Monkey-monday

God morgon Solstrålen!
Har du laddat batterierna nu under helgen så att du orkar skina ordentligt på alla oss andra?
Perfekt, om du inte är någon annans solstråle så är det helt okej, du lyser ju i vilket fall upp min dag!
Vi behöver inga krusiduller vid det här laget, eller hur? Du vet att jag kommer att be dig utföra någon eller några saker, i den mån du orkar och hinner (och kanske vågar?) så testar du om dessa saker kan göra din, eller andras, dag lite roligare?

Dagens to-do-list;
  • När du ser en spegel första gången efter du har läst detta så ska du säga till dig själv: "I’ve got this, idag kommer att bli en bra dag!".
  • Varje gång du ser samma spegel så säger du "Idag är en bra dag!"
  • Men när du andra gånger under dagen ser en spegel, kanske inne på jobbtoan, så låtsas du att du är en apa. Du ska visa ordet "apa" som om du vore med i en charad och det var det ordet som du skulle beskriva!
Dagens soundtrack för Dig;


Ni har följt galna uppmaningar tidigare, så vi hör det igen.
Ready, steady, GO!

Kommentarer:

1 Pärla:

Känner mig peppad på ny vecka!
Tack för en ny spegelutmaning eller vad vi vill kalla det, den förra hjälpte mig verkligen.

Svar: Så glad jag blir av att höra det. Vi ska nog lyckas inprogrammera i hjärnan att du är helt fantastisk till sist, för det är du!
Sara Stödberg

2 Jennysvardag:

Haha, jag tycker att dina uppmaningar är så roliga. Jag ska försöka följa din uppmaningar i dag.

Svar: Vi lever ju bara en gång så det är lika bra att vi ser till att fnissa en del😉😘
Sara Stödberg

3 Moa Larsson:

Tänk hur mycket en låt verkligen kan lyfta en känsla, satt och läste ditt inlägg med aningen trötta ögon men känner mig ännu mer peppad nu när jag valde att lyssna på låten. Fantastiskt hur ord, musik och andra sinnesstämningar kan jobba tillsammans på ett fantastiskt vis. Ha en underbar måndag och en underbar vecka ❤️

Svar: Tänk om vi fick ha lite lianer att slänga oss i också😂
Sara Stödberg

4 Petra:

Älskar måndagar! Ny vecka nya möjligheter🙏🏻 Tack för ett härligt pepp inlägg 😊

5 Trollkatt:

Idag är en superbra dag, lite sjuk men bra ändå. Jag har mina egna dagliga affirmationer, efter att jag jordat mig ordentligt är mitt energifält en orb i glittrande brons :-D. Tack för pepp om dagarna!

Svar: Jag beundrar din rosa kulör på kylskåpet fortfarande, så häftigt egentligen att en del detaljer om människor sitter fast som berget i hjärnan. Jag minns katterna också så klart och ändå har jag knappt varit i din blogg?
Det måste betyda att du gjorde intryck på
mig🤔❤️ Hoppas att du får bli kry riktigt snart igen!
Sara Stödberg

6 Popprinsessan:

Men ha ha, nu vill jag ju gå till toaletten bara för att få göra apan!!! Fast jag ska så klart följa din uppmaning först! Och btw, ÄLSKAR låten - den får mig alltid på sååå bra humör!

Svar: Du får se till att dricka mycket så du behöver göra många toabesök!😂😉
Det är rätt roligt att framstå som komplett galen så där i smyg😉
Sara Stödberg

7 Johanna:

Åh detta var verkligen vad jag behövde läsa idag ! Nu blev jag ännu mera peppad på denna vecka !!!!

Svar: Heja heja!
Sara Stödberg

8 Johanna:

haha vilket härligt tips, skall leka apa nästa gång jag passerar spegeln! :)

Svar: 😁
Sara Stödberg

9 www.nouw.com/sannaevelyne:

Önskar jag hade läst detta peppinlägg i morse istället... får försöka imorgon :)

10 Madde:

Ska nog testa det i morgon :-) Hoppas bara jag är ensam framför de andra speglarna då haha

Svar: Blir klart mer imponerad om du har modet att göra det framför andra!😉
Sara Stödberg

11 carro :

Kan inte direkt påstå att jag har laddat batterierna i helgen utan snarare tvärtom.Blir så himla gladaöver dina utmaningar och pepp

Svar: Hoppas du kommer på ett sätt att ta igen förlorad energi. Kan tipsa om nidra yoga, där väldigt lite sägs ge väldigt mycket energi.
Det är guidad meditation typ.
Sara Stödberg

12 Mirre:

Hehe ja man ska minsann tänka såhär och ta alla dina pepp intill sig, så sanna

13 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Jag känner att efter den här skitdagen gör jag nog bäst av att låta bli att ge mig in på något sådant risken är att spegelbilden ger mig en fet smäll ;)

Svar: Du fick mig att le stort åt den mentala vilden som kom upp. Givetvis så ogillar vi att du har skitdagar dock!
Sara Stödberg

14 Hanna Karlsson:

Men vilken rolig utmaning! Läste den först nu ikväll men kan ju hoppa på´t imorgon. Du är så bra på att komma med peppande inlägg. Är du lika bra på att peppa dig själv eller faller du också in i negativa mönster ibland? *Nyfiken i en strut*.

Svar: Klart jag gör, ikväll upptäckte vi e vattenläcka som har givit skapligt med mögel. Vi bor i en liten trea med bara toalett. Å andra sidan har ju huset kunna brinna istället så Jqg är tacksam ändå!
Sara Stödberg

15 Anna:

Haha! Vilken underbar idé. Nu ska jag avrunda dagen för idag, men imorgon är en ny dag och då ska jag minsann prova!

Svar: Gl for it!!
Sara Stödberg

16 Ullie:

perfekt med dina utmaningar
tarzan boy då blir ja glad va när ja va yngre så mina låtar blir man glad utav
hoppas din vecka startat bra kramar

Svar: ❤️🌸
Sara Stödberg

17 Lexochlogan :

Önskar jag vart en solstråle idag, men efter en dålig natt/lite sömn så har jag inte riktigt varit det, även om jag alltid försöker vara på mun bästa sida. Hoppas på en bättre tisdag

Svar: Hoppas på att du fick en bättre dag idag!
Sara Stödberg

18 charlottelinden.se:

Oh, denna utmaning skall jag testa på imorgon : ) Det passar perfekt för mig som har en stressig vecka för tillfället!

Svar: Du borde lägga några minuter på en del övningar på Nextory som gör att du blir mer avslappnad men får bättre fokus tänker jag❤️
Sara Stödberg

19 Amanda:

Ja jag var redo för denna måndag, hade fått ny energi nu under helgen så är redo för denna vecka :)

Svar: Härligt!
Sara Stödberg

20 Amanda:

Ja jag var redo för denna måndag, hade fått ny energi nu under helgen så är redo för denna vecka :)

21 Amanda:

Ja jag var redo för denna måndag, hade fått ny energi nu under helgen så är redo för denna vecka :)

22 Amanda:

Ja jag var redo för denna måndag, hade fått ny energi nu under helgen så är redo för denna vecka :)

23 Sandra:

Tänka att man är apa, bara framför spegeln...kan tänka mig att göra det mot jobbarkompisarna med, tror inte de blir allt för överaskade 😂😂
Jag gillar övningarna dina, jag ska försöka minnas detta idag.

Svar: 😘❤️
Sara Stödberg

24 Lillan :

Man blir så peppad av dina uppmaningar ska absolut försöka göra dem 💕

Kommentera här: