Är inte du värd det?

Dags för en påminnelse. 
Jag bad dig, i ett tidigare inlägg, titta dig i spegeln och leta efter saker du faktiskt tycker om.
Ikväll vill jag att du gör samma sak men med din insida.
Det är så lätt att döma ut sig själv och tänka saker som att man ungefär modig, rolig, glad,intelligent osv.
Sluta med det.
Jag vill att du letar efter dina positiva egenskaper.
Vad är du bra på?
Inom vilka områden är du stark?
Jag vill att du påminner dig om dina positiva egenskaper några gånger varje dag.
Du kommer att växa och något som är extra intressant är att vartefter du växer så kommer både du, och andra, att behandla dig annorlunda.
Ju mer du uppskattar dig själv desto svårare kommer det att bli för andra att trycka ner dig. 

Du är värd att få ut det mesta och bästa av livet så det är dags att du börjar ta för dig.
Varje minut som du uppskattar vem du är istället för att trycka ner dig själv är värdefull.
Ta till vara på den tiden istället och se till att du kan möta världen med ett leende.
Livet är ditt, äg det!
Världen är din så ta för dig av den.
Investera kärlek i dig själv före någon annan, du måste som sagt stå ut med dig själv resten av livet så gör något bra av det.

Du är värdefull.
Du är bra.
Du fixar detta.
Du är stark.
Du är en vinnare.
Jag tror på dig.

Kommentarer:

1 Wifeey:

önskar att man kunde vara så positiv som du är och att kunna ha dit tänk genom allt... '
riktigt fin skrivet och som vanligt av dina inlägg så sätts min hjärna igång o börja tänka som bara den haha

Svar: Tack snälla jag tar det som en komplimang!
Jag är ju så klart inte alltid positiv eller optimistisk men det negativa håller jag för mig själv och bearbetar medans det positiva tänket vill jag sprida till fler. Jag tror någonstans att världen skulle bli så mycket bättre om alla kunde inse hur viktiga och värdefulla de är och hur vi kan påverka oss själva och de som är runt oss på ett positivt sätt. Trots allt så sitter vi ju alla i samma skuta kallad ”Livet” så jag tycker att vi ser till att göra det bästa utav det! Kram på dig❤️
Sara

2 Jennysvardag:

Så bra och peppande inlägg en fredags kväll. Jag ska komma mig i spegeln innan jag går och lägger mig vilket är snart :)

Svar: You and me both! Hur kommer det sig att små barn är så fulla av energi medans föräldrar sällan har något överskott på den? Det känns som att naturen har kalkylerat fel på något sätt?😂😉
Sara

3 Ida:

Bra skrivet, du tar upp nått som många verkligen glömmer bort.
Dessutom en väldigt bra peppande inlägg, tack så mycket!

Svar: Tack fina Ida. Ditt inlägg idag gav mig den julkänslan jag hittills totalt har saknat. Och dina fina ord här ger mig inspiration, tack!
Sara

4 Johanna:

Så fint och inspirerade inlägg! Behövde verkligen detta nu, tack tack fina du. DU är värdefull och hur fantastisk som helst. Kram, ha en underbar helg. <3

Svar: Ingen är gladare än jag om jag lyckas få någon att inse hur fantastisk den är. Tack för din fina kommentar, du gjorde min dag!
Hoppas att du får en fantastisk helg med mormor och morfar, kan inte föreställa mig att det blir annat än bra. Och jag gillar verkligen din hantering av kostschemat, tycker att du gör helt rätt som unnar dig något och att du är grym som ser till att det du unnar dig ändå inte är något onyttigt -det visar på bra karaktär!
Sara

5 Denevigaresenären :

Så himla bra och peppande inlägg. Som alltid. Viktigt att ibland reflektera över de saker du skriver om. Tack för påminnelse! 😊

Svar: Önskar dig en fantastisk helg, i ett julpyntat hem som jag kommer att bli avis på när du visar bilder sen
Sara

6 Melissaskywalkz:

Jag har alltid ansett att min intelligens och min empati är mina bästa egenskaper, man kan komma långt med de två :)

Svar: Ja och jag tänker att det är en grym kombi de två tillsammans för även om man finna lösningar t.ex snabbare än andra så blir man aldrig en besserwisser eller skitstövel.
Then again, de skitstövlar jag har stött på i livet har nog inte haft så hög IQ vid närmare eftertanke då de ständigt har underskattat andra människors intelligens och ofta fallit på eget grepp.
Men klarar du av att begränsa din empatiska sida? Alltså jag har ju inte haft någon ”sköld” eller vad man ska säga vilket har gjort att jag kunnat må grymt dåligt över någon som mått dåligt i t.ex en dokumentär eller om en kollega mått dåligt och öppnat sig för mig så har det liksom ”fastnat” i mig så att det blir på något sätt även min känsla.
Sara

7 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Ja nog är det svårt ibland att se sitt eget värde, även om det borde vara en sådan självklarhet.

Svar: Det är ju egentligen helt åt fanders hur man kan hitta så mycket positiva egenskaper hos andra men på något sätt glömmer eller förminskar sina egna.
Sara

8 Marie:

Ja man tänker genast på låten Du vet väl om att du är värdefull, det ska man tänka =D

Svar: ..att du är viktig här och nuuuuu. Barndomsminnen på hög nivå kom fram där. Det är faktiskt en sång jag brukar sjunga i land med barnen här hemma.
Sara

9 Fnulan:

Här kommer jag in och är trött och sliten så får jag en dos av din energi och energi. TACK

Svar: Tack, jag är glad bara jag kan få någon att inse åtminstone att den är värdefull.
Sara

10 charlottelinden.se:

Så fint inlägg! Jag har faktiskt anammat det där synsättet den senaste tiden och börjat värdera och inse mina egna styrkor och vad jag är bra på. Så värdefullt!

Svar: Ja det är superbra!
Sara

11 Michaela:

Blir alltid lika tårögd när jag läser dina fina och inspirerande inlägg. Du är så bra på att utrycka dig❤

Svar: Tack snälla du, dina ord värmer!
Sara

12 Liw:

Det är klokt det du skriver att våga berömma sig själv och påminna sig själv om ens positiva egenskaper. För alla har vi dem och borde vara stolta över dem 👍

Svar: Visst är det så!
Sara

13 Elisa:

Jag har blivit betydligt bättre på att tänka på alla bra egenskaper hos mig. Klart allt inte alltid är en dans på rosor men försöker tänka positivt iaf. :)

Svar: Ja men precis, alla har vi svackor,och det måste också få vara okej så länge vi inte stannar där.
Sara

14 Fru elversson:

Jag försöker tänka positiva saker om mig själv. Men det är svårt i omgångar. Så bra inlägg fina du!!

Svar: Tack snälla för dina fina ord. Självklart så är det lätt hänt att man hamnar ur fas och känner av negativa tankar ibland. Det är okej så länge man hittar tillbaka igen!
Sara

Kommentera här: