Kom igen, skutta!

På väg hem från jobbet nu? Vad har varit det bästa med din dag? Är du ledig i helgen? Om du är ledig så är det dags att du föreställer dig nu hur du kliver ut ur ditt "jobbskal" och känner dig riktigt fri! Ta fram den där, lite, barnsliga känslan när man bara vill skutta fram på gångbanan. Du förstår vilken känsla jag menar?
 
Helgen ligger framför dig, tid att spendera på det sätt osm du känner att du mår bäst av.
Kanske vore det bra att fylla på ditt förråd av närhet, närhet till din partner,
dina barn eller någon annan person?
En extra lång kram behöver inte vara fel,
det är ju faktiskt något som vi vet sänker stressnivåerna.
 
Tänk att du kan ta dig fram alls, bara det borde fylla oss med en fantastisk känsla av glädje och tacksamhet.
 
Styr dina tankar tillbaka till sista gången du var riktigt, bubblande glad. Så där härligt glad att det spritter i hela kroppen och livet kändes fantastiskt. Det kan ha varit längesen men jag tror att du nog har upplevt den. Försök att minnas med kroppen hur det kändes där och då för dig. Försök att ta fram en del av den känslan igen med hjälp av minnet. Kroppen vill egentligen vara glad och välmående så det minnet kan vara din gåva från dig till dig själv. 
 
Nu ska jag inte ta upp mer av din tid för stunden.
Jag tänker däremot låta dig höra den sång som är med i din film och spelas upp när du kliver ut från jobbet, voila;
 

Kommentarer:

1 Jennysvardag:

Så härligt det är att få läsa just det här nu när jag väntar på bussen och är på väg hem från jobbet. Det gav mig glädje för att jag är ledig och får spendera massor med tid med sonen

Svar: Underbart, ni kan skutta fram tillsammans, det skulle han nog gilla!
Sara Stödberg

2 Fnulan:

Jag måste berätta vad som gör mig så glad idag denna fredag. Mn bokföring är klar!!! Vilken sten som trillat ner och nu är mina axlar i knävecken istället för uppe vid öronen. Härlig fredag
Kram

Svar: Men ååååh så skönt! Inte konstigt alls om du har haft ett regnmoln över dig juuu!
Sara Stödberg

3 Carolina cuevas:

Vilket peppade och positiv inlägg du delar med dig av.Jag är så tacksam över alla timmar på dygnet som jag får vara med min älskade familj.

Svar: Känslan av kärlek och tillhörighet samt glädjen av att få umgås och upptäcka världen med sina barn är ovärderlig!
Sara Stödberg

4 Anna:

Idag är just en sådan dag som jag är bubblande glad. En uppdragsgivare var så nöjd med mitt jobb att de bokade mig för fler jobb direkt och jag hade besök av en fin vän. Hoppas att du får en trevlig helg!

Svar: Whoop whoop! Heja dig, Jag hoppas verkligen att du skuttade lite på vägen hem!
Sara Stödberg

5 Sandra:

Jag har flera saker att bli glad för idag.
1) Jag har fått mysa med en kompis
2) Jag har fått massage och behövde bara betala 100 kr för jag hade vunnit ett presentkort.
3. Jag har fått mysa med min dotter ❤
Toppen Fredag med andra ord 👍🙂😍

Svar: Så härligt, du tar med dig lite av endorfinerna till morgondagen va? Jag är jätteglad att just din fredag tycks ha varit så härlig!
Sara Stödberg

Kommentera här: