Fredaaag!

God morgon puddingen!
Underbart att du väljer att hänga några minuter här, hos mig. Om du visste hur välkommen och uppskattad du är här, du förgyller min dag verkligen!

Jaaa självklart har jag  en eller två utmaningar för dig idag.
1) om du får en komplimang idag så vill jag att du bara svarar "Tack". Förminska inga komplimanger genom att  skylla på bra frisör eller sånt, okej?

2) Vi ska  banne mig älska oss själva så dagens spegelbild får möta orden "Du är underbar, jag gillar dig!"

3) Eftersom de två första inte ger mycket skratt så leker vi med tankarna igen. Ditt soundtrack kommer här nedanför. Och när du ens tänker på låten alls så föreställer du dig hur hela lunchrestaurangen eller vad det nu kan tänkas vara ställer sig upp och släpper loss, okej?

Kommentarer:

1 Pärla:

Älskar din inställning som vanligt, hehe! Själv ska jag fortsätta jobba på det där med spegelbilden <3

Svar: Ja gör det. Jag tycker att du är jättevacker, dessutom är ditt hjärta på rätt ställe bara att det måste tänka lite mer på dig också!
Sara Stödberg

2 Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula:

Det första säger jag alltid tack för, har alltid gjort. Aldrig tänkt att man kan förminska sig själv där. Har kanske lite resonerat som att folk tänker ju vad de tänker :)

Svar: Jag har svårt att ta in komplimanger. Typ; ”Vad fin du är i håret!”
Tack men jag har bara tvättat det och kastat upp det.
Sara Stödberg

3 Lillfoppan:

Åh vilka bra utmaningar, jag har berömt mig själv vid spegeln, kollat på videon & nu inväntas en komplimang! Fick så mycket mer när jag berömde mig vid spegeln ✨

Svar: ❤️❤️❤️
Sara Stödberg

4 Elisa:

God morgon till dig också! Jag har verkligen blivit så mycket bättre på att ta emot komplimanger. Gillade det inte alls förut. Ska fortsätta sittdansa nu till poppig musik för att sparka igång den här fredagen. :)

Svar: Underbart, jag hoppas att din fredag har varit precis så underbar som du förtjänar!
Sara Stödberg

5 Snabela:

Den där låten är riktigt bra, är svårt att låta bli att inte nynna med i låten. Gick en hlr igår, och fick tipset om att jag skulle tänka mig den låten för att få rätt takt när jag utför hlr.

Svar: Haha vilket sammanträffande, fler borde verkligen lära sig HLR tycker jag!
Sara Stödberg

6 Trollkatt:

Älskar den låten, den är hysteriskt rolig ;-D. Tack för bra fredags-pepp!

7 Hanna Karlsson:

Det är så lätt att svara något annat än tack när man får en komplimang. Särskilt när maken säger något snällt till mig. Jag ska absolut säga bara tack nästa gång någon ger mig en komplimang. Önskar dig en härlig fredag!

Svar: Detsamma fina du!
Sara Stödberg

8 deveny:

Det er vanskelig å bare ta imot. Jeg vet, jobber med saken

Svar: Jag med, de tär underligt egentligen med tanke på hur lätt det är att ta in negativ kritik.
Sara Stödberg

9 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Superbra tips verkligen :) Sista tipset ska jag verkligen testa, superkul ju :)

10 Kathrinea:

Riktigt bra fredagspepp denna förmiddag! :) har hört att det är så bra och givande att säga snälla och peppande saker till sin egen spegelbild, skapar massa positiva reaktioner i hjärnan <3

Svar: Du är vad du tänker. Det vi tänker om oss själva kommet att synas utåt förr eller senare, lika bra att skapa positiva mönster i hjärnan.
Sara Stödberg

11 www.nouw.com/sannaevelyne:

Vilka utmaningar du ger, men ska försöka 😊

12 Emma Engström:

Tack, tack för påminnelsen!! Motiverad man blev :D Ha en himla bra fredag!

Svar: Detsamma!
Sara Stödberg

13 Elin:

Fast de sa att jag var snygg i håret. Hade precis klippt mig så svårt att inte skylla på det

Svar: 😂 Fast, du valde ju HUR det skulle klippas😉
Sara Stödberg

14 Marie:

Ja det är svårt att ta komplimang ibland, så man måste öva på att ta emot den

Svar: ❤️❤️🌸 Verkligen
Sara Stödberg

15 Johanna:

Den första har jag faktiskt jobbat mycket med, att bara säga tack. Annars brukade jag alltid säga "nämen inte jag, kolla på dig" osv osv. Men nu har jag lärt mig att säga tack så mycket och försöka ta åt mig den. Andra jobbar jag också på, mycket! Försöker att säga 3 positiva saker om mig själv varje dag, men det är svårt! Kram fina du <33

Svar: Åh och jag som kan komma på fler än tre positiva saker om dig utan att ens tänka!
Sara Stödberg

16 Sarah:

Visst uppskattar man sina besökare :) Klart man säger tack om man får en komplimang :)

17 Amanda:

Det där med att svara tak när jag får en komplimang har jag blivit mer duktig på att svara tack på men det är inte alltid jag kan tycka komplimangen stämmer. Men jag övar fortfarande :)

Svar: I betraktarens ögon stämmer den säkert försök känna tillit där❤️
Sara Stödberg

18 Kamilla:

Tack säger jag alltid men att säga att jag är bra idag blir svårare. känner mig ganska vissen faktiskt med förkylning och feber.

Svar: Men nej, är det fortfarande så illa stackare? Hoppas verkligen att du mår bättre riktigt snart!
Sara Stödberg

19 Ullie:

så här positiv hälsning som vanligt
va snällt vännen att jag kunde låta o va glad o få dej glad

ha nu en härlig lördag med massa kärlek o lycka kram

Svar: Man påverkar så många fler personer än man kan tro. Du betyder något även för de som inte känner dig❤️
Sara Stödberg

Kommentera här: