Dagens paket

En helt ny dag framför oss, vilken gåva!
Jag har med tiden insett att dagen jag möter varje morgon är lite som en present eller ett paket.
Jag vet aldrig precis vad som finns i det där paketet på morgonen och ibland så påverkas och förändras innehållet under dagens lopp.
Vi har säkert alla, någon gång under åren som har passerat oss fått en eller två presenter eller julklappar som har fått oss att tänka saker som "Men vad ska jag med detta till?". 
Lite så kan jag ibland känna även med delar av "dagens paket", men jag har med tiden blivit allt bättre att istället tålmodigt vänta och tänka att även det som jag bjuds på nu kommer att komma till användning.
Jag vet bara inte riktigt hur än.

Kommentarer:

1 Daisy:

Ja en ny dag med nya möjligheter :) hoppas du får en magisk dag

2 Emma:

Det är ju helt sant att varje dag är som en present. Man vet inte vad som kommer hända men man är glad varje dag att man vaknar och mår bra

3 Therese:

Vad kul att du ser det så haha så har jag verkligen inte tänkt på =).. men jag håller med att livet är lite som en paket för faktiskt så vet man ju inte vad som kommer hända =)

4 Mina:

Det är en gåva att få vakna upp varje morgon och möta ett oskrivet blad. Livet är egentligen så spännande.
Du har så rätt att det är som en fin present varje dag men denna present kan man vara med och påverka själv. Så häftigt!

5 Fröken Rödlök:

Lite så jag förstått med mina tidigare studier. Jag pluggade upp betyg på komvux 2006 och tog csn. För att jag skulle kunna söka in och plugga till förskollärare. Kom aldrig in. Tappade de intressen och tyckte att csn och lånet var onödigt eftersom studierna inte riktigt gav mig något - då.

Nu flera år senare är jag äntligen tacksam över att jag pluggade upp studierna där och då, utan det hade jag antagligen inte kommit in på de studierna jag läser nu. Så, det jag gjorde då tänkte jag att jag inte har användning för, men nu har jag det =)

6 Diana%2520Sael%25F6en:

Vilken bra tanke, att se varje ny dag som en gåva, en present...nej man vet inte alltid vad man ska ha den till men något lite lär man sig av varje dag, eller så ska man kanske använda den till att förgylla någon annans dag med ett litet leende, en vänlig kommentar eller annat.

7 Hannas krypin :

Så bra liknelse att likna dagen vid ett paket som man inte vet vad det innehåller. Tanken tänder en förväntan i mig, att göra varje dag lite mer glittrande.

8 Jennifer:

Varje dag är en gåva sägs det ja!

Kommentera här: