Du är inte fast.

Du är inte fast där du är.
Om du går igenom något riktigt jobbigt så försök att minnas detta:
Jobbiga saker varar sällan för alltid. 
Bättre dagar kommer.
Ge inte upp än, för du är inte fast där du är.
Försök att påminna dig själv om att ta dig några minuter varje dag och göra något som du faktiskt tycker om.
Fem minuters promenad är bättre än ingen alls.
Köp dig din favoritblomma och har du inte så att du kan unna dig det lukta på en syren som som du går förbi.
Eller plocka en liten bukett med dig hem för att påminna dig om allt det fina som faktiskt finns i livet.

Du är inte fast.

Kommentarer:

1 Moa Larsson:

Jag är så sugen på att hitta en publik syrenbuske någonstans att plocka från och ta med mig en bukett hem. Min sambo älskar syrener så det vore fint att få överraska honom, om min pollenallergi håller för det i år, haha!

2 Emma:

Så fint och bra skrivet, sånt man behöver läsa ibland och reflektera över

3 Jenny:

Viktigt att tänka på när man känner att allt är hopplöst!!

Dessa tankar om att allt inte är för evigt har räddat mig många gånger och jag tror att min förmåga att faktiskt tänka så här har hjälpt mig enormt och sett till att jag klarat mig från att hamna i depression osv.

Kram kram

4 TwinMom.se:

Tack för detta! Jag tänker alltid positivt men kommer ibland ner i en svacka där man inte alls orkar tänka så positivt längre, men även om denna svacka bara varar en dag så var detta ett väldigt bra inlägg och jag känner genast lite mer hopp trots detta🌸

5 Marie:

Så sant det är nog precis så jag får tänka nu ska det det till mig

6 Jennysvardag:

Vilket bra peppning. Man tror ju alltid att man är fast i det jobba för alltid, även fast det inte är så. Jag ska lukta på syrener när jag ser några :)

7 Sarah:

Jaa en del verkar tro att livet går under bara för att nåt tråkigt händer. Så är det ju absolut inte :)

8 Hanna Karlsson:

Det finns alltid fina saker att ta fasta på oavsett livssituation. Det är något som jag tror på iallafall.

9 maria:

Den texten stämmer även in när nått är fysiskt tungt. det blir bättre och man kommer klara det bara man inte ger upp. Som när jag med min dåliga kondis börjat cykla. Fy tusan vad jag håller på att dö. Men bara jag håller ut kommer ju kondisen stiga

10 Amanda :

Måste säga att du har en sådan underbar och posetiv blogg som du skriver det kommer alltid bättre dagar grym du är som har ett sådan budskap

11 Amanda:

Det är så sant även om det känns so jag ibland är fast och inget kommer hända, så gör det det. Tillslut :)

12 jessica:

men vilket peppande och fint inlägg, tack snälla för dessa ord dom kvar styrka fina du <3

13 sandifighter:

Att sätta sig i gröngräset eller i skogen och njuta över naturen är också fantastiskt. Tänk vilka under vi har runt osd som är så mycket större än oss ❤

14 Kamilla:

Jag önskar verkligen att allt snart blir bättre. Jag behöver det så mycket nu

Svar: Jag håller tummarna det hoppas jag att du vet!
Sara Stödberg

15 Michelle :

Vet hur det är när man kännt sej fast men så är Det inte nu och man får tro på sej själv att allt kommer bli bra 💕

16 sofia:

Wow den där var verkligen så sjukt, blev helt fast i den! Älskar att det är så peppande, grym är du :) <3

Svar: ❤️ Tack snälla, fina du!
Sara Stödberg

Kommentera här: