En vecka av lärdomar 7/7

Sträck på dig.
Du är vacker, så mycket vackrare än du någonsin kan ana. Du är värd  att älskas, även av dig själv.

Sista dagen på utmaningen, spännande va?

Jag skrev inför den här veckan att varje uppmaning skulle ta 5-30 minuter att genomföra. Jag tror att jag har håller mig inom tidsramen varje dag -hittills.
Jag bad dig igår att fundera över hur andra människor inspirerar dig. Vad du kan ta till dig av deras existens.

Nu vill jag att du inspirerar andra istället, helst lite varje dag ett tag framöver.
Försök att göra något för någon annan. Det spelar ingen roll hur stort eller litet, bara du faktiskt gör något som inte gynnar dig på annat sätt än känslan av att må bra för att du har underlättat för någon annan. 

Det kan vara allt ifrån att hjälpa en familjemedlem till att hjälpa någon totalt okänd person.
Vi kan alla göra något om än inte allt. Bit för bit kan vi hjälpas åt att göra världen lite varmare, lite bättre.

#DoSomethingForNothing

Kommentarer:

1 Moa:

Vilket bra inlägg! Viktigt att man kan Göran något för någon annan!

2 Sofie :

Vad trevligt inlägg. Härligt att ta fram positivitet, att göra något för andra. Att uppmana andra att göra det. Det är ofta jag hjälper till om jag kan 😍

Svar: Underbart!
Sara Stödberg

3 Amanda :

Åh vad härligt inlägg 😍 bra att man kan hjälpa en Persson i bland

Svar: Ja, en person i taget liksom, bit för bit!
Sara Stödberg

4 Jenny:

Så kloka ord och så sant!

Svar: ❤️
Sara Stödberg

Kommentera här: