Du är INTE trasig.

Din historia är långtifrån över än.
Du har säkert någon gång känt dig trasig eller slagen i spillror av livets brutala nycker?

Du var aldrig trasig, min vän, det var en del av din inre sida som skakades ominför den påbyggnad som komma skulle. Att det gjorde fruktansvärt ont kan jag föreställa mig. En del saker sker dessutom så plötsligt och oförväntat att man varken kan eller hinner försöka att skydda sig själv.
Jag har någon gång hört om hur man i kina har tänkt när en vas t.ex har fått en spricka, man fyllde i den med guld för att hindra den från att krackelera mer. Detta gav krukan ett unikt utseende och höjde dessutom både dess värde och skönhet.
Och lite är vi nog som de där vaserna, en spricka gör oss varken trasiga eller värdelösa, vartefter vi lär oss av sådant som är jobbigt så får vi alltmer kunskap och utvecklas till något ännu större och bättre. 
Försök när det är jobbigt, även om det är svårt, att hur omöjligt det än känns och hur ont det än gör inuti, att intala dig själv att du är inte  trasig.
Ditt gyllene pansar av guld byggs på för varje gång du känner att en spricka uppstår och med tidens gång så lär vi oss att hantera jobbiga saker på ett allt bättre sätt även om de ibland gör lika ont som tidigare.

Kommentarer:

1 Jennysvardag:

Så bra perspektiv som du delar med dig till oss. Laga en vas med guld låter så bra att även vi ska laga oss med guld och känna oss gyllene.

Svar: Visst är det så? Alla skimrar vi på vårt eget sätt.
Sara Stödberg

2 Moa Larsson:

Lika fint som alltid, får rysningar av hur du resonerar och uttrycker dig. Speciellt att du ser det som en påbyggnad. Tack för att du är du ❤️

Svar: Och tack fina du för all kärlek och- vänlighet som du alltid ger!
Sara Stödberg

3 Emma :

Vilken fint och viktigt inlägg! Detta behövde jag läsa idag

Svar: ❤️ Glad om det kom till nytta!
Sara Stödberg

4 Nouw.com/sannaevelyne:

Men WOW så bra skrivet & vilken fin tanke! Det där ska jag försöka komma ihåg ♡

5 Snabela :

När sprickan uppkommer kan livet kännas hopplöst. Men förhoppningsvis så blir det bättre med tiden, att man tex har lärt sig nått nytt.

6 Amanda :

Åh vad fint skrivet har känt mej trasig många gånger så fint inlägg

7 Michaela :

Jag blir fylls av kärlek när jag läser detta. Jag behövde det här❤️

8 Hannas krypin :

Jag visste inte att man gör så med vaser i Kina. Fin liknelse att ta det tänket till sig själv när man känner sig trasig.

9 jessica:

vilket bra inlägg, såna här ämnen borde vi prata mer om tycker jag <3

10 Sarah:

Så roligt att få veta vad du tycker och tänker om olika saker :) Det där om en vas i Kina har jag aldrig hört talas om :)

11 Amanda:

Gud som bra tänkt av Kina och faktiskt dig med som skriver och delar med dig det. Ska tänka på detta nästa gång jag känner mig trasig :)

12 Johanna:

Så fint skrivet ! Detta behövde jag verkligen läsa idag ! ✌🏻

13 Kamilla:

Jag är inte förstörd men just idag känner jag mig lite trasig

Svar: Förstörd var bog mer ordet jag sökte efter egentligen. Jag har en rätt tung dag idag jag också men försöker påminna mig om att även jobbiga stunder har ett slut.
Sara Stödberg

14 Sandifighter:

Och i bland kan vi använda det jobbiga/trasiga till att göra gott i världen, att ge andra det man kanske inte fått själv ❤ tack för ditt stöd till oss alla trasiga människor ❤

Svar: Kärlek till dig, du modiga kvinna!
Sara Stödberg

Kommentera här: