Dansa dig fram!

Du har kanske inte hunnit ta in det än men det är äntligen fredag igen!
Smaka på det ett par gånger för dig själv; Fredag, freeedag, fredaaaag.
Allt ger det en skön känsla inuti oss bra av att säga det och att  tänka på det?
 
Fantastiska du, låt oss kalla den känslan för Fridayfeeling..
När du kliver ut genom dörren idag, på väg att utföra dagens uppgifter (jobb osv) så ta det där djupa andetaget igen och låt denna låt vara ditt soundtrack första minuterna fär ute i stora världen.
Föreställ dig att den spelas upp högt i din närhet så att alla kan höra det du hör inuti.
Är du hemma och har tänkt städa, kanske vabbar eller är ledig redan nu utan en tanke på att gå utanför dörren så kan du ju alltid köra vår älskade "fuldans" som vi tidigare har pratat om.
Det går att göra även om man är sängliggandes, sätt dig upp och veva med armarna som om du vore på ett disco från 80-talets glammigare del.
 
Är du för sjuk för att röra dig alls så le, le så att du lurar hjärnan att du mår bra. Den enda negativa saken som kan komma från det är att du får en övertro på dig själv och till sist överanstränger dig så var lite försiktig och ha den tanken i bakhuvudet någonstans.
 
Om det får dig att le så är det toppen, vi gillar ju att sprida och känna glädje.
Låt dina problem och bekymmer få en liten paus för stunden, medans den här låten spelas upp så tycks de rinna av dig för en stund och det är okej att låta skrattrynkorna komma fram istället för att jobba på bekymmersvecken  i vår panna.
 
Senare idag så kommer du att byta soundtrack, men det kikar vi på i ett senare inlägg.
Njut av din dag nu, you`ve got this!

Kommentarer:

1 Pärla:

Man kan verkligen dansa bort de mesta! Jag ska slå på musiken högt sen och dansa bort i städet, haha!

Svar: Det blir inte roligare än vad man gör det liksom!
Sara Stödberg

2 Elisa:

Tack för fina ord, jag hade rejäl fredagsfeeling imorse när jag kom ut utanför dörren. Tänk att man kan bli så glad av att det är fredag och snart helg. :D

Svar: En känsla av frihet på ingång😂❤️
Sara Stödberg

3 Freja:

Blir alltid så peppad av dina inlägg. Sluta aldrig vara du! Underbara människa! ❤️

Svar: ❤️❤️ Tack fina, dina du!
Sara Stödberg

4 Therese:

Har inte hört den där förut men jag ska lyssna på den sen =) du får ha en bra fredag =)

Svar: Hoppas att din fredag också blev som du önskat!
Sara Stödberg

5 Marie:

Ja det är jätteskönt att det är fredag och jag är ledig underbart

6 Fröken Rödlök:

Så himla härligt att det är fredag! Och jag är dessutom ledig, wihooo =)

7 Michaela :

Snacka om att du fick mig pepp på livet ❤️

Svar: ❤️❤️❤️
Sara Stödberg

8 Hanna Karlsson:

Jag är ledig idag och njuter av min treledighet. Det har varit mycket jobb så jag njuter av att få vara hemma. Även om jag måste förbereda mig för nästa veckas seminarie så är jag glad över att få vara hemma.
Jag ska allt ta och fuldansa runt här hemma när jag behöver ta en paus från studierna.

Svar: Hemma, familj, trygghet, kärlek och glädje det är välbehövligt när batterierna börjar ladda ur efter mycket jobb.
Sara Stödberg

9 Snabela :

Nu kanske jag kommer låta dum, men får göra det. Har hört talats om begreppet fuldans, är det en bestämd dans eller får man dansa hur man vill?

Svar: Man kan säga att det är en improviserad dans som... t.ex om du städar hemma och så kommer det bästa låten på radion och du börjar spontant att dansa omkring där och då.. ””Dance like nobody is watching” typ..
Sara Stödberg

Kommentera här: