Trumvirvel-Torsdag!

Om jag gjorde en film om din torsdag, där manuset redan var spikat för hur din dag skulle se ut, vad skulle vi få ta del av på vita duken sen?

Hur ska just idag gå om du får bestämma?
Viktiga möten som ger dig positiva beslut?
Lite extra tid för boende eller brukare kanske?
I filmen om din dag kanske vi får fnissa lite åt stt du sveper runt med en golvmopp och sjunger på Dolly Partons gamla dänga 9-5 ?

Den här torsdagen så tycker jag att vi föreställer oss att det spelas en dramatisk trumvirvel varje gång vi gör entré någonstans, så väl i hemmet som på arbetsplatsen och även om vi svänger förbi mataffären på vägen hem!

Idag är ju en del av din story, du bestämmer vilken genre den tillhör, just idag.

Kommentarer:

1 Hanna Karlsson:

Jag har vaknat pigg, glad och utvilad så jag tänker mig en dag där jag sprider glada leenden till mina pilateskurs-deltagare. Annars får jag ge leenden och pepp till mig själv då jag är ledig från jobbet. :-)

Svar: Underbart det får bli en feel-good-film!
Sara Stödberg

2 Pärla:

Det hade blivit en tråkig film, ska bara ligga på soffan haha! Men super bra idé till att peppa sig själv.

Svar: Behöver inte bli så trist det kan ju bli riktigt konstnärligt.. Betnér kan få dra några skämt under tiden som du ligger där😂
Sara Stödberg

3 Jennysvardag:

Jag undrar hur spännande min film blir. Är hemma och vabbar en förkyld son i dag. Kanske träffar den där dröm läkaren (även fast vi inte behöver läkarvård i dag 🙈😂

Svar: Vi kanske kan döpa den till ”Jennys bok, mina dagar utan Vab” 😉😘
Hoppas godingen mår bättre snart!
Sara Stödberg

4 My:

Det hade varit en heö del sålg och dans, mycke städande och en hel del pinsamheter 😂 skämmer ALLTID ut mig för mke framför kameran 😂😂

Svar: Komedi med andra ord -underbart!
Sara Stödberg

5 yasmine mamma till dennis och angelina:

undrar hur min film skulle bli med barnens träningar och fika och restaurang besök hehe.
En bra dag men kanske inte den mest innehållsrika.

Svar: Addera en trumvirvel varje gång också som du gör entré, tror att det skulle kunna bli underhållning!
Sara Stödberg

6 Ariella :

Min film hade blivit en dramakomedi

Svar: Har man ingen humor i livet så tror jag att livet kan vara så mycket svårare än detmåste vara.
Sara Stödberg

7 Kamilla:

Just idag skulle min film inte bli så rolig känns det som. Idag behöver jag lugn och ro för att orka känns det som.

Svar: Kanske en film om avslappning då? Att ta tillvara på dagen genom att förbereda sig inför kommande dagar?
Sara Stödberg

8 www.nouw.com/Sannaevelyne:

Åh det här inlägget skulle jag ha läst i morse känner jag :)

9 Petra:

Vakande med huvudvärk och har inte varit på topp på hela dagen..... Men jag har gjort bra affärer och mina kunder är nöjda och glada :-)

Svar: Se där, tänk vad du presterade trots din huvudvärk. Grym är vad du är!
Sara Stödberg

10 Marie:

Haha blir full iskratt tänk så många ggr jag skulle ha trumvirvel var gång jag går hämtar en patient om dagarna, fniss, snacka om orkester

Svar: Vore hur kul som helst ju!
Sara Stödberg

11 Amanda:

Idag har varit en bra dag, pratat med min arbetsterapeut om min rullstol och förhoppningsvis blir det bra om en vecka, annars läst och varit förbi Ica ;)

Svar: Bra jobbat!
Sara Stödberg

12 Ullie:

har känt mej svag o nere idag två tvättar och mat är det enda här idag värk o ont ingen rolig dag så filmen bli trist

Svar: Den filmen kanske öppnar ögonen på någon som inte har värk om hur andra kan ha det?
Sara Stödberg

13 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Min film hade bestått av lyckorus. Jag har nämligen gått på helg och det gör alltid att man liksom känner den där frihetskänslan som "NU kan allting hända" ;)

Svar: Underbart!❤️ Tack för att du smittas
Sara Stödberg

14 Michelle :

Haha :) idag har jag bara städat och hämtat ut ett paket o vart med hunden 💕 så det blir nog inte mkt film på det 😂

15 Yela:

Men vilken härlig idé❤️ Min dag har inte varit så spännande haha 😅 Varit på kurs för att sedan möta upp en kvinna som jag gav en kasse kläder till och efter det har jag bara slappat på soffan av trötthet 😁

Svar: Fast joo du har ju fått en hel del gjort ju, många nya intryck!
Sara Stödberg

16 Fröken Rödlök:

Jag läste ditt senaste inlägg och var tvungen att scrolla ner hit för att läsa vad du menade, vilken roligt inslag att kunna peppa sig själv med =) Smart!

Svar: Dagen blir ju vad man gör den till så det är bättre att våga vara lite tokig när allt är grått och trist!
Sara Stödberg

17 Lexochlogan :

Ja det är en härlig tanke en film om ens dag. Jag har jobbat, sprungit runt som en yr höna och försökt vara på flera ställen samtidigt, sprungit i
Regnet ute mellan möten. Så det hade nog blivit ett bra avsnitt 🙈😍😂

Svar: Haha med lite trumvirvlar här och där så har vi en filmide redo!
Sara Stödberg

18 Emelie:

Haha ja tänkt om att fick en riktig trumvirvel så fort man kom in i ett rum 😅 jag skulle inte gilla det haha!

Svar: Skulle vara sjukt kul att se alla andras miner till sist när man har vant sig själv!
Sara Stödberg

19 Sandra:

I går vaknade jag faktiskt pigg och utvilad, jag kom till jobbet med ett leende och några av de mina tog jag lite extra hand om. Disk och matlådor fixades, nån fick hjälp med hårtvätt och så vidare. Faktum är att jag hade en bra dag på jobbet ❤

Svar: Så skönt, försök att påminna dig om den nästa gång det känns motigt!
Sara Stödberg

20 Sandra:

Ja just det, tänk på hur jag far runt mellan 2 våningar och sjunger its raining men, halleluja 😉

Svar: 😂😂❤️
Sara Stödberg

Kommentera här: