Är omöjligt ett ord för dig?

Har du funderat på tankens kraft någon gång?
Har du funderat på hur de saker vi anser är omöjliga faktiskt blir omöjliga att uppnå?
 
Det är väldigt få saker egentligen är omöjliga, det mesta handlar om förberedelse.
Förberedelse och tron på att det som ansetts omöjligt faktiskt är möjligt att genomföra.
Jag är inte särskilt bra på namn eller rekord inom friidrotten men jag är rätt säker på att för x antal år sen så var det en allmän uppfattning, att de flesta rekord som idag är satta, vore omöjliga att uppnå för en människa.
 
 
Människor skrattade säkert även åt de som hade bestämt sig för att flyga.
"Flyga? Ha! Det kan bara fåglar göra, inte människor. Dumheter av er se till att skaffa er ett hederligt jobb istället".
Om alla hade trott att det var omöjligt så skulle aldrig någon ha bestämt sig för att det kunde vara möjligt och vi hade kunnat glömma våra charterresor världen över.
 
 
 
 
 
 
De som har lyckats är de som har förberett sig, de har gjort ritningar, sprungit elle kransar hoppat om och om igen. Men den viktigaste delen i deras framgång var att de vägrade tro på vad som sades var omöjligt. För dom var det svårt, men inte omöjligt oavsett hur många andra människor som stod och skrattade åt dom längs vägen dit.
 
Omöjligt är bara ett ord, du har makten att välja om det ska vara ett hinder för dig eller bara ett ord.
Låt inget stoppa dig, omöjligt är bara ett ord men, det är inte ditt ord, inte idag, inte imorgon, inte någonsin.
 
Du kan.
Du fixar detta.
Du är stark.
Du är en vinnare.
Visa dom vem du är.
Jag tror på Dig.

Kommentarer:

1 Elisa:

Tankens kraft kan verkligen påverka. Klart något inte går om man intalar sig själv att det är omöjligt. Det som stoppar en är ju som du säger bara en själv. :)

Svar: En själv, ofta med lite hjälp från alla ”neggosar” runtomkring en!
Sara

2 Jennysvardag:

För ett par år sen så hade jag ett sånt bra ordspråk på väggen med omöjligt, som jag kom och tänka på nu. Allting är möjligt, men det omöjliga tar bara lite längre tid. Allt är möjligt bara man vill tro på det

Svar: Och det är ju både sant och en bra påminnelse att ha framför sig!
Sara

3 Pärla:

Det är nog tyvärr ett väldigt starkt ord för mig, tanken är ju så lätt. Men tack för peppen <3

Svar: Men du, är det inte dags att vi börjar jobba mer med att möjliggöra det omöjliga då?
Sara

4 Malin Moen:

Man kan alltid vända sig till din blogg när man behöver motivation och inspiration! Man mår verkligen alltid kanon efteråt :D

Svar: Kärlek i massor till dig så skönt att vara uppskattad!
Sara

5 Joy:

Det är så häftigt att tankens kraft kan påverka en såpass mycket som den faktiskt gör. Om en tänker att saker är omöjligt så är det ju klart att det blir omöjligt, motivationen finns ju inte där då eftersom en redan gett upp innan en börjat. Bra inlägg!

Svar: Tack! Så klart, om något upplevs som omöjligt så är det lättare att bara lägga ner direkt istället för att orka kämpa vidare.
Sara

6 Sanna:

Ja det finns ju människor som verkligen sänkersönder andras drömmar. Men så länge viljan finns anser jag att inget kan hindra än!

Svar: Viljan och orken måste finnas annars är allt omöjligt.
Sara

7 Moa Larsson:

Min mamma har alltid sagt "Tänker du att en sak är omöjlig så blir den det" Det tankesättet har jag haft med mig genom livet och det har hjälpt mig mycket. Det är sjukt hur mycket man kan påverka bara inne i sitt egna huvud ❤️

Svar: Det låter som en riktigt bra tanke att skicka med sina barn genom livet!
Sara

8 Emelie:

Jag kan inte göra något annat än att hålla med! Tänker man positivt och säger till sig själv ”jag kan” så kommer man mycket längre än att begränsa sig med att säga ”jag kan inte”! 😀

Svar: Absolut, möjliggöra det omöjliga!
Sara

9 Emma Engström:

Tankarna har verkligen såå stor betydelse, allt går om man vill så det gäller att ha rätt inställning och tankesätt! :)

Svar: Och absolut inte lyssna på nej-sägarna, de kan behålla sin negativitet för sig själva.
Sara

10 Frökenny :

Bra inlägg! Omöjligt är absolut inget ord för mig! Jag triggas av problemlösning.🌸💕

Svar: ❤️ Underbart att se dig här igen! Jag gillar också att hitta lösningar. Man måste välja om man vill fokusera på problem eller lösningar.
Sara

11 ellie:

Man kan allt om man vill men man måste vara beredd på att det kan gå snett och att man får göra om. Som du skriver så är inget omöjligt bara man har viljan

Svar: Den som inte vågar försöka vinner heller aldrig något.
Sara

12 Fröken Rödlök:

Jag tänker ofta att saker och ting kommer bli svåra och att jag inte kommer klara det - men sedan jag började plugga har jag förstått att jag kan om jag bara vill =)

Svar: Så klart du kan. Så himla bra att du har kommit till den insikten, påminn dig själv dagligen om hur du faktiskt fixat det så bra hittills!
Sara

13 Lexochlogan :

Instämmer helt, tror man saker inte är möjliga blir de det tillslut men tror man på saker kan de faktiskt bli möjliga

Svar: ”If there is a will there is a way”!
Sara

14 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Tankens kraft har mycket makt faktiskt. Det är som att istället för att säga "åh nej jobb idag igen, och vända det till istället men åh ja jobb". Något händer direkt då. Det är någon viktigt bakom det där med att hitta orden och kraften :)

Svar: Ja det är väldigt fascinerande egentligen. Jag kan referera till en match i fotbollen mot en klubb dom vi ALLTID hade förlorat mot, vartenda möte. Mina spelare sa någon vecka innan vi skulle möta den klubben igen att dom har så bra spelare så vi skulle lika gärna bara kunna ställa ut skorna på planen och titta på medans de öste in mål. Till nästa träning hade jag gjort research och tog upp exempel på storklubbar som förlorat mot lag som man aldrig kunnat tänka sig. Det var början till en ny glöd..
Sara

15 Hanna:

Tankens kraft gör mer än vad man tror, jag försöker tänka bort omöjligt och måsten. min pappa säger ofta, det enda man måste i livet är att dö, och det är väldigt sant. Vill man så kan man sen kan det bara ta olika lång tid allt handlar om mod och inställning.

Svar: Att våga möjliggöra det omöjliga är lite som att hoppa från ett flygplan. Har du bara förberett dig väl med en fallskärm så grejar du det!
Sara

16 Johanna:

SÅ himla viktigt! Tror verkligen att vad man tänker är så viktigt, vill man så kan man, vill man inte, då kan man inte. Så enkelt tror jag att de är. Min kollega sa en gång till mig "you can do everything you put your mind to", sååå himla viktigt att komma ihåg och det hjälper verkligen att tänka så. Kram <3

Svar: När man VERKLIGEN tänker efter: Människor har i alla tider skrattat åt sådant som de trodde var omöjligt. Jag undrar hur andra runtomkring reagerade mär någon plötsligt bestämde sig att tämja en häst och faktiskt rida på den också. Eller när telefonen uppfanns, man skrattade nog åt honom också. Det måste ha krävts psyke av stål för att orka fortsätta
Sara

17 Moa Hansson:

Såå bra inlägg! Ingenting är omöjligt så länge man tror att det kan vara möjligt så är det det!

Svar: ❤️
Sara

18 Mirre - Sweetwords:

Detta får mig at tänka lite på "Jag kian flyga jag är inte rädd" vi har alla vinger

19 Kamilla:

Jag är emot negativa ord och använder dem ogärna. Ingenting är omöjligt allt sitter i skallen

20 Sarah:

Man brukar ju säga att inte nåt är omöjligt men ibland tror jag faktiskt att det är det :P Visst kan man träna på olika saker man vill kunna men ibland räcker det inte iaf men det är ju vad jag tycker :) Det kanske bara är att träna mera :)

21 Michelle :

Verkligen fint inlägg om tankarnas kraft . Jag anser att inget är omöjligt för man kan bara om msn vill .

22 TwinMom.se:

Allt handlar om hur man tänker, och ingenting är omöjligt! Jag försöker alltid tänka positivt och vet att det löser sig då! Väldigt bra att tänka på!

23 Annica:

Åh, du har så rätt och du har så otroligt bra sätt att skriva det också. Tack, detta gjorde min dag!

Svar: Tack snälla du för dina fina ord!
Sara

24 Amanda (Swedish Passport):

Så himla bra inlägg, tankens kraft är verkligen starkare än vad man kan tro!

Svar: Tack snälla du och visst är det så!
Sara

Kommentera här: