Rörelse-lördag!

Svårt att pressa in något träningspass då du vill tillbringa helgen med din familj eller kanske helst inte lämna hemmet alls?

Vi löser det!
Dagens uppmaning blir att dansa och sjunga "Huvud, axlar, knä och tår" tre gånger. Känns det lite jobbigt och fjantigt? Vi löser det med. Antingen så går du in i ett rum och gömmer dig från omvärlden under tiden eller om du har barn hemma så tvinga dom att vara med!

Givetvis så ska vi möta spegeln också till surpuppan där så säger vi; "Le nu, vi ska  ha en riktigt rolig dag idag!

Att göra dagen och livet lite roligare är inte så svårt.

Under någon timme på dagen utmana familjen i "Golvet är lava" och du! Glöm inte bort att skratta!
Du skapar minnen medans du skapar en bra dag för  dina nära och kära.

Kommentarer:

1 Kathrinea:

Haha låter ju som en underbar ide, ska jag köra med ungarna (:

Svar: Hoppas att ni fick roligt!
Sara Stödberg

2 Pärla:

Haha vilken rolig idé, ska säga till sambon när han kommer hem från jobbet ;) Han lär skratta åt mig haha! Ha en magisk lördag <3

Svar: Kärlek till dig Pärlan!
Sara Stödberg

3 Moa Larsson:

Min dotter sjöng den här låten 40 gånger innan jag ens hade stigit upp ur sängen imorse, räknas det? Haha! Ha en fantastisk lördag nu! ❤️

Svar: Haha klart det inte räknas om du inte aktivt deltar😉
Sara Stödberg

4 Kamilla:

Huvud axlar knä och tå är ju faktiskt en sång som ofta används i förskolan när man har rörelse eller gympa. Bra träning och skojig med dans

Svar: Mora Träsk över lag var ju rätt bra inspiration minns jag från barndomsåren!
Sara Stödberg

5 Lillan :

Hahaha gud vilken rolig utmaning 🤣 de där ska man nog testa med sambon 🤣🤣🤣

Svar: Man har ju aldrig roligare än man gör sig!
Sara Stödberg

6 www.nouw.com/sannaevelyne:

Det finns ju fantastiska små knep att ta till om man vill röra på sig hemma. Och jag kan tänka mig att man får ett lite skratt av att själv ställa sig och köra huvud, axlar, knä och tå :)

Svar: Ja och skratt gillar vi ju eftersom det gör en gladare under resten av dagen per automatik!
Sara Stödberg

7 Johanna:

Bara när du skrev att man ska se sig själv i spegeln och säga "Le" Så kände jag hur mina mungipor ryckte upp. Så himla underbar du är <3 Ha en fantastisk lördag<3 Kram

Svar: Du är underbar, tack!
Sara Stödberg

8 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Så roligt att du tar dig ann dessa utmaningar varje dag. Jag har varit på tippen, burit möbler och kartonger och sedan storstädat sonens pappas kök så någon utmaningen orkar jag inte. Nu ska jag bara ta det lugnt resten av min kväll :)

Svar: Haha du har ju styrketränat för minst en månad framåt!
Sara Stödberg

9 Sandra:

Vilka roliga tips 👍
Här har vi gått hela dagen så motionen är gjord 😉

Svar: Om man går hela dagen så är man grymt duktig!
Sara Stödberg

10 Trollkatt:

Det har varit en fantastisk dag 🤗, inte så mycket rörelse dock.

Svar: Så roligt att höra, man ska njuta så mycket man kan i livet!
Sara Stödberg

11 Hanna Karlsson:

Man kan inte vara på dåligt humör efter att ha läst ditt inlägg. (Inte för att jag var det innan,:-)) Ska lätt köra huvud axlar knä och tå imorgon. Lär bli glad av det med tanke på hur kroppen reagerade på dina rader. :-)

Svar: Kör ba! Mixa ihop det med den uppmaning som kommer imorgon så kan du ha en riktigt upplyftande morgonstund! Glad att se dig❤️
Sara Stödberg

12 Marie:

Hehe ja den ska jag anama man borde vara mer som barn de gör ju så spontana mysiga grejer

Svar: Ja de är underbara. Vill de göra en kullerbytta så tvekar de inte, vart de än är!
Sara Stödberg

13 Sarah:

Jag gillar inte att träna på helgen :P Gör det i veckan så man kan chilla sen :)

14 Amanda:

Oj var så längesen jag körde huvud axlar knä och tå. Men ja det är bra träning men jag kör lite meditation innan jag lägger mig istället ;)

Svar: Låter bra,pröva göra yoga nidra fina du. Lycka till!
Sara Stödberg

15 Lexochlogan :

Helt rätt, bra träning är den som blir av, oavsett form. Skall börja med att göra det med barnen varje dag tror jag 🙈

16 Yela:

Alltså härliga du! Om jag hade barn hade jag helt klart kört golvet är lava men känns inte såå kul att göra i sin ensamhet 😆

Svar: Äh Shake it liksom😘
Sara Stödberg

Kommentera här: