Oh my god det är Onsdag igen!

Vi har gått igenom det här såååå många gånger nu. Du är så galet fabolous så det finns inte.
Titta på dig, allvarligt talat, titta på dig!
Checka in spegelbilden när den möter dig, boom-chicka-bow-wow, så jäkla fantastisk!
Det spelar ingen roll om du har foppa-tofflor och morgonrock på dig, en sak är säker:
Du rockar!

Jag fattar, det är inte alltid lätt att uppskatta sitt utseende alla gånger. Sjukdomar, olyckor, graviditeter etc sätter sina spår, men din inre kritiker är alldeles för hård mot dig.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, kasta ut henne! 

Du gör ditt jobb bra, du är trevlig mot andra, hyfsat intelligent och kanske, kanske lite för generös mot andra än du borde vara. 
Men du, Du är helt fantastisk som den människa du är. Låt världen se dig, kom ut ur ditt skal nu så skapar vi bra förutsättningar för en onsdag som går till historien som den bästa onsdagen hittills i våra liv.

Klistra på ett leende nu i 90 sekunder, lura hjärnan lite för nu köööör vi!

Kommentarer:

1 Ullie:

ja iag igen tack för peppe . inga fransar kvar behöver nya , ont överallt, vit i ansiktet, okammat hår ja du hör listan kan bli lång så kommer du där... DU är fin som skriver fint o ja önskar DEJ en fin morgon ag nu då kramar om

p.s min blogg är dum o går inte trycka på länk på fb

Svar: Du behöver inga ögonfransar alls, jag förstår att det känns jobbigt eftersom du nämner dom men i det stora hela så är de inte så viktiga. DU är viktig däremot. I kina btw så är det vackert att vara blek, även i Egypten tycks människor föredra ljusare hy. Jag nämner det inte för att förminska dina känslor utan för att påminna om att vi har alla olika perspektiv och uppfattning.
Sara Stödberg

2 Anonym:

Du sprider verkligen så mycket pepp varje dag. Idag som så många andra dagar då klistrar jag på ett leende som sprider sig till andra.

Svar: Underbart -gör världen vackrare!
Sara Stödberg

3 Pärla:

DU är fantastiskt! Som varje dag tar dig tid att påminna oss som behöver om att livet faktiskt inte är bara dåligt, att vi faktiskt är bra nog <3

Svar: Jag tänker inte ge upp heller, ni blir inte av med mig😉
Man kanske inte orkar allt alla gånger och det är helt okej bara man försöker komma ihåg att man räknas, att för någon så är du hela världen!
Sara Stödberg

4 Elisa:

Jag är redan sjukt nöjd med mig själv den här morgonen som varit på gymmet för första gången på evigheter. Den här dagen kommer bli så bra! :D

Svar: Härligt, låt endorfinerna go bonanza!
Sara Stödberg

5 Emelie:

Jag är så nöjd och glad idag för min dotter fyller 6 år! Det blir firande hela dagen! 😊

Svar: Whoop whoop! Stort grattis härifrån, vad blev det för presenter till sist?
Sara Stödberg

6 Michelle :

Fast det var tisdag igår :) så himla bra inlägg att boosta sej själv 💕

Svar: Det var ett tidsinställt inlägg som av någon anledning publicerades för tidigt. Äh det blir som det blir😂
Sara Stödberg

7 Sandra:

Detta tar jag till mig under dagen. Tack ❤

Svar: ❤️
Sara Stödberg

8 Lexochlogan :

Underbart med all pepp, du rockar också. Alltid lika peppad efter att ha läst dina inlägg

Svar: Det gör mig glad att höra att du känner så. Kom dock ihåg att tacka dig själv också, du gör ju arbetet själv😉
Sara Stödberg

9 Hanna Karlsson:

Jag behövde inte klistra på något leende när jag läste det här inlägget. Det kom direkt av din sista mening. :-)
Var får du inspiration till att alltid skriva så peppande inlägg? Jag kan göra det någon gång ibland med inte varje dag. *Nyfiken i en strut*

Svar: Jag har mött så många människor som har tappat tron på sig själva, livet och sina förutsättningar att de har gått sönder. En del av de människorna finns inte längre bland oss. Droppen kom nog i somras när en ung människa jag tyckte väldigt mycket om gjorde valet att inte leva vidare. I en värld som var alldeles för kall och hård så klarade han inte av det längre. Omständigheter kring det gjorde att det var så många fler än bara hans familj som blev påverkade.I höstas så såg jag på youtube, där en ung man från min hemstad rullas in i en ambulans medans ambulanspersonalen desperat gör hjärtkompressioner.Mitt hjärta går sönder där och då, jag inser att jag vet vem han är, 22 år gammal och mördad. I ett annat klipp så ser man sekundrarna efter själva skjutningen. Jag ska berätta mer om den incidenten senare i en bloggserie jag gör som ett projekt just nu.
I vilket fall, dessa två unga män, fick mig att ta upp något igen som jag hade tryckt undan, en innerlig önskan att få människor att inse sitt eget värde, livets värde, känna hopp. Kort sagt, motivera och inspirera andra till att vara sina bästa jag och att sprida värme och glädje.
Jag tänker inte lämna en enda människa bakom mig om jag får välja själv. Igår tror jag det var som jag skrev "sprid eller länka det gärna vidare", Jag hade tyckt att man hade kunnat kopiera utan hänvisning hit ens om det bara nådde någon mer som i just den stunden behövde det.

Sjukt långt svar nu känner jag, jag ska förklara någon gång i ett eget inlägg. Det blir så svårt att förklara kortfattat men hoppas du förstår grundtanken ändå?
Sara Stödberg

10 My:

Jag vet att jag inte är världens vackraste men jag är nöjd med hur jag ser ut då min sambo tycker om mitt utseende å så långe han gillar hur jag ser ut så bryr jag mig inte om vad andra tycker. För oavsett om han inte skulle gilla nåt med mitt utseende skulle han aldrig säga det utan fortsätta peppa mig😊

Svar: Inte världens vackraste? Det är klart du kan vara det? Skönhet är ju väldigt individuellt så det den ena uppfattar som vackert kan av den andre uppfattas som något helt annat. I din sambos ögon så är du säkert den vackraste i världen och din sambos känsla måste ju vara din sambos sanning.
Sara Stödberg

11 Denise :

Såååå peppande inlägg! Så himla givande att läsa 😍😍😍

Svar: Åh tack snälla du!
Sara Stödberg

12 Sofia hult :

Ja jag känner det också jag är inte den snyggaste personen på vår jord går alltid osminkad för jag aldrig gillat smink. Men det där får i perioder


Du fick mig att le i 2 min under denna kommentarens gång

Svar: Underbart att höra att du fick ett leende, världen behöver fler leenden!
Skönhet är otroligt individuellt, jag tycker oftare att det är ens personlighet som lyser igenom som avgör hur vacker jag uppfattar någon.
Sara Stödberg

13 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Jag var på mindfullness en form av övning samt föreläsning idag på jobbet, mycket utgick precis ifrån detta. Tänkte på att det blev lite spännande tänk så här två gånger på rad.

Svar: Åh jag blir lite avis. Hoppas att fler fick upp ögonen där för hur vi kan påverka både omvärlden men även omvärldens uppfattning av oss själva.
Människor i om skolvärlden är fantastiskt modiga när de vågar se hur viktiga de är för elevernas skolgång och hälsa.
Nu när jag tänker på det så var de vuxna runt mig som faktiskt klarade av att bemöta mig och få mig att känna något värde i mig själv just människor som nog skulle ha sysslat med mindfulness om det hade varit populärt då.
Sara Stödberg

14 Johanna:

Men alltså DU rockar!!! Helt underbar du är! Du är så himla peppande hela tiden, blir alltid så glad när jag kikar in på din blogg. TACK för att du peppar och motiverar mig <3 Kram!

Svar: ❤️❤️❤️ Kärlek till dig underbara människa!
Sara Stödberg

15 www.nouw.com/sannaevelyne:

Tänk vad mycket bättre det är att få läsa sånt här ibland istället för dom dumma rösterna som man ibland har :)

Svar: Ja, de där negativa tankarna tar sig alldeles för mycket frihet under perioder. Jag hoppas på att du både utmanar dom och protesterar mot deras åsikter😉
Sara Stödberg

16 Lillan Kind:

Jag hoppas verkligen innerligt att du lyckas trumma in budskapet ordentligt, i alla som behöver byta bandet som tjatar som en elak papegoja i bakhuvudet. Personligen är jag nöjd med mitt utséende (och inte bara det). Jag tycker att det är lätt att se skönheten i andra, så jag har ofta svårt att förstå varför andra inte kan se den i sig själva.

Svar: Du har fått mig att tänka på den här kommentaren sen jag först läste den. När det gäller utseendet så tänker jag att när jag växte upp så fanns inte alla dessa intryck som sociala media, 899327598 tv-program eller mängden reklam som påtalar hur utseendet "ska" bedömas. Jag tänker vidare att barn, ungdomar och unga vuxna bombarderas med alla dessa saker så gott som dagligen. Man måste se ut på eller göra på ett speciellt sätt för att ha något egenvärde. Jag tror, vid närmare eftertanke, att allt sådant egentligen är livsfarligt. Generationer som mår dåligt över allt det där som de inte är istället för att känna hur bra allt det är som de faktiskt har. Inte underligt att psykisk ohälsa tycks öka i världen.
Sara Stödberg

17 Marie:

Absolut klart att man är fantastsik, så sant som du skriver

18 Michelle :

Dina inlägg är verkligen så inspirerande , tack att du delar med dej positivitet ! 💕

Svar: Tack själv för att vi får ta del av dina dagar snälla du!
Sara Stödberg

19 charlottelinden.se:

Det är så konstigt att man är så otroligt hård mot sig själv gällande utseendet. När det gäller andra skulle jag aldrig någonsin tänka på sådana små och obetydliga saker som jag tänker på och kritiserar mig själv för. Varför är man så elak mot sig själv när man är så snäll mot andra? Dumt.

Svar: Men visst har du rätt i det du skriver. Du är en tjej som många troligen skulle se upp till om de mötte dig. Du är vacker, omtänksam, snäll, intelligent och driven. Och ändå så vet jag hur elak du kan vara mot dig själv i tankarna. Har du frågat dig vad som skulle göra att du och ditt sätt att vara skulle vara mindre värt än andras? Just eftersom du inte tänker på samma sätt om andra menar jag.
Sara Stödberg

20 Sarah:

Såklart man kan vara många positiva saker men för det går jag inte och spanar in mig i spegeln :) Bara när jag gör mig iordning men då spanar jag ju inte xD

21 Yela:

Underbara Sara! Du är verkligen helt fantastisk❤️ Du ska veta hur mycket jag älskar att kika in på din blogg & läsa alla dina härliga inlägg, tack för sprider så mycket glädje och kärlek! Har alltid varit otroligt osäker på mig själv & mitt utseende men äntligen börjat se de fina hos mig själv även om jag självklart har svackor ibland. Vi är så värda att älska & ta hand om oss själva! Massa kramar till dig❤️

Svar: Du känner med hela hjärtat verkligen och du uttrycker dina känslor bra. Dina ord här gick rakt in i hjärtat och berörde mig så pass att jag nästan blev tårögd. Din kommentar har gjort min dag, troligen även resten av min vecka. Tack snälla du för att du finns!
Sara Stödberg

22 Kamilla:

Idag har jag varit riktigt låg hela dagen men imorgon ska jag försöka klistra på mitt leende lite extra

Svar: Jag har också haft ett par dagar som inte har varit riktigt så bra som jag hade önskat. Ska försöka mig på återhämtningsyoga idag, se om det kan hjälpa till att vända tankarna och känslorna till bättre balans! Hur gick det för dig med yogan, har du gjort det fler gånger nu? Youtube är min bästa vän för stunden tror jag tack vare yogan och guidade meditationerna där.
Sara Stödberg

23 Amanda:

Ja tänk vad fort veckorna går det är måndag och sen fredag igen. Du lyckas alltid få mig och le när du skriver såna peppande inlägg. Tack <3

Svar: Tack för att du alltid är så omtänksam mot alla, vart man än ser ditt namn så ser man vänlighet och omtanke. Du får andra att må bra genom det så tack till dig!
Sara Stödberg

24 Emelie:

Tack för peppet för underbar är inte direkt så jag känner mig just nu! Skönt att få lite peppande ord när man inte är på topp ❤️

Svar: Jag läste ditt sista inlägg. Och jag vet att det jag kommer att säga, det vet du redan och egentligen så lindrar det ingenting men den relationen du pratar om är inte ditt ansvar. Jag utvecklar mina tankar kring det hela i ditt kommentarsfält senare istället. Det känns inte rätt att jag diskuterar något så personligt för dig här. Tills dess så vill jag bara påminna dig om att DU är bra, DU gjorde hennes dag lyckad. Du är en Superhjälte som fixade allt så bra!
Sara Stödberg

25 Lexochlogan :

Du äroclså helt fantastisk, dina peppande ord gör tråkiga, hängiga dagar så mycket bättre♥️♥️♥️

Svar: Ni, alla som läser, ger så himla mycket tillbaka. Energi som får även de regnigaste dagarna att bestå av mentalt solsken, tack fina du!
Sara Stödberg

Kommentera här: