Lets make this weekend great!

Ni som har lämnat så fina ord bland kommentarerna här, ni har kantat varje dag för mig med guldkorn.
Ni har inspirerat mig, motiverat mig mer än ni någonsin kan ana.

Bloggen har inte varit igång länge alls men redan har jag, i mina tankar varit världen runt, tack vare er.
Jag har fått se hur livet kan te sig från alla perspektiv, från tentaplugg till tjejresor, från rullstolar och kronisk smärta.
Tänk så fantastiskt va?
Jag har fått ta del av husbygge i Tunisien till livet som invandrad i Turkiet.

Det jag försöker säga är tack för allt ni har låtit mig få vara med om.

Jag tänkte att vi kan sprida lite kärlek i helgen till resten av befolkningen, vad säger ni?
Vi kanske kan ägna någon minut åt att hålla upp dörren för någon, eller kanske bjussa på den femma som fattas för personen före oss i kön i mataffären? 
Bjuda grannen på en bit sockerkaka som ändå är över?

Låt oss visa det bästa av oss och sprida lite glädje.
Varför?
Föe att vi kan!

Du är viktig.
Du är stark.
Du är en vinnare.
Jag tror på Dig.

Kommentarer:

1 Jennysvardag:

Då vill jag tack dig åter igen för alla peppande inlägg. Visst är det häftigt hur mycket man kan nå ut med en blogg :)

Svar: ❤️❤️
Sara

2 Hanna :

Visst är det berikande med att få ta del av så många olika liv o deras historier. Så kul o få läsa o inspireras av andra. Men även få ge tillbaka.

Svar: Ja, det är lätt bättre än de flesta tv-serier😉
Sara

3 Becka Lindhe:

Tycker din blogg är så mysig att följa det lilla jag precis har börjat följa dig, så bra inlägg!

Jag ska försöka uppvakta min sambo lite idag och se om han uppskattar det! ^^

Svar: Tack snälla! Ja gör det, nog förtjänar de speciella personerna i vårt liv att skämmas bort lite extra ibland!
Sara

4 Ariella :

Vad otroligt fint skrivet och jag håller med dig. I och med bloggarna år bin andra en inblick i någons annars vardag.

Ska tänka på att sprida lite extra glädje idag.

Svar: Ditt blogginlägg var det första jag läste idag. Och jag tänkte ”Kan Ariella hålla humöret uppe så kan alla vi andra det också!”.
Jag förstår att du säkert också har riktigt mörka stunder men det jag främst ser lysa igenom är att du tacklar livet riktigt bra -oavsett vad som kommer din väg. Tack för att du är du!
Sara

5 Pärla:

Du ger oss precis lika mycket, älskar din blogg och dina peppande ord!

Svar: Fina Pärla, tack!
Sara

6 Frökenny :

Bra tanke, man kan aldrig göra för många goda gärningar!!🌸💕

Svar: Eller hur och de måste ju liksom inte kosta något.
Sara

7 Madde:

Visst är det häftigt hur världen öppnar sig via dessa bloggar. Vilka underbara människor man har fått komma nära. Klart vi ska dela med oss och fortsätta sprida den glädjen till alla andra.

Svar: Fina Madde, jag hoppas att du har haft en underbar dag hittills!
Sara

8 Frugan E:

Tack själv för alla dina inspirerande och tänkvärda inlägg här! ♥

Mitt mission blir faktiskt att sprida glädje till mig själv också, den jag har för ovana att bry mig om minst. :) Viktigt, viktigt.

Svar: Så klart, allt börjar ju och slutar med och inom Dig. Vi är trots allt huvudkaraktärer i filmen om vårt liv.
Sara

Kommentera här: