Lördagselefant?

Men hur skönt var det inte att vakna imorse?
Att få sträcka ut dig ordentligt, omfamnad av dina underbara lakan, och kanske med en liten gäspning blicka bort mot fönstret för att se vilket väder dagen tycks bjuda dig på?
Dricker du kaffe så kanske doften av nybryggt kaffe spred sig i ditt hem medans du gick in i badrummet för ett första besök?
Du upplever nog den där känslan nu, välbefinnandet som sprider sig i din kropp. Din kropp som riktigt har längtat efter att få inleda morgonen i lugn och ro vid ett frukostbord fyllt av de saker du tycker bäst om att äta just så här på morgonen?
Låt känslan av det där välbefinnandet påminna dig om all värme och kärlek du möter varje dag.
 
Du har fel i din tanke nu när du inuti protesterar för dig själv och säger att du inte möter vare sig värme eller kärlek.
Att du lever ensam betyder inte att du, per automatik, måste vara ensam alls. Du driver troligen en blogg om du läser detta och titta igenom dina kommentarer, visst finns det kärlek och uppskattning att hämta där?
Alla dessa människor har tänkt på dig, minst en gång, då de har kommenterat. Vilken gåva, de har gett dig en stund av deras liv, tid som de aldrig får tillbaka. 
 
Känn efter inuti vilka tankar och känslor som du kommer att tillåta styra din dag idag? Känn även efter vilka tankar och känslor du vill ska fylla din dag, du kanske behöver styra tänkandet i den riktningen lite?
 
 
Ibland så ger jag er en utmaning, så även idag.
Pröva någonting nytt. Det är ett stort ämne då det finns så många olika saker vi aldrig har prövat på men låt oss idag sortera bort stora elefanter och tänka lite i mindre skala istället.
Pröva en ny sorts kaffe eller tè, eller ta en promenad efter lunchen kanske om du inte brukar göra det?
Det är lördag och vi tar oss en tugga av livet tycker jag.
En rejäl tugga, det är vi värda!

Kommentarer:

1 Kathrinea:

Den absolut bästa texten jag kunde läsa nu på morgonkvisten! <3 Blir alltid så glad och full av positiv energi när jag läser dina inlägg :D

Svar: ❤️❤️❤️
Sara Stödberg

2 Robyn ekholm:

Vilka fina tips! Och ett super mysigt inlägg du skrivit!

3 www.nouw.com/sannaevelyne:

Så klok du är! Efter detta ska jag faktiskt njuta lite extra av min lördag!

4 Anna:

Vilken bra tanke med att prova någonting nytt i en liten skala. Det kan absolut bli ett positivt inslag i vardagen. Dagen hittills har varit ganska intensiv men resten av dagen ska jag försöka att njuta i nuet.

5 Madde:

Laddar alltid bryggaren på jobbet innan jag lägger mig. Det första jag gör är att sätta på kaffet, sen klä på mig och bädda sängen. Den känslan är oslagbar.

Svar: Perfekt rutin, dagen blir helt enkelt lite bättre då!
Sara Stödberg

6 Frida :

Livet är härligt! ☺️

7 Anonym:

Älskar dina peppade inlägg och hur du vänder det negativa till något positivt i stället.

Svar: Tack snälla!
Sara Stödberg

8 Fnulan:

Min lördag började precis som du beskriver den. Sen for jag upp och hade massor med energi. Love it. Kram

Svar: Underbart!
Sara Stödberg

9 Sandra:

Det var precis det jag gjorde, det blev en promenad på eftermiddagen som jag blev utvingad på 😉

Svar: Vilket säkert var bra.. även om det inte kändes så just då😉
Sara Stödberg

Kommentera här: