Lördagsgodis för dina tankar!

Länge leve lördag! Länge leve oss! 
Eller hur? 
Livet rullar på framåt, som vanligt och lika skoningslöst som tidigare. Vi kommer helt enkelt inte undan så det är lika bra att vi ser till att njuta av det så gott vi kan.
Det är för jäkligt att vara sjuk t.ex men även där kan man finna någon form av tacksamhet för de dagar man slipper må dåligt? 
I de flesta mörka tunnlar så finns det ett ljus, så länge du mår dåligt så får du så klart känna dig ynklig och liten, det gör jag med om jag är sjuk. Men det där ljuset i slutet av tunneln, lova mig att du kommer ihåg att det finns där?

Lördagen tycker jag att vi ägnar åt att visa lite extra uppskattning för våra nära och kära. Man kan göra det på det sätt som passar en själv bäst, bara man gör det.
Min treåring här hemma plockar stenar och ger en sten(som ofta ser helt betydelselösa ut till ytan) till de som han tycker om.
När han ser att jag tar fram den sten han en gång givit mig ur min ficka så skiner han som solen. Och sanningen är att när jag letar efter något annat i min ficka och min hand känner den där stenen så fylls även jag av lycka, tacksamhet och kärlek.
Så, vad väntar du på? Sprid lite kärlek idag❤️

Kommentarer:

1 Emelie:

Håller verkligen med! Lördagen är till för sina nära och kära, och lite extra kärlek en dag som denna är ju aldrig fel 😊

Svar: Och till sig själv. Jag ska skämma bort mig själv med onyttigheter idag också tror jag..
Sara Stödberg

2 Pärla:

Så viktigt att visa uppskattning för de i sin närhet! Tänkte bara berätta om spegelbilden med, igår utmanade jag mig med att visa mig i badkläder framför massor av människor, innan stod jag i spegeln och tänkte att ja, det här är inte så illa. Blev så peppad!

Svar: Om du visste hur glad jag blir av din kommentar. Tankekontroll fungerar så snälla, underbara du, fortsätt att bearbeta dina tankar. Du ÄR vacker!
Sara Stödberg

3 Jennysvardag:

Dom där stenarna, min son plockar mer än gärna på sig stenar och ska ta med hem. Jag har aldrig tänkt att stenarna kan betyda något för honom. Jag ska sprida massor med glädje när min son kommer hem 😍

Svar: Är det lika fin sol hos er som här? Njut av dagen Jenny!
Sara Stödberg

4 Trollkatt:

Vad gulligt, Kärleksstenar :-D.
Jag planerar att ägna dagen åt min Pixie, men också det som dagen "är menad som" Lögar-dag, städ-dag. Vilket behövs här kan jag lova ;p.

Svar: Det skulle behövas här med verkligen men det ääääär ju så tråkigt och där ute skiner ju solen. Jag tror att jag får vidhålla min dåliga dygnsrytm så får det bli frukost och yoga nu sen något skoj äventyr med barnen så kanske jag kan städa lite sent ikväll🤔
Sara Stödberg

5 Hanna Karlsson:

Ikväll ska jag visa min vän kärlek som fyller 27. Men just nu skulle jag verkligen behöva ge mig själv lite kärlek och ta en tupplur så jag orkar. :-)Fint med stenarna, det är ju lätt att tänka att det bara är en sten men för barnet som ger så är det ju mer än så.

Svar: Så roligt med födelsedagsfirande, jag hoppas verkligen att det blir en härlig kväll!
Sara Stödberg

6 Yela:

Fina du❤️ Så viktigt att sprida kärlek & glädje runt sig både till nära men även mot alla kring🌷

Svar: Visst är det så, tillsammans kan vi göra världen lite bättre.
Sara Stödberg

7 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Så fint tanke att faktiskt uppskatta någon man tycker om :). Det ska jag ta till mig inför morgondagen istället :D.

Svar: Sent svar men bättre sent än aldrig va? Hoppas att du har haft en härlig helg nu!
Sara Stödberg

8 Amanda:

Ja man får må dåligt man kan inte alltid vara glad. Men din son är ju verkligen så gullig. Klart man ska njuta av dagen :)Det är ju helg!

Svar: ❤️
Sara Stödberg

9 Lexochlogan :

Inte heller tänkt på det där med stenar och pinnar som sonen plockar med och gärna ger bort, att de har en speciell betydelse för honom och att han ju delar med sig av det han tycker är fint, tack för att du får en att tänka till lite ibland

Svar: ❤️
Sara Stödberg

Kommentera här: