Tack gode gud för Torsdagen!

Hörde jag någon säga toooorsdaaaaaag?
Dagens utmaning är att skriva ner dina tre mest positiva egenskaper på en papperslapp. Den ska sedan få följa med dig i fickan hela dagen. När du känner den med din hand så ska du tänka lite extra på de egenskaperna.
Vi tar med oss känslan av vår inre kraft idag också genom att föreställa oss hur vi är omgivna av en stor sol, när vi går bland människor. En stor sol som skickar ut glädje till alla de kända och okända vi möter.
Du kan komma att bli överraskad av känslan. Vi vet ju hur stark tankens kraft är!
(null)

Kommentarer:

1 Jennysvardag:

Vilken bra utmaning som du ger oss i dag. Den utmaningen är väldigt bra och kommer ge mycket posivitet

Svar: Hoppas att ni får en underbar dag, du och prinsen.
Sara Stödberg

2 Anonym:

Vilken bra idé, jag ska ta mig till det till bloggen med, tack! Låten blir man galet pepp av!

Svar: Kör ba kööör!
Sara Stödberg

3 Carolina cuevas:

Gud vilken smart idee du har kommit på att skriva ner 3 positiva saker på en lapp att ha i fickan

Svar: Man glömmer lätt bort positiva saker om man inte bankar in det ordentligt ;)
Sara Stödberg

4 Michaela :

Nämen vilken härlig ide🙂

Svar: Tankekraft!
Sara Stödberg

5 Johanna:

Tankens kraft är verkligen stor och den påverkar sjukt mycket. Mer än man tror!

6 Snabela:

Vilken utmaning, en riktigt svår utmaning. Jag kan inte komma på en enda positiv sak om mig själv.

Svar: Du är duktig på att delge andra information, du är duktig på att känna efter vad du har för åsikt om något och dessutom så är du bra på att analysera och recensera filmer och låtar!
Det finns mycket mer att säga det här var bara de 20 första sekunderna som jag kom på på rak arm.
Sara Stödberg

7 Fnulan:

Ett tag tog jag med mig en sten på vägen till jobbet som jag låtsades innehålla magi med massa positiva egenskaper som hjälpte mig hela dagen.

Svar: Underbar läsning faktiskt. Tänk om alla kunde klara av intala sig sådant. Alldeles för många är så stela i sina tankar att det nästan är skrämmande. Man måste släppa loss barnet inuti ibland också och dra nytta av dess egenskaper.
Sara Stödberg

8 Therese:

Vilken utmaning =) nu får verkligen våren komma =)

Svar: Ja våååår nuuu (helst igår tack)
Sara Stödberg

9 Hanna Karlsson:

Vilken bra idé. Nu är det ju kväll när jag läser det här inlägget så tar med mig lappen till imorgon istället. Vilken härlig video, den blev jag glad över.

Svar: Gör det men kika gärna in imorgon bitti igensä skruvar vi upp fredagsmorgonens tempo lite grann!
Sara Stödberg

10 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Jag kanske ska ta och göra detta imorgon, det låter faktiskt spännande måste jag säga :D. Att veta att den finns där blir som ett litet mantra :)

Svar: Ja precis, det värsta som kan hända är att du har en pappersbit i fickan och det är ju inget man far illa av. Hoppas att du ger mig feedback sen!
Sara Stödberg

11 Sarah:

Vilken rolig utmaning :) Ibland kan det vara svårt att hitta massa positiva saker om sig själv när man t ex skriver ett personligt brev men 3 saker klarar man ju lätt :)

12 Sanna:

Alltså vilken underbar utmaning, den kommer jag ta med mig vissa dagar något är jobbigt och jag känner mig värdelös så är det lätt att ta till sig av det där!

13 Kamilla:

Jag gick på en kurs om personlig utveckling för några år sedan och fick där lära mig att visst har vi alla några positiva egenskaper men de kan också vara våra värsta fiender för att vi oftast inte kan bromsa det positiva då blir de till fiender för oss själva.

Svar: Jag kan på rak arm komma på ett flertal positiva egenskaper som det kan bli just så med, det förtjänar verkligen en extra tanke eller två. Tack!
Sara Stödberg

14 Amanda:

Vilken bra utmaning du hade för idag, Och mycket av det man tänker blir ju även sen resultatet :)

Svar: Kul att du verkar tro allt mer på det här med tankens kraft. Du nämner inte lika ofta att saker ärlätta att tänka men inte genomföra. Har du noterat det själv?
Sara Stödberg

15 Popprinsessan :

Jag ska avsluta min torsdag med tre positiva punkter - så kanske jag sover extra gott sedan :-) Så, det var faktiskt inte så svårt! Tack & godnatt

Svar: Det blir bra!
Sara Stödberg

16 Jennifer:

Underbar utmaning och perfekt i dagens läge med all psykisk ohälsa som finns! Detta ska jag göra imorgon (idag om vi kollar på klockan) :D

Svar: Ja pröva! Även om bara ett av orden sätter sig så är det ordet värt det och resten kan man jobba mer med.
Sara Stödberg

17 Ullie:

ja usch sånt är ja dålig på o alltid dålig på att säga bra saker om mej själv
men ja det r bra att man tänker på det så har det större chans att man ser eller tänker på det haha ja det blev svamligt men du vet hur ja menar

18 Ullie:

ja usch sånt är ja dålig på o alltid dålig på att säga bra saker om mej själv
men ja det r bra att man tänker på det så har det större chans att man ser eller tänker på det haha ja det blev svamligt men du vet hur ja menar

Svar: Jag förstår, absolut, du är duktig på inredning bl.a
Färgsammansättningar och även ett bra sinne för detaljer. Du kan fotografera bra, du är vänlig.. ska jag fortsätta?😉
Sara Stödberg

19 Yela :

Tänk va mycket solen påverkar ändå! Jag är en person som är oerhört påverkad av vinter & mörker men såfort de blir varmare och solen kommer fram mår jag direkt bättre! Ska självklart anta även denna utmaning, himla viktigt att påminna sig om de fina egenskaperna man har❤️

Svar: Jag är glad att du hakar på. Den här vintern får jag erkänna att jag har besökt solariet för att iaf må lite bättre trots kyla och snö.
Kan kalla det för min minisemester😂
Sara Stödberg

20 charlottelinden.se:

Ja, tankens kraft är verkligen enorm! Det är fascinerande vad man kan göra med "enbart" tankarna.

Svar: Jag tror att min kommentar blev anonym hos dig..
Sara Stödberg

21 Lexochlogan :

Missade det igår men skall skriva tre idag, det ger en liten ego boost helt klart 😍

Kommentera här: