Psst #20

Tänk att imorgon får du och jag nya chanser.
Nya chanser till att skapa en bra dag, en ny chans att utmana våra rädslor och svårigheter.
En ny dag att vara tacksamma för allt som vi har i livet just nu, stolta över hos själva och påminna oss  om att det kunde ha varit så mycket värre allting.
Du andas fortfarande, bara det är väl något att vara tacksam över?
Tänk tillbaka på en stund när du var riktigt, riktigt glad. Föreställ dig de känslor som fanns inuti dig då, de saker som du hade kroppskontakt med, de saker du såg och den där känslan av tacksamhet som troligen kom strax därefter.
Om livet känns hårt så påminn dig själv om just den där stunden, den känslan.
Det kommer att bli bättre.

Kommentarer:

1 Johanna:

Det är lätt och glömma att man får en ny chans varje dag, en ny möjlighet.

det var längesedan jag var riktigt glad :/ Men jag blir alltid glad när jag hämtar sonen på förskolan och han kommer springandes mot mig och säger han saknat mig

Svar: Den känslan är värd mer än de flesta andra känslor. Tänk sådan betydelse du har för honom och hur uppskattad och älskad du är även i de stunder han är som argast på dig❤️
Sara Stödberg

2 Jennifer:

Ny dag, nya tag brukar jag säga till min grabb varje morgon innan han går till skolan :D

3 Marie:

Ja så är det ju, när man haft en skitdag så kan man allt tänka så att man får bättre lycka nästa gång =D

Svar: Visst är det så, sista tiden har jag faktiskt bemött även lite segare och mer krävande dagar med ett leende. En kan ju inte gå omkring som häxan surtant hela livet tänker jag😂
Sara Stödberg

4 Anna:

Vilken bra pepp så här på kvällskvisten. Jag älskar att se nya dagar som nystarter och kommer att göra så även imorgon :)

Svar: Bra! Vi kan ju inte förändra det som är bakom oss eller se in i framtiden så det är bara att ösa på i nuet!
Sara Stödberg

5 carro :

Tack ska försöka tänka på detta särskilt efter denna jobbiga eftermiddag/kvällen jag har haft.Det är så otroligt viktigt att blickaframåt i stället för bakåt

Svar: Åh nej, det lät inte bra alls! Jag vet ju inte hur du har haft det i detalj men en sak vet jag, fram tills nu har du hanterat saker i ditt liv som varit tuffa. Och fram tills nu så har du rest dig upp och fightats tillbaka och jag ser ingen anledning till att det skulle vara annorlunda denna gång.
Du får ladda batterierna under natten och vakna med 100% imorgon❤️
Sara Stödberg

6 Fnulan:

Nu måste du berätta, är du alltid såhär positiv eller är du som jag, skomakarens barn?
Jag ÖNSKAR att jag såg världen och möjligheterna med dina ögon. Vackert.

Svar: Sista tiden har jag faktiskt blivit alltmer positiv i mitt tänkande -utmattning till trots. En del dagar kan suga på så många sätt men jag har lärt mig att plocka fram saker från minnet så att jag kommer ihåg hur jäkla mycket jag har att vara glad för.
Jag menar det kunde ju alltid ha varit värre, jag kunde ha råkat glömma min mamma någonstans eller så kunde min dotter har skitit i att ta med mig hem i bilen och bara gasat ifrån mig (Jag fnissar fortfarande), eller hur?
Sara Stödberg

7 Emma Engström:

Älskar vilka bra påminnelser du gör, man får verkligen tänka igenom lite extra! Så klokt <3

Svar: Tack snälla för dina dina ord!
Sara Stödberg

Kommentera här: