag hade röjt undan även den.
Jag lever bara en gång och det känns så dumt att stressa upp sig på en tid där jag istället kan fundera igenom vad jag har gjort, eller inte gjort under dagen.
Jag har gjort något av dagen och det känns  ändå som att den blev helt okej. Annars skulle jag ju inte ha den här sköna känslan i kroppen just nu.



Kommentarer:

1 Sandra:

Här har jag varit så trött, vet inte om det är utmattningen, att kroppen inte är redo för promenader, superkonstigt. Fast det var ju intd det jag skulle komma till utan det var att mitt kök ser ut som ett bombnedslag, men tar jag imorgon. Inge bra alls att slita ut sig ❤

2 Michaela :

Jag var likadan förut, ville ha undan allt så snabbt som möjligt. Blev as stressad av att se massa disk. Nu låter jag det vara tills ja orkar🤣

3 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Skönt att få känna så, att kunna släppa på kraven och bara känna ett lugn :). Det låter fint, man kan behöva det där :)

4 Katja :

Det är såå skönt att kunna släppa och ”bara vara” på kvällen! Jag har blivit mycket bättre på det!!!

5 Marie:

Ja kvällarna det är det bästa då de kommer, dem njuter jag av, då mår man som bäst

6 Hanna Karlsson:

Jag har blivit lite för bra på att slappna av trots röra omkring mig. Egentligen avskyr jag när det blir rörigt och jag trivs bäst när det är städat omkring mig. Men orka hålla med det jämt liksom. Pojkarna drar inte in en massa i vardagsrummet, däremot dottern. Men förstår henne. Eftersom hon gjort en legostad i sitt rum har hon inte plats med andra leksaker också... Så att städa hos mig är som att skotta snö medan det fortfarande snöar. Helt bortkastat med andra ord. Dock så städar vi såklart ändå men det där dagliga plocket blir det inte alltid.

Svar: Haha jag känner igen mig i din kommentar. Lagom är kanske bäst trots allt?
Sara Stödberg

Kommentera här: