Sexuella preferenser? (TW: Våldtäkt)

Alltså detta..
 
Tryck här
 
Det kanske bara är jag men vad har man för sexuella preferenser om man tror att någon som ligger helt stilla vill ha sex med en?
Att dessutom då gå vidare till analsex känns vidrigt, det är verkligen något, för mig, som man vill ha ett tydligt medgivande från partnern innan man inleder.
Oavsett om man inte kan säkerställa att mannen i det här fallet insåg att kvinnan faktiskt sov eller inte så borde han väl ändå förstå att om hon ville ha sex så skulle hon ge någon form av mer respons på hans närmanden? Om hon inte ger något gensvar så är det inte inte ett samtycke, eller? 
 
En blir så trött..

Kommentarer:

1 Marie:

ja det är helt sjukt, men det är väl besattheten och att offret kämppar emot delvis som de går i gång på vad vet man??!!

Svar: Det är så galet, speciellt med tanke på hur många offer som vittnar om att de har blivit som paralyserade pga rädslan i stunden.
Sara Stödberg

2 Anna:

Usch, jag blir så arg! Hur ska man kunna visa att man inte vill när man inte är medveten om vad som händer? Helt galet!!

Svar: En kan ju förstå varför så många övergrepp aldrig anmäls. Vem orkar gå igenom en rättegång om något så intimt efter att ha läst om fall som detta?
Sara Stödberg

3 Amanda:

Man blir verkligen trött, om hon sov så låt henne sova, om man ska ha sex så ska båda vara med både det eller iaf visa någon respons. Han borde inte ha friats tycker jag.

Svar: ”Man kunde inte vara säker på att han förstod att hon sov”. Känns som att frågeställningen egentligen borde vara tvärtom, kunde han verkligen känna sig säker på att hon var vaken och att hon ville ha sex? För var han inte det så kan han ju inte ha fått ett rakt samtycke, eller hur?
Sara Stödberg

4 Michaela :

Jag blir så jäkla arg att jag skakar

Svar: Jag brukade bli arg, nu blir jag mer otroligt ledsen. Jag undrar vad som känns värst egentligen, att bli våldtagen eller att genomgå en rättegång och sen inte bli trodd? Lite som att man kan göra hur man vill med hennes liv.
Sara Stödberg

Kommentera här: