Gör det ändå!

Jqg brukar prata om mindset som ni alla vet vid det här laget. Hur man ska vända negativt tänk, komma ihåg sina "varför" osv.

Men hur är det då egentligen? Kan jag ens själv se positivt på allt som sker och ska göras i livet? Alla tråkiga måsten, är de verkligen möjliga att göras mer positiva?
Kanske, kanske inte, men de är ju "måsten" av en anledning, right? Så sista dagarna så har jag använt mig av en enkel fras mentalt;
"Jag vill inte göra det här egentligen, sååå tråkigt. 
-Men jag gör det ändå!"

Och just att den sista tanken där "Jag gör det ändå!"  är bestämd men samtidigt med en positiv klang har verkligen hjälpt till att få mig att genomföra vad jag nu än ska göra.
Ett samtal med försäkringskassan är ju kanske inte en höjdare direkt men "-Jag gör det ändå!" kan faktiskt göra att det känns lite lättare och blir mer genomförbart. 

Så dagens uppmaning är att försöka dig på detta. Steg för steg kan obekväma situationer, konversationer eller supertråkiga sysslor bli lite enklare att genomföra. Hänger du med, ger du det en chans?

Kommentarer:

1 Pärla:

Sådär tänker jag varje dag när det kommer till hälsan. Jag vill inte promenera men jag gör det ändå för jag vet vad det kommer ge mig <3

Svar: Har du fått någon mer positiv effekt av dina promenader? Skillnad i måendet till exempel? Jag blir lugnare inuti av promenader.
Sara Stödberg

2 Emma:

Så himla bra skrivet! Det är så sjukt viktigt att man kan tänka positivt även när det är som mest jobbigt

Svar: Allt blir så mycket enklare då!
Sara Stödberg

3 Elin:

Jag gör det ändå. tänker man ju ändå jämt & ständigt. i alla fall så gör man ju grejer man inte vill hela tiden. Har ingen lust att jobba men ändå går man ut igenom dörren & in till jobbet även om man inte vill

Svar: Du har rätt, skillnaden jag vill belysa är hur man inleder utförandet. Att man medvetandegör det man inte vill och att man tycker att det är jobbigt men att man med en mer positiv tanke ser till att få det gjort.
Sara Stödberg

4 Amanda :

Super bra inlägg som du skriver att även om det känns jobbigt så ska man tänka posetiv ☺️

Svar: Allt blir så mycket lättare så!
Sara Stödberg

5 Michaela :

Åh det är så himla ofta jag gör saker ändå som jag egentligen inte orkar. Känns skönt efteråt 🙂

Svar: Jo jag med men jag tror approachen har stor betydelse.
Sara Stödberg

6 nouw.com/sannaevelyne:

Helt rätt tänkt! Och visst känns det lite bättre när man sedan ringt det där tråkiga samtalet till försäkringskassan och kan bocka av det

Svar: Oooh ja, mycket lättare!
Sara Stödberg

7 Sarah:

Vilket bra tips om man behöver lite råd om hur man ska komma igenom nåt tråkigt. Det där ska man komma iväg när man t ex ska ringa till AF.

8 maria:

Jag är en sådan som har svårt för att göra det som känns jobbigt. Bara skjuter de på framtiden hela tiden

Svar: Så brukade jag också göra men det blir jobbigt till sist då allt klumpar ihop sig
Sara Stödberg

9 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Ja det är väl så också att vissa saker bara måste man göra oavsett om man vill eller inte. Det kan vara svårt det där även om det känns skönt efteråt :)

Svar: Ja just att sätta igång brukar kunna ta emot ordentligt.
Sara Stödberg

10 Michelle :

Bra skrivet som vanligt .alltså ibland vissa saker orkar jag inresa som tvätt ... men då gör jag det alltid sen nästa gångför jag måste ju

Svar: Så är det ju man vill inte gå omkring som en lortgris
Sara Stödberg

Kommentera här: