Dags att vända det!

Efter en rätt sömnlös natt där två små utrymmestjuvar dessutom valde att sova så tätt att det var omöjligt att röra på sig och dessutom gjorde att sängen snarare förvandlades till något av en bastu så känner jag mig lite mör faktiskt inför jobbdagen. Så detta ska vändas nu!

Laddar upp med en ordentlig frukost, mycket kramar, lite yoga och Thai chi samt givetvis så ska även mindset ställas in här. Tankekontroll är min bästa vän numera.

Den här dagen ska bli bra och produktiv. Och jag är en fantastisk skapelse som kan kommunicera och röra på mig, levandes genom varje andetag.
Hur jag vet det? För att jag har bestämt det. Jag har t.o.m berättar det för spegeln, spegeln finns alltid där att vända sig till, den lyssnar alltid.
Men självklart så vill jag ha en dos musik med mig genom dagen också, en gammal goding från mina.. mellanstadieår tror jag;

Ha en underbar dag nu!

Kommentarer:

1 Jennysvardag:

Man känner sig verkligen mör i kroppen när man har sina barn bredvid sig i sängen. Mysigt men ändå jobbigt att platsen i sängen blir så mycket mindre 🙈

2 Amanda :

Det är alltid jobbigt att sova när det känns som en bastu tycker jag hehe härligt att få en dos musik på morgon☺️

3 Fröken Rödlök :

Det ör fruktansvärt att sova när det är varmt och kvavt. Snart får vi upp på vinden och hämta ner vår älskade fläkt. Den räddar många nätter 😉

Vet inte om du såg mitt svar på fin kommentar igår så svarar här. Jag har fått plastbanden av min mamma men vet att en del är köpta i en butik i Laholm.. Tror det finns på panduro samt via nätet om man googlar.

Svar: Tack snälla, jag ska kika på panduro igen men de hade dåligt med färger sist
Sara Stödberg

4 Sara:

Kör mycket med tankens kraft jag också och det har verkligen hjälpt mig. Att börja tänka positivt och verkligen fokusera på det positiva istället för det negativa har förändrat min vardag på riktigt!

Svar: Ja är svårt i början dock att avbryta tankarna, många verkar tro att det går automatiskt men det är ju inte så det fungerar om man redan har hamnat en gång i det jobbigare spåret.
Sara Stödberg

5 Hanna Karlsson:

Intressant att du skriver om tankekontroll. Jag skrev i min reflektion till seminariet idag att jag tror på individens makt över sin egen situation. Jag tror på att man kan göra mycket själv. Lära sig att hantera sina tankar. En psykolog sa till mig för säkert 10 år sedan. Något som etsat sig fast. Tankar är bara tankar och de kommer och går. Det är upp till mig som tänker tankarna vad jag gör med dom. Man kan välja att bara notera ”jaha, nu tänkte jag på det här, intressant” och sen får tanken ingen mer uppmärksamhet. Eller så väljer man att låta tankarna ta över och låta dom styra livet.

Svar: Audrey Hepburn sa en gång: ” nothing is impossible. The word even says it itself I’m possible!”. Jag tycker att de orden är så träffande just när det kommer till om man väljer ett positivare synsätt.
Sara Stödberg

6 Snabela:

Denna årstid är inge vidare när man är många som ligger och trängs. Det blir ju så himla varmt. Men det är mysigt.

7 Moa Larsson:

Haha åh, känner igen inläggets första meningar så väl. Har inte blivit mycket sömn på senaste då både jag, katten och Lilla My trängts i sängen på nätterna nu när pappan i huset är borta. De har sovit som stockar men jag har bara skrapat ihop någon timme här och där. Inatt kommer dock sambon hem och då återgår vår lilla till att sova i sin säng, SÅ SKÖNT!

Svar: Fick du sova ut?
Sara Stödberg

8 nouw.com/sannaevelyne:

Duktig du är som litar & kan ditt mindset - inte alltid lätt tycker jag... musik är ofta dock den bästa medicinen :)

Svar: Det krävs övning, det är svårt att lita på sig själv till en början så klart❤️
Sara Stödberg

9 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Smart där att tala om det för dig själv, det är viktigt. Att våga säga till sig själv att man är värdefull blir lite som den där sången.
"Du har något ingen annan har, ingen är som du. Du har någonting att lära mig, jag är glad jag känner dig" :)

Svar: Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu. Att du är älskad för din egen skull.. är ord som plötsligt spelas upp inom mig nu
Sara Stödberg

10 Kamilla:

Med tankekontroll kan man klara mkt. När jag jobbade sista svängen på förskola innan jag brakade in i väggen sa jag alltid till mig själv varje morgon jag gick sista biten dit...Idag ska jag bara leka, idag ska jag bara ...

Svar: Det är så jobbigt när man är på kanten och man VET att man måste klamra sig fast vid en strategi för att orka vidare.
Sara Stödberg

11 Marie:

Oj ja du det måste varit jättevarmt kan jag tänka mig, jisses så varmt, jag tycker det är varmt med en jarl ibland bara och sedan med en dotter som kommer in ibland

12 Ullie:

ja men så är det man får påminna sej om det o det är ändå något ja e dålig på . men ja det är bara du som kan vända det själv till positivt o det ska jag försöka göra i morg oxå kram på dej

Svar: Så hur gick det?
Sara Stödberg

13 Amanda:

Jag har ju då inga barn men det ar ändå väldigt varmt inatt och jag var väldigt varm när jag vaknade. Hoppas du får lite mer av din säng inatt :)

Svar: En behöver inte ha barn för att det ska vara för varmt. Lite dålig ventilation eller liknande kan ju också få en att krevera!
Sara Stödberg

14 Sarah:

Förstår att du var trött imorse om du sovit så dåligt :/ Hoppas du får sova bättre inatt :)

Svar: Tack snälla!
Sara Stödberg

15 Sandra:

Spegeln har jag numer (efter att ha läst din blogg) framför morgonen. Den håller jämt med om att jag är bäst och att jag äger dagen 👍👍❤❤ Tack för hjälpen att finna den ❤❤

Svar: Om du kunde ana hur glad jag blir av din kommentar och hur mycket den betyder för mig, tack snälla du!❤️
Sara Stödberg

16 Josefine:

Vilken härlig inställning!
Önskar jag med hade den men ibland tar irritationen och stressen över!
Hoppas du hade en kanon dag :)

Svar: Man måste få känna. Man måste få ha de där dåliga stunderna med, hur skulle vi annars kunna vara lyckliga över de gånger som vi slipper dom?
Sara Stödberg

17 Michelle :

Förstår att det blev svårt o sova ibland måste jag ta ner hunden från sången för vill kunna röra mig med ben o fötter

Svar: Stackars Chloey!😉 Skämt åsido jag förstår dig!
Sara Stödberg

18 Katja:

Det där med tankekontroll är så viktigt och sååå svårt! Jag jobbar själv med det varje dag!!

Kommentera här: