Modiga Måndag.

God morgon!
 
Ännu en ny vecka att ta till vara på. 
Ett gyllene tips till er alla från coachen här är att följa min treårings uppmaning om saker känns lite jobbiga eller så;
 
"Mamma, andas iiin, andash uuuuuuuut!".
Enligt honom så går det att tillämpa när som helst, det behöver inte vara i en jobbig stund utan även om du kanske tittar på tv eller läser en bok, 
Jag tänker själv att det är faktiskt ett bra sätt att, oavsett situation, påminna sig själv om nuet som vi är i. Att verkligen känna hur luften strömmar in och ut ur vår kropp.
 
I helgen så uppmanade jag er att pröva något nytt, kommer ni ihåg?
Härligt! 
Idag så blir min utmaning till er att göra något modigt.
Mod är så väldigt individuellt, för en del kanske det handlar om att fråga en främmande person om vad klockan är, för andra så är det att låta en hund nosa på en medans det för andra kan vara atthoppa ner i en pool med hajar.
 
Du avgör själv vad som är modigt för just dig.
Jag dömer dig inte men vill gärna höra hur det gick för dig, vad du gjorde och hur det kändes?
 
Och givetvis så vill jag att när du lämnar hemmets lugna vrå idag så andas du in ett djupt andetag så fort dörren går igen bakom dig, kombinera det ytterst gärna med ett stort leende och en tnake om att du kommer att rocka den här dagen också! 
 
Va? Ett nytt spår på ditt soundtrack? Ja men så klart! Du trodde väl inte att jag hade glömt bort något för dig att inspireras av? Varsågod, dagen är din, kööööör!
 

Kommentarer:

1 Pärla:

Det där med andningen är så viktigt, barn är kloka.
Usch jag hatar att utmana mig själv och får panikångest av bara tanken, jag får återkomma så får vi se <3

Svar: Hur gick det med pilates, prövade du igår? Annars kan jag tänka att nya saker man inför i livet kan vara modiga.
Sara Stödberg

2 Jennysvardag:

Barn ger alltid så bra förslag på vad man ska göra. Din tre åring har ju så rätt man ska ju andas in och ut. Loui säger alltid till mig när vi ser på tv. Sjunga mamma sjung! När han har ett program har lite sång i sig 🙈

Svar: Jag har ju ingen direkt trostillhörighet men måste säga att mina, och ofta även andras barn är mina gurus i livet. Tänk om vi alla kunde ta efter dom mer och dom efter oss lite mindre?
Sara Stödberg

3 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Så himla viktigt att tänka på andningen. Jag behöver göra det oftare faktiskt

4 Jenny:

Jag håller med din tre åring faktiskt... att ta sig tid att fokusera på andningen lite då och då hjälper till att släppa spänningar och fokusera på bara sig själv en stund
Min apple klocka påminner mig att andas lite då och då under dagen och i början tryckte jag bara bort när den vibrerade och det stod "ANDAS" på displayern. Men nu har jag börjat att verkligen andas den minuten och det är faktiskt givande!

Ha en fin dag,

kramk ram

Svar: Jag gillar din klocka!
Sara Stödberg

5 Annica:

Åh men..! Den låten är verkligen så bra! Jag älskar den! Så peppig och så uppåt! Alltid bra att börja dagen med den låten känner jag. Och något modigt? Att lämna barnen med barnvakt. Usch, gillar det verkligen inte men.. måste.

Svar: Det är mod. Oavsett orsak, att lämna ifrån sig sina barn till någon annans famn för en stund är helt klart modigt!
Sara Stödberg

6 Liw:

Kloka ord! Jag gjorde det precis nu och det gör en gott och får en att stanna upp lite. Vara modig, får fundera på den. Kanske gör det sig själv i mitt inlägg för dagen 😉

7 Johanna:

Barn är så kloka, vi vuxna borde ta efter dem mer ( på vissa saker! Kloka ord!

8 Michaela :

Det är verkligen viktigt med andning, jag glömmer bort det ganska ofta 🙊

9 Fröken Rödlök:

Underbara barn! De säger alltid så kloka saker.
Idag sa jag till en vän vad jag tycker om en specifik sak, även om det var till negativ klang för hennes del. Det var inget negativt om henne men att ett visst beteende inte är så bra just för tillfället. Det kändes modigt!

Svar: Det ÄR verkligen modigt. Ibland måste man våga vara ärlig speciellt om det är en vän. Allt handlar om hur man säger det. Jag tycker att du ska känna dig stolt över dig själv!
Sara Stödberg

10 Emma Engström:

Har faktiskt gjort en sak idag som krävde mod, och kan säga att jag är stolt över det! :D<3

Svar: Bra, för varje gång man går mor sina rädslor så växer man lite
Sara Stödberg

11 Hanna Karlsson:

Där är pilates bra, man lär sig att djupandas och också använda rätt andning i vardagen. :-) Hmm, något modigt, det måste jag fundera lite på. Älskar låten happy, blir alltid glad när jag hör den. :-)

12 Madde:

Ibland är det så viktigt att ta sig ur sin comfortzone och det är såå jobbigt att bara ta ett steg utanför

13 Marie:

Modigt för mig behöver ju inte vara det för dig precis som du säger, så man kan ju göra ngt man inte trodde fast det kan vara enkelt för andra =D

Svar: Nej man måste ju någonstans utgå från sog själv
Sara Stödberg

14 Michelle :

Superbra tips med att andas in och andas ut . Man glömmer det väldigt lätt .

15 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Så gulligt att treåringen påminner dig om andningen, den är ju så viktig faktiskt :). Kul när ett barn uppmärksammar sådant :D

Svar: Han är världens vildast barn med ständigt nya hyss och spring i benen. Men han påminner mig om jag t.ex glömt yoga någon dag.
Sara Stödberg

16 Melissa:

Andas behöver jag verkligen lära mig! Jag har enorm telefon-fobi och ringde faktiskt två separata kundtjänster idag så känner mig nöjd :)

Svar: Jättestarkt gjort av dig ju.
Sara Stödberg

17 Yela:

Din dotter blir en riktigt motivationspeppare som sin fina mamma när hon blir äldre💕 Helt underbar låt förresten, den blir man verkligen glad av 😃🌷

Svar: Kärlek till dig!
Sara Stödberg

18 Fnulan:

Hmmm ska jag göra något modigt.. Jo idag gjorde jag en sak. Jag ringde istället för att sms en person som jag kände lite olust att prata med på grund utav ett dödsfall i deras familj. Det kändes så bra....

Svar: Jättebra gjort ju, det värsta som finns när någon går bort är att omvärlden drar sig undan även i vardagen.
Sara Stödberg

19 Anna:

Vilken otroligt klok treåring du har. Just en sådan enkel sak som att andas behöver man verkligen stanna upp och göra fokuserat ibland för att inte bara stressa iväg.

20 Sarah:

Det var längesen man hörde den låten :) Det gör iofs inte mig nåt för det är inte direkt min musiksmak :P Kul med musiktips annars :)

21 Ullie:

idag har jag både andats extra både in o ut OCH varit modig ..
träffat min chef i et inte riktig bekvämt o bra amtal men ja vågade o det gick bra kom helskinnad hem ha ha nä ärligt men va bra att andas där =)

22 carro:

Vilken smart liten tre åring du har där hemma.Det är så otroligt viktigt att andas en stund bland all stressade.Utmanade mig själv att baka med sonen idag.Har så svårt att ha det stökigt i köket men det gick utmärkt

23 Kamilla:

Modigt??? Jag känner mig lite modig när jag skrev i Madeleine utmaning om mina dolda talanger. Där skröt jag om mig själv vilket jag inte brukar göra.

Svar: Bra! Skryt mer, jag är övertygad om att du har massor att skryta om!
Sara Stödberg

24 charlottelinden.se:

Det där citatet gillar jag verkligen! Jag har själv citatet "Just breathe" som mitt livsmotto då det ju går att applicera på precis allt. Allting går över så länge du andas och försätter att göra det!

25 Lexochlogan :

En förnuftig 3 åring, att andas in och ut och släppa taget av det man gör där och då kan göra så nytta. Å något modigt, vet inte vad det skulle vara

26 MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap:

Barn är bra kloka! Den där låten blir man ju bara så pepp och glad av, vill bara hoppa upp och dansa :p

27 Sandra :

Tack kära du för push ❤

28 olga:

Haha, vilket härligt inlägg, precis vad jag behövde såhär påa morgonkvisten för att starta dagen, tack!

29 Anonym:

Jag blir hemma idag men jag ska försöka tänka så ändå! Du har alltid så bra och peppande inlägg 😊

30 Jennifer:

Väldigt kloka ord där ja :)

Kommentera här: