Trampolin-Torsdag

Hej fina du!
Har du saknat mig?😉

Det Àr torsdag igen, du vet dagen som Àr döpt efter den dÀr Tor -asaguden?
Han som var stark, uppenbarligen vÀldigt högljudd och kunde hjÀlpa krigare att finna styrka (om jag inte missminner mig)?
Han var nog..
.. fullkomligt vÀrdelös pÄ att vara riktigt full av glÀdje tÀnker jag!
Du och jag vill ju fylla livet med glÀdje och energi har vi vÀl kommit överens om?
SÄ.. för att vi ska ha lite roligare under dagen sÄ vill jag att du gör 2 saker idag.
Nummer 1) NÀsta gÄng du ser din spegelbild sÄ vill jag att du berÀttar för dig sjÀlv hur galet fantastisk du Àr!
2) NÀr du gÄr hemifrÄn idag sÄ skapa en mental bild som visar hur du, första steget bort frÄn din dörr, hoppar ivÀg mot din planerade destination.. genom att anvÀnda en trampolin! Nej jag skojar inte men för att krydda lite extra sÄ kan du Àven förestÀlla dig att de negativa mÀnniskor du kommer i kontakt med under dagen, sÄ fort de vÀnder ryggen mot dig , ocksÄ studsar ivÀg frÄn dig med hjÀlp av en osynlig trampolin!

Klara..
FĂ€rdiga..
GĂ„!

Kommentarer:

1 Robynekholm:

Detta ska jag prova idag! Kan behöva lite pepp och motivation!!â˜ș

Svar: Go for it, du Àr fantastisk!
Sara Stödberg

2 PĂ€rla:

Klart jag har, du fyller alltid mitt liv med positivitet! <3
Ska utmana spegeln idag, vi fÄ se hur det gÄr!

Svar: ❀❀❀
Gör det, du Àr fantastisk!
Sara Stödberg

3 Elisa:

Har redan hunnit komma hemifrÄn men ska definitivt lÄta negativa mÀnniskor studsa ivÀg frÄn mig! Lite roligare Àn att tÀnka som jag annars kan göra att de och deras negativitet bara rinner av mig.

Svar: Ja jag tycker att vi ser till att göra dagarna roligare. Ingen har vĂ€l dött av att skratta lite mer?😉
Sara Stödberg

4 Jennysvardag:

SÄ bra utmaningar och peppande som vanligt. Det ska jag tÀnka pÄ nÀr jag ser min spegelbild :)

Svar: Du gav mig just inspiration till ett nytt inlÀgg genom associationer, Tack fina Jenny, jag hoppas att du och Louie har en hÀrlig dag!
Sara Stödberg

5 Evahle - en blogg om psykisk hÀlsa:

Ska testa detta :) SĂ„ kul med dina utmaningar tycker jag :)

Svar: Ja pröva, det vĂ€rsta som kan hĂ€nda Ă€r att man gĂ„r omkring med ett leende😉
Sara Stödberg

6 carro :

AllsÄ jag bara Àlskar ditt sÀtt att tÀnka positivt med allt.Detta med spegeln gör jag vÀldigt gÀrna varje gÄng minst 2 gÄnger om dagen

Svar: Tack! Det Àr alltid kul om andra gillar en men visst Àr det viktigast att man kan uppskatta sig sjÀlv?
Sara Stödberg

7 deveny:

Jeg elsker Tor med hammeren og han var sterk. Mot fortalte alltid om ham nÄr det var lyn pÄ himmelen.

Svar: NÀr jag var liten sÄ tÀnkte jag alltid pÄ honom nÀr Äskan gick och blixtarna anordnade ljusshow över himlen. Asatron och dyrkandet av asarna tycker jag Àr vÀldigt intressant egentligen, ja eller religion och dess pÄverkan pÄ mÀnniskor över lag..
Sara Stödberg

8 Kamilla:

Jag Àr hemma dynderförkyld och febrig sÄ nÀr jag i em ska Äka ivÀg pÄ hockeymatch med sonen fÄr jag verkligen köra pÄ klara, fÀrdiga - gÄ

Svar: Oj stackare, se till att ladda upp innan dess sÄ att du inte förvÀrrar nÄgot
Sara Stödberg

9 Johanna:

Nu blev jag sugen pÄ hoppa. Men fÄr hoppa nÀr jag Àr ute, grannen under blir kanske sÄ glad om jag hoppar. Men spegelbilden skall jag lÀtt göra! Lovar! :)

Svar: Kör ba köööör! Du ÄR fantastisk!
Sara Stödberg

10 Lillan :

Åh vilket positivt inlĂ€gg du skriver det kĂ€ndes vĂ€ldigt bra i sjĂ€len att lĂ€sa detta!!

Svar: Tack fina du, de dÀr mÀnniskorna som inte bidrar med nÄgot annat Àn negativa saker förtjÀnar (och skulle sÀkert mÄ bÀttre av) att hoppa lite trampolin. De kan inte försvinna fort nog..
Sara Stödberg

11 Trollkatt:

Bra tÀnkt, vi Àr nog mÄnga som har vÀldigt lÀtt att suga till oss andras energier och bli pÄverkade under resten av dagen.

Svar: Det Àr ju sÄ lÀtt att göra just det, ta med sig deras gnÀll. De fÄr gÀrna hoppa ivÀg sÄ snabbt det bara gÄr.
Sara Stödberg

12 Marie:

Hehe vilka fina peppande tips, ska tÀnka sÄ imorgon =D, nu hoppar vi och kör =D

13 Michaela :

Hade behövt lĂ€sa det hĂ€r i morse nĂ€r jag gick hemifrĂ„n. Passerar nog spegeln vid fler tillfĂ€llen innan ja gĂ„r o lĂ€gger mig 😉

14 Madelene:

Vilken pepp assÄ!! Detta ska jag ta och prova imorgon, om jag inte Àr allt för död för lÀmnar hemmet ganska tidigt haha

15 Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula:

Vilket bra tips det dÀr med spegeln. Under perioder brukar jag titta mig i spegel och sÀga "det hÀr Àr den bÀsta dagen i mitt liv", sedan sÄ brukar jag sÀga "Jag Àr fantastisk för..." nÄgonstans sÄ mÄr man sÄ galet mycket bÀttre dÄ :D.

Svar: Som du sĂ€kert vet sĂ„ under meditation sĂ„ brukar man ibland glida ivĂ€g i tankarna och instruktörer sĂ€ger ofta ”bara notera och vĂ€nd tillbaka till andningen”? Det Ă€r för att hjĂ€rnan pĂ„ nĂ„got vis vill ha en bekrĂ€ftelse pĂ„ att vi kĂ€nner si eller sĂ„, det Ă€r rĂ€tt hĂ€ftigt för tidigare sĂ„ hade jag nog mer tanken att hjĂ€rnan Ă€r hjĂ€rnan liksom, den vet vĂ€l vad jag tĂ€nker?
Sara Stödberg

16 Anna:

Vilken hÀrlig tanke med trampolinen! Nu tÀnker jag inte lÀmna huset mer idag, men imorgon dÄ ska jag minsann studsa ivÀg!

17 Sarah:

Jag hade ingen aning om att torsdag var döpt efter en gud :P Nu har jag lÀrt mig nÄt nytt :)

18 Fnulan:

Min man som saknar ett ben och har brÀnnskador pÄ större delen av kroppen lÀrde mig det dÀr med spegeln. Han var tvungen att göra det för att komma tillbaka <3

Svar: Minns sÄ vÀl nÀr du delade inlÀgget om hans olycka, Àr tacksam för att han delade med sig. Och Àven om du inte (sedan jag började lÀsa bloggar iaf) berÀttar massor om honom sÄ upplever jag honom som en fin person, precis som jag uppfattar Àven dig. Jag tÀnker att ibland sÄ trÀffar Amors pilar verkligen rÀtt!
Sara Stödberg

19 Michelle :

AssÄ underbart skrivet precis vad jag behöver gör . Tack !

Svar: Älska dig, allt börjar och slutar ju med dig.
Sara Stödberg

20 Yela:

Fina du! Va jag tycker sĂ„ mycket om att kika in hĂ€r hos dig, du Ă€r verkligen inspirerande❀ Ska spara utmaningarna & utföra dom imorgon 😃 SjĂ€lvklart hĂ„ller jag ocksĂ„ tummarna för att ni kan skaffa er en liten katt, katter Ă€r verkligen fantastiska❀

Svar: Har seriöst övervĂ€gt att ta hit en kattunge och sen ba: ”Men vaaa? Hur kom DEN hit? Det Ă€r bĂ€st att den fĂ„r stanna eftersom den hittade hit sjĂ€lv!”😂😉😘
Sara Stödberg

21 Amanda:

Ja du Àr saknad. Haha ja kan tÀnka mig att Àven dom hoppar ivÀg. Tycker det var en liten rolig tanke. Men jag har haft en bra torsdag :)

Svar: Jag Àr glad att din torsdag blev bra, du behövde det efter en jobbig onsdag.
Sara Stödberg

22 charlottelinden.se:

LÀste punkt nummer 2 för sent för att kunna ta den till mig kÀnner jag, sÄ jag skall Äterkomma imorgon och suga Ät mig av dem orden dÄ istÀllet! <3

Svar: ❀❀❀
Sara Stödberg

23 Ullie:

nr 2 tror ja ettan sÄdÀr hi hi
ja vi va pÄ vÄrdcentr de sÀger det Àr som en blodutgutelse blÄmÀrke med blödning under huden alltsÄ o bulan har gÄtt ner o Àr mera lila blÄ iag
mindre ont va de faktiskt oxÄ sÄ pÄ bÀttringsvÀg tack

Svar: Underbart att höra att handen blir bÀttre. Just hÀnderna Àr ju sÄ himla viktiga för oss att ha intakta sÄ man ska nog vara försiktig.
Sara Stödberg

24 Hannas krypin :

Vilken rolig idé att tÀnka att jag hoppar pÄ en trampolin. Jag ska börja redan nu pÄ morgonen och trampolina mig upp ur sÀngen om en stund.

Svar: Allt för att göra livet lite roligare, eller hur?
Sara Stödberg

25 Emelie:

Önskar att jag hade en riktig trampolin vid sĂ„na tillfĂ€llen 😅men jag fĂ„r vĂ€l nöja mig med en mental! 😀

Svar: Det vore rÀtt hÀftigt att ha en precis utanför dörren onekligen.
Sara Stödberg

26 Anneli @ spinkfingerphoto.com:

SĂ„ bra och peppande inlĂ€gg fina du! <3 Jag har slutat tĂ€nka negativt nĂ€r jag ser mig sjĂ€lv i spegeln. Oftast sĂ€ger jag "inte sĂ„ tokigt Ă€ndĂ„" 😂 NĂ€r jag kliver utanför dörren sĂ„ strĂ€cker jag pĂ„ ryggen och ler Ă„t de jag fĂ„r ögonkontakt med. VĂ€ldigt förvĂ„nade ser de ut att bli, hihi.

Svar: TÀnk om bara alla andra kunde göra likadant? Ett leende Àr ju gratis liksom!
Sara Stödberg

27 Lexochlogan :

Som alltid lika peppande att kika in hÀr, blir alltid lika glad av dina inlÀgg. Ja tyvÀrr förminskar man allt för ofta komplimanger, man borde strÀcka pÄ sig och inse att det Àr sÄ bea som nÄgon sÀger

Svar: Det Àr sÄ dumt egentligen för hur ofta skulle andra ljuga för oss liksom och med vilka motiv.
Sara Stödberg

Kommentera hÀr: