Trevliga Tisdag.

God morgon, så fin du är idag! Lite morgonrufsigt hår är helt okej att ha ibland och matchar dessutom ett lekfullt inre.

Det där förvånade leendet du fick nu passar dig verkligen, försök att behålla det och bjud alla som du träffar under dagens lopp på det. Du ser ut som att du har vunnit på lotto och sådant smittar. Ja, inte vinsterna i sig men leendet som kommer som en härlig bieffekt.

Du ska få en utmaning idag, ring upp en person som du inte har pratat med på länge. 
Visa att du bryr dig och våga uttrycka det.
På så sätt så sprider vi lite värme idag också och din handling kommer i sin tur att ge även mig ett leende att ta med mig överallt.

Tack för att du är du!

Kommentarer:

1 Amanda :

Vilken härlig utmaning att ringa någon man inte pratar med på länge☺️

2 Madde :

Du kommer alltid med så bra och enkla tips. Behövs inte så mycket för att göra någon annans dag.

Svar: ❤️ Som dina ord här gjorde min dag mycket bättre!
Sara Stödberg

3 Emelie:

Som alltid så är dina inlägg så peppande! Ska absolut försöka le så mycket som det bara går idag 😊

Svar: Underbart!
Sara Stödberg

4 Pärla:

Fina du, tack för påminnelsen, jag har en vän som jag verkligen saknar men vi har inte pratat på evigheter. ska slå henne en pling <3

Svar: Underbart att höra! Det är så dumt att vi alltid tycks skjuta upp eller glömma bort sådant som är betydelsefullt både för oss och andra.
Sara Stödberg

5 Jennysvardag:

Vilken bra utmaning som du ger i dag. Jag ska ringa min vän sen, för det var ett tag sen vi pratatade. Leendet är med i dag

Svar: Underbart, slår vad om att du sken upp världen vart du än gick!
Sara Stödberg

6 Johanna:

Men så himla fina ord du skiver, tack för att du är du. Du peppar mig så himla mycket, så fantastiskt! Kram fina du, ha en fantastisk tisdag och sluta aldrig le eller peppa andra människor. fler som du behövs <3

Svar: Du påminner alltid mig om att ta för mig av livet så som jag gjorde när jag var yngre så tacksamheten ligger hos mig!
Sara Stödberg

7 Ariella :

Vilket fint och bra inlägg. Härlig utmaning.

Svar: ❤️
Sara Stödberg

8 Kamilla:

Det är en vacker tanke att ringa någon som jag inte pratat med på länge. Jag får göra den på mitt sätt och prata med en hockeyförälder jag inte pratat med på länge på kvällens bortamatch för sonens lag

Svar: Ja men det låter ju toppen. Man måste utgå från sig själv och jag tänker att även där lär det finnas människor som uppskattar att bli sedda så klart!
Sara Stödberg

9 Freja :

Vilket underbart inlägg! Vad glad jag blev. Du är också fin idag, kom ihåg det 😍

Svar: Tack snälla du❤️
Sara Stödberg

10 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Jag har inte riktigt tid att ringa någon idag, men man kan ju lika gärna skicka ett sms så det kan jag göra :D

Svar: Ja absolut! Bara att visa att man tänker på någon och att den får veta/känna det är ju vad som räknas. Man får känna att någon tar av sin tid och ger till mig, sådana saker kan vara så betydelsefulla för mottagaren!
Sara Stödberg

11 Hanna Karlsson:

Det finns en person som jag inte pratat med på ett tag som ditt inlägg påminde mig om. Men nu känns det lite som att det runnit ut i sanden. Får se om jag ringer den här personen igen eller om hen kanske kontakter mig.

Svar: Jag kan tänka mig att du, i svepande ordalag, har nämnt den här personen förut?
Jag tänker att den personen kanske tänker lite som dig men också att du ska komma ihåg att Du har rätt att bli uppskattad för den du är!
Sara Stödberg

12 Amanda:

Vilken fin tanke verkligen, har haft en fin tisdag en bättre dag än igår faktiskt. Tack för ett ännu sporrande inlägg :)

Svar: Bra Amanda, rocka resten av veckan nu -Du vet att du kan nå alla mål!
Sara Stödberg

13 Marie:

Morgonruffsigt hår kan ju vara sexigt t.o.m. samt Perfekt, det gjorde jag igår precis så, ringde upp en jag ej pratat med på länge

Svar: Så härligt att prata efter en tid utan kontakt, betydelsefullt!
Mitt morgonrufs påminner rätt mycket om en blond version av Peggy Bundy😂
Sara Stödberg

14 Yela:

Jag antar din utmaning, imorgon ska jag ta och ringa upp någon jag inte pratat med på länge! Tack så mycket för din fina kommentar också, dina ord värmer verkligen❤️ Blir ofta så att jag glömmer bort mig själv precis som du säger också, måste verkligen jobba med det🌷 Kramar!

Svar: Åh jag hoppas att du ringde en person som uppskattar dig för den fantastiska skapelse du är!
Sara Stödberg

15 charlottelinden.se:

Åh, den utmaningen var jobbig för mig! Jag avskyr att ringa och prata i telefon. Jag har inga problem att ringa myndigheter eller företag som jag har något ärende till, men när det gäller att ringa någon närstående blir det plötsligt jobbigt. Helt ologiskt :) Särskilt då jag har jobbat i kundservice!

Svar: Haha telefonsamtal över lag har aldrig varit ”min kopp med te’”. Kan det inte vara så att i telefonsamtal med myndigheter osv så kan man ta på sig en mask och hålla viss distans medans de som är nära lätt skulle kunna genomskåda det?
Sara Stödberg

16 Sarah:

Morgonrufsigt hår är snyggt :) Då slipper man ha massa produkter :)

17 Annica:

Tack för att du fortsätter bara peppa och uppmuntra oss, att du råder oss att se inåt! :) Så otroligt rogivande och ändå.. utmanande.

Svar: Tack själv för att du alltid utmanar mina tankar och uppfattningar genom dina inlägg❤️
Sara Stödberg

18 Sandra:

Och du.....tack för att du är du ❤
Din vägledning hjälper många, framförallt mig ❤

Svar: Vet du, det gör mig glad att höra, så där riktigt glad med ett leende från öra till öra du vet?
Jag är jätteglad att jag har funnit din blogg och får ta del av ditt liv där, Tack!!❤️
Sara Stödberg

19 Hanna Karlsson:

Ja, det har jag nog gjort faktiskt. :-) Jag tänker som så att det var bara jag som höll i vänskapen förut så om hen vill vara min vän får hen också bjuda till lite.

Svar: Så dumt. Vänskap ägs av bägge parter tänker jag och det ger ett gemensamt ansvar att underhålla den. Jag är inte den bästa på att höra av mig men jag försöker ändå visa min uppskattning, om så bara genom att sms:a ett hjärta för att visa att jag tänker på någon.
Sara Stödberg

Kommentera här: