Vi har pratat om det och jag använde mutor.

Ni minns mina små vänner va?
De som jag befarade försökte överge mig?
Om inte så kan ni läsa mer om dom i inlägget som ni kommer till om ni trycker här;
Annorlunda

I vilket fall så mutade jag dom med näringspinnar och härligt fräscht vatten och en del av dom fick lite större yta att bo på. De som verkade mest rymningsbenägna alltså fick större yta och dessutom så förhandlade de sig till lite mysbelysning på balkongen. Krävande små gnällisar det där va?
(null)

I vilket fall så blev Ragnar lite avis och ville också ha växtpinnar. Han påstod sig ha information att dela med sig av men för att göra det så "behövde han mer energi".
Min nyfikenhet satte stopp för eventuella tveksamheter till  att förhandla med  honom, jag var rätt lättövertalad får jag väl erkänna.
Några näringspinnar senare så talade han ur jorden. Han hade hört att Melonisarna medvetet kastade av sig kläderna, alltså skalet till kärnan. De hade nämligen insett att de vill öva inför en karriär som gogo-dansare.
Jag har lovat dom discobelysning och att spela lite musik för dom en gång i veckan  eventuellt lite bling också, bara de stannar ett tag till.
De skulle fundera och återkomma när de var överens..



Kommentarer:

1 Fröken Rödlök:

Du föll för frestelsen och mutade med andra ord! Inte alltid så bra men i dagsläget är det ju finnemang för dina små växter =) Bra gjort! Spännande att följa dessa !

Svar: Haha vi får hoppas på att de överlever en månad iaf, man ska ju inte ha så höga mål tänker jag😂
Sara Stödberg

2 Jennysvardag:

Så bra att du kunde muta dom smitarna. Inte lätt alltid och muta sina växter 😂 på tala om fräscht vatten så borde jag vattna min ledsna blomma ser jag nu 🙈

Svar: Haha bäst du skyndar dig så hen inte ger upp och skapar andra framtidsplaner😂😉
Sara Stödberg

3 Amanda :

Jag tror värkligen att dom kommer att poppa upp när du kör lite disko för dom😂 hehe härlig. Du är

Svar: Haha vem blir inte piggare av lite discomusik liksom😂
Sara Stödberg

4 Marie:

Snart komme de snart kommer de, ge inte upp poff är de där =D

Svar: Skönt med lite hejarop faktiskt! Det kan även jag behöva ibland. Jag tänkte att det snart ska införskaffas mer tillskott till balkongen, skvallra bara inte till min sambo!
Sara Stödberg

5 Amanda:

Du är ju så duktig med dina växter som inte bara har gröna fingrar utan också som använder mutor som fungerar ;)

Svar: Haha fingrarna är inte särskilt gröna utan brukar snarare orsaka massdöd än något annat. Det var först förra året som jag lyckades få något att överleva längre än två veckor!
Sara Stödberg

6 Hanna Karlsson:

Haha, vilket härligt inlägg att läsa! Jag blev glad av det. Usch, jag måste verkligen ta tag i mina rabatter. Kanske i helgen om det är bra väder då.

Svar: Haha, dessa kommer att kräva sig utrymme i bloggen av och till.
Sara Stödberg

7 Sandra:

Hoppas de inte är undercover cops så att de sen sätter dit dig för mutor 😉 (säger jag bara för att jag tittar på en sån serie nu 😉)
Jag skulle definitivt ploppa upp av discomusik ❤👍👍😉

Svar: OMG, näringspinnar måste ju egentligen vara växtvärldens gensvar på anabola. Det tänkte jag inte på!😂😘😉
Sara Stödberg

8 Johanna:

Haha muta växter var något nytt ;)! Hoppas de växer dig fina och stora ! Jag väntar på spänning på min zucchini :D

Svar: Alla sätt är bra utom de dåliga!😂
Sara Stödberg

Kommentera här: