Funky Friday

Ni har säkert märkt att jag sista dagarna har bett er att visualisera lite.. möjligen underliga saker.
Ja, givetvis så syftar jag på "Dans-gänget" och era alldeles egna Trumvirvlar!

I era egna filmer om er gårdag så var det många som gav uttryck för att deras film skulle vara tråkig då deras torsdag flöt på med vardagliga saker.
Jag har några tankar kring det (så klart).
  1. Ni har aldrig sett Charlie Chaplin va? Stumfilm, svart/vit osv, ändå roade han en hel värld!
  2. Jag har aldrig varit med under en dag i ert liv så för mig skulle era rutiner och vanor bestå av aha-upplevelser. Det som är vanligt och långtråkig för dig kan faktiskt vara ganska spännande för mig. Din tanke om att det skulle vara tråkigt gör det troligen tråkigare för dig själv.
  3.  Man kan applicera glädje i det mesta i livet. De som ansåg sina filmer bli tråkiga, ni måste ha glömt att lägga på ljudeffekten?Den där oväntade trumvirveln skulle troligen få både er och mig att fnissa  efter några gånger även åt vardagliga saker som hundpromenader!
  4. Marre och Orsakullan Vill jag ge ett särskilt tack idag då era kommentaregav mig ett ordentligt leende på kvällskvisten!
Men idag då? Funky friday liksom, vad innebär det?
Idag vill jag att ni tillför lite extraglädje inför den kommande helgen. Tänk "stayin alive", Kung fu-fighting i värsta discostilen! 
När ni hör att folk hälsar på någon annan (Hej eller hallåt.ex) så  vill jag att ni,för en sekund, föreställer er hur alla människor som befinner sig på samma plats som er börjar framföra och dansa till någon av ovan nämnda låtar och detta i tidsenlig klädsel!
Är ni hemma hela dagen så gör ni samma sak varje gång ni hör era grannar eller en bil utanför.

Trevlig helg på er finingar!

Kommentarer:

1 Pärla:

Har faktiskt aldrig sett Charlie Chaplin haha! Men du har säkert rätt, med lite effekter så hade nog allas liv kunna bringa fram ett skratt.

Svar: Det tror jag garanterat!
Sara Stödberg

2 Snabela :

Vilken härlig och positiv du har. Blir bara glad över att läsa din text.

Svar: Tack snälla du, det gör mig glad att höra.
Sara Stödberg

3 Elisa:

Haha åh vad kul. Jag lever ofta som i film i mitt huvud. För att peppa mig på morgnarna när jag vid centralen ska ta mig igenom folkmassan på väg till jobbet kan jag ibland sätta på min peppigaste låt och låtsas jag är med i en musikvideo... :D Ska se till att tänka på Stayin alive idag!

Svar: Haha det är du, jag och Ally McBeal då? Hoppas att du har haft en bra dag!
Sara Stödberg

4 Sandra:

Trots magsjuka i huset så sitter jag med ett leende när jag läser ditt inlägg. Jag ser redan vår granne C dansa till låtarna och det bästa är att hon lätt skulle kunna göra det också 😂😂

Svar: Se till att inte bli sjuk själv nu bara. Underbart att kunna skänka ett leende!
Sara Stödberg

5 bloggenommaria.blogg.se:

Blir att dansa för fullt idag, vet inte vad vi har för rusningstrafik på vår återvändsgata idag. Bra motion i alla fall. Gillar dina tankeexperiment

Svar: Haha det låter som att vi borde ha haft en spycamera eller vad det heter hos dig just idag! Tack, jag uppskattar verkligen att du läser.
Sara Stödberg

6 Jennysvardag:

Visst är det häftigt ändå att min rutiner kan vara en aha upplevelse för dig, dina rutiner kan vara en aha upplevelse för mig. Tänk att så lite kan göra så myckey

Svar: Det är superhäftigt ju mer man tänker på det
Sara Stödberg

7 Freja :

Vad glad jag blev av ditt inlägg! Skönt med lite positivet. Ska verkligen göra det, kanske får mig ett gott skratt haha. Trevlig helg på dig!

Svar: Hoppas att du fick minst ett brett leende iaf någon gång under dagen!
Sara Stödberg

8 Hanna Karlsson:

Det här ska jag komma ihåg och peppa mig med imorgon när jag jobbar delad tur och bara lagt en timmes rast på hela dagen. Det kan ju bli hur kul som helst. För mig alltså som har dansande figurer i huvudet. :-)

Svar: Det sägs ju att saker inte blir roligare än vad man gör dom! Var rädd om dig fina du, du är viktig!
Sara Stödberg

9 My:

Det du skriver är så rellevant! Fortsätt snälla att sprida detta för världen och månskligheten behöver en sån som du ❤️

Svar: Tack snälla jag blir helt rörd här ju❤️
Sara Stödberg

10 Sarah:

Jag älskar fredagar :) Vem är inte glad över att det är helg :)

Kommentera här: