Ta en paus.

Ibland får man lägga alla måsten åt sidan för en stund. Man kan behöva ta sig tid lite då och då för att bara få leva med i ögonblicket.

Det kan vara ett barn som lyckligt, om än lite vingligt, tar sin första cykeltur. En äldre människa som äntligen, efter alla dessa år, ler med hela ansiktet över att ha lyckats få sin favoritblomma att slå ut.
Kanske kan det vara att ens partners barndomsvän kommer på middag och din partners, lite lagom larviga, leende ser ut att kunna värma hela jorden.

I vilket fall så vill jag påminna dig om att njuta av vart och ett av de ögonblick i livet som aldrig kommer tillbaka.
De ögonblick som kan ge dig glädje och energi för lång tid framåt om du bara vågar vara, och känna efter, i nuet.

Kommentarer:

1 Katja:

Det är det jag tycker är svårast, att bara vara i nuet och njuta! Jag är oftast på nästa grej i huvudet! Men jag tränar 😊

Svar: Jag håller med dig. Jag tränar fortfarande på att hålla tankarna här och nu, det är svårt men blir allt lättare!
Sara Stödberg

2 Amanda:

Idag när jag gick hem från Ica så njöt jag av att solen och att vi äntligen haft en riktig vårdag. Man ska ta vara på stunden :)

Svar: Det låter underbart
Sara Stödberg

Kommentera här: