Psst #15

Lördagen är här, jag tänker göra det till den bästa lördagen på länge! Och jag tänker göra det genom att använda mig av några få, enkla, mål.

  1. Le mycket (Igen! Va? Japp världen är så grå och trist ändå, här ska solen skina).
  2. Andningen ( Yes, den ska styra mitt tålamod och min ork idag, iiiiiiiiin och uuuuut).
  3. Ha roligt (Eller barnen ska ha roligt och det brukar givetvis smitta, hur det ska ske kommer jag fram till imorgon)
  4. Yoga, återhämtning och Yin (Det blir jag och youtube hörni! Kanske ett pass med dottern också, sonen flippar ut och blir ofta en hund om de nämner den ställningen)

Har du några mål för din dag? Oavsett om den är lugn eller festlig så se till att må bra! Blir du uttråkad så kika in under kategorin "Resan inåt", så är du sysselsatt en stund 😉

Kommentarer:

1 Pärla:

Vilka bra mål, jag ska kika på yoga om det kan vara något för mig. Jag ska bara virka idag, kanske i garaget men jag ska ta det så lugnt som möjligt <3

Svar: För mig så tog det tre gånger innan jag fixade ”guidad meditation” eller yoga nidra som jag sökte på. Insåg att det var värt att pröva, ligga på en madrass och bara lyssna, tänkte att det värsta som kan hända är att jag har vilat trettio minuter.
Sara Stödberg

2 Jennysvardag:

Så bra mål du har inför dagen. Jag inga mål för i dag mer än att köpa ett par nya solglasögon 🙈

Svar: I djungeln av solglasögon så tänker jag att man nog inte behöver ha så många andra mål.😂
Sara Stödberg

3 Anita Birgitta :

Skönt med en lugn lördag. Samma blir det här kanske på en långpromenad.

Svar: Långpromenad gör under för både kropp och själ, en kanske skulle överväga att ta en sådan också!
Sara Stödberg

4 www.nouw.com/sannaevelyne:

Yoga är underbart 😍
Jag ska fira min morbror :)

Svar: Så roligt!
Sara Stödberg

5 Carina:

Vilka härliga mål! Själv har jag varit och sett bamse på en barnmässa med barnbarn

Svar: Bamse är, helt klart, en av mina favoritfigurer. Kanske är för att jag har vuxit upp med Bamse som jag alltid har haft en benägenhet för att hjälpa de människor som kan uppfattas som svagare i stunden?
Sara Stödberg

6 Popprinsessan :

Dagens mål är inställda iom att dottern vaknade med smärta i örat i natt. Närakuten, spräckt trumhinna, droppar, antibiotika & smärta för henne.. Så dagens mål är att få henne att ha mindre ont...

Svar: Usch stackare, men visst säger de att när den väl har spruckit så brukar smärtan avta?
Sara Stödberg

7 Kamilla:

Mitt mål för dagen har varit och är ff att andas och lyssna in livet

Svar: Mycket bra mål vill jag säga!
Sara Stödberg

8 JUNITJEJ:

Jag har inte haft några mål idag. Inte mer än att jag ville att vi skulle ta en promenad ihop, trots det gråa vädret.

Svar: Men det låter som kvalitetstid så himla härligt!
Sara Stödberg

9 Sandra:

Mitt mål både igår och idag är att få mina boendens helg fantastisk ❤ lyckas jag med det är min helg gjord ❤

10 Sandra:

Mitt mål i helgen är att få mina boendes helg att bli fantastisk ❤

Svar: Fantastisk inställning, tänk på att ta in den glädje de ger tillbaka så att du inte bara ger energi utan även fyller på!
Sara Stödberg

Kommentera här: