Fredagsfantasi..

God morgon fantastiska du och välkommen till en fantastisk fredag!
Vad som gör den här fredagen fantastisk och bättre än tidigare fredagar?
Men behöver du ens fråga?
Du och jag, vi, gör den ju ännu bättre eller hur?
 
Så, gå till din spegel och berätta för den att ni är helt sams på alla sätt och vis för du är  imponerad av din spegelbild nu när du tänker på det. Liksom kolla, hur kunde du någonsin döma ut den där bönan?Alla de små egenheter du ser, gropar i skinnet, rynkor, något extra kilo eller så det är ju precis dom sakerna som gör dig unik och ännu mer vacker att titta på.
Det är bara du som har varit blind fram tills nu!
Om du ska göra något jobbigt idag så vill jag att du tillägger en sak till när du snackar med godingen i spegeln;
 
"I will do this!"
 
Inte så svårt eller hur? Upprepa det några gånger till om du inte är övertygad.
 
När du går ut genom dörren idag och möter irriterande människor så vill jag att du föreställer dig att du är Pippi Långstrump.
 
Okej? Du är, där och då, Pippi Långstrump och kan göra precis vad du vill med de människorna, som ett litet förslag så tipsar jag om att kasta dom högt upp i ett träd till exempel!
 
 
När vi ändå är inne på Pippi så får ni ett något oväntat soundtrack för dagen, here we go;
 
Ut och möt världen nu, go get them Tiger!

Kommentarer:

1 Hanna Karlsson:

Vilket underbart inlägg. Sitter här med ett leende på läpparna. Särskilt efter att ha sett klippet med Tommy som trillar i vattnet. Går inte att vara opepp då. :-)

Svar: Jag ska sjunga den sången hela vägen till förskolan!
Sara Stödberg

2 Emelie:

Åh så härligt inlägg! Det här var precis vad jag behövde höra nu när jag är i värsta svackan!

Svar: Tänk att du, trots din svacka, ändå orkar sprida glädje i kommentarerna❤️
Sara Stödberg

3 Pärla:

Detta med spegeln har verkligen hjälp! Men Pippi, denna "låten" hade jag glömt bort, den är ju så kul!

Svar: För att inte tala om ”lira lara loppan”😂
Sara Stödberg

4 Elisa:

Apropå "I will do this" så har jag börjat tänka på citatet "Det har jag aldrig provat tidigare så det klarar jag helt säkert" av Pippi när jag känner mig lite osäker inför något. Det funkar kanske lite i alla fall!

Svar: Det tror jag att det gör. Pippi är ju på något sätt, i känslor sett, någon som skulle kunna få representera hur vi alla borde vara. Hon gör vad hon vill utan att göra illa andra och hon tvivlar inte.
Sara Stödberg

5 Marie:

ja just så ska man göra =D, övervinna sig själv

6 Michaela :

Det jag gör denna fredag är att tycka om mig själv. Samt träffa en kär vän 💋

Svar: Rätt beslut och rätt aktivitet helt klart❤️
Sara Stödberg

7 Trollkatt:

Beroende på hur folk är irriterande så brukar jag också fundera på vad det är hos mig som de triggar och varför. Varför man själv reagerar som man gör på en del människor. 🤗

Svar: En del människor trivs nog som bittra och blir triggade av energier de inte kan greppa.
Sara Stödberg

8 Johanna :

Man blir alltid lika glad av att läsa dina inlägg!! Du gjorde min dag ! 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Svar: ❤️❤️❤️❤️ Tack för din fina pepp. Alltid så snäll!
Sara Stödberg

9 Ullie :

Bra inlägg som alltid
Hoppas det kommer in nåt andra ggr ja skriver nåt
Fin fortsatt fredag
Kram ullie

Svar: Önskar dig en härlig helg också, njut av den och ha roligt den kommer inte tillbaka.
Sara Stödberg

10 Sofia Hult:

Den här fredagen kan man inte känna sig lycklig tyvärr. har vaknat på fel sida idag.

åh pippi långstrump va en favorit hos mig när jag var liten. var ett tag sedan man såg på pippi nu

Svar: Utan att anse att jag på något sätt har rätt att döma så tänker jag att jag hoppas att su är medveten om att dagen inte behöver fortsätta vara dålig..
Sara Stödberg

11 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Så himla fint inlägg! Tack för denna peppen, det behöver jag idag <3

Svar: ❤️🌸 Glad att jag kan påverka ditt liv på ett bra sätt!
Sara Stödberg

12 Jennysvardag:

Alltså så roligt att du skriver om Pippi Långstrump och visar ett klippa på Tommy från på rymmen med pippi. Vi sitter ju nu och ser på På rymmen med pippi 😂 Så bra pepp :)

Svar: 😂😂😂 Mina barn älskar bilscenen och när hon lindansar
Sara Stödberg

13 Fröken Rödlök:

Ett riktigt peppande inlägg, tack! Jag behövde läsa det just nu känner jag!

14 Madde:

Det är ju så svårt att säga till sig själv att man duger, mycket lättare till andra. Pippi borde vara en stor idol för alla tjejer tycker jag. Vilken förebild,

Svar: Visst är det? Det kan krävas en del övning.
Sara Stödberg

15 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Så härligt tänkt :). Nog borde fler av oss tänka lite som pippi ibland det finns något lättsamt med det :)

Svar: Hon har en sådan härlig inställning till livet, inget tycks vara för svårt för henne och det är så underbart att ta del av!
Sara Stödberg

16 Lillan:

Detta inlägget gjorde hela min kväll så positivt och äkta såhär ska jag tänker varje dag 😇

Svar: Ja öva, du kan påverka alla dagar i ditt liv. Och framför allt din uppfattning om dig själv!
Sara Stödberg

17 Michelle :

Så himla härligt inlägg som vanligt man blir så inspirerad av att läsa dem o glad framför allt :) ska verkligen säga till mig själv att jag duger precis som jag är :) 💕💕 tack

Svar: Bra, det är dags att sluta ljuga för den där tjejen som möter dig i spegeln!
Sara Stödberg

18 Johanna :

Men alltså så härlig du är<3 så fantastisk på alla sätt och vis. Du får mig så motiverad, jag skojar inte ens. Tror jag säger detta varje gång jag är inne här, men precis detta behövde jag idag. Har tvekat, grinat, ångrat mig hela dagen iför resan jag ska göra. Men tack vare dig ställde jag mig nu och ba ”Klart som sjutton jag klarar detta. Jag är grym!”. Tänker ofta på din kommentar om att du mer än gärna hade gett dina barn till mig i Bamseklubben.
Du kanske inte vet det själv, eller så gör du det, men du och din blogg sätter större avtryck på folk än du kan ana❤️ Tack!

Svar: Så klart du fixar det och även om du skulle sakna motivation på plats så maila mig så löser vi det. Först så måste Du dock berätta var på Kos du hamnar! Jag menade verkligen det jag sa om barnen förresten rätt person på rätt plats❤️
Sara Stödberg

19 Sarah:

Jag älskar fredagar :) Dom är alltid lika najs :) Det var längesen man kolla på Pippi :P

20 Sandra:

Alltså dina galna tankar, blir så full i skratt när vi ska tänka att vi är olika personer ❤

Svar: Bra, se till att skratta högt bara!😉😘
Sara Stödberg

Kommentera här: