Du är här!

God morgon fina du!
Det är alltid lika trevligt när just Du kikar in här, det gör mig glad.

Du kunde ha gjort nästan vad som helst men du valde att kika förbi här, tack för det!
Så hur har helgen varit hittills? Har du gjort något särskilt? Dela gärna med dig, jag vill gärna höra.
Just ja, jag skulle be dig om ett råd idag tänkte jag. Jag vet någon som ibland kan känna sig mer eller mindre glad när hon ser sig i spegeln vilket ibland kan ge henne lite dåligt självförtroende för stunden, vad skulle du ge henne för råd för att hon ska kunna uppskatta sig själv lite mer?

Perfekt, tack!
Vänta en sekund bara är du snäll..

Jo, du..
Kan du försöka följa ditt eget råd nu? Det var ju dig jag avsåg när jag ställde frågan. Vi är rätt förvirrande egentligen, vi människor, vi sitter inne med svar på de flesta av våra frågor och funderingar. Vi har råd att dela ut till höger och vänster men samtidigt så följer vi samma råd alldeles för sällan själva.

Dagens uppmaning;
Jag vill att du påminner dig själv idag om hur värdefull du är, dessutom vill jag att du idag tackar dig själv ordentligt för allt som du gör. Inled nu på en gång med att tacka dig själv för att du har stigit upp, för att du har ätit frukost, kort sagt tacka dig själv vid varje tillfälle du får att göra det under dagens gång.

För att göra din dag ännu bättre så kommer en uppmaning till, sätt igång den här videon och dansa loss ordentligt! Glöm inte att tacka dig själv efter du har gjort det bara.



Kommentarer:

1 Pärla:

Det har varit en relativt lugnt helg hör, var på bilträff igår kväll.

Tack för att du peppar mig att ta hand om mig själv <3

2 Snabela:

Det är så himla lätt att inte kunna se hur bra man egentligen är. Ungefär som om man inte vill se alla de positiva sakerna hos sig själv.

3 Trollkatt:

Min plan är att skapa en fortsatt "magisk" helg, med god mat, bra musik och spännande böcker. Dagens fantastiska blir att plantera om en grön växt så den får ett bättre hem att gro i :).

4 Kamilla:

Just idag skulle jag vilja säga till mig själv att jag är och kan om jag bara vill. Lyssna inåt.

5 Johanna:

Hade inflyttningsfest igår, men blev många sena avhopp, så det blev ganska lugnt, idag skall jag åka på en liten utflykt och fotografera :)

6 Hanna Karlsson:

Jag har dömt fotboll, kört spinning och så har jag pluggat. Tänkte alldeles strax fortsätta på det temat. Ska bara..... Det är inte klokt vilken dålig disciplin jag har men det blir lättare hoppas jag. Jag ska byta rum, till ett rum där jag inte har datorn. Härlig låt du bjuder på, peppande!

7 Jennysvardag:

Här har vi vart på 50 år firande som blev sent. Så vi är galet trötta. Tur att man får sova snart haha. Vilken bra uppmaning

8 Sara:

Det har varit en helg med massa fart och söndagen har varit städdag som vanligt :)

Härligt med lite pepp såhär! Jag är ganska dålig på sånt när det kommer till mig själv men försöker öva på det varje dag! :)

9 yasmine mamma till dennis och angelina:

Har en en mysig helg precis kommit hem från kryssning med familjen.
Älskar din uppmanning tack för pepp
ha en fin kväll

10 www.nouw.com/sannaevelyne:

Vad märkligt det är att man har så mycket kloka tankar & råd när det kommer till alla andra utom en själv... bra pepp :)

11 Johanna:

Men jag älskar Håkan, vilken kombo ni två är! <3 Tack för dina fantastiska råd och uppmaningar. Du har så rätt, ofta har man så mycket tips, men man följer dem aldrig själv. Så himla synd. Kram <3

12 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Min helg... Jag har konkat möbler, sedan flyttstädat sonens pappas numera före detta kök. Sedan har jag åkt till och från IKEA med sonens pappa, åkte tillbaka till hans före detta hem och plockade i allt från hans förråd i våra bilar. Sedan kommit hem till hans numera hem, där jag konkat möbler, flyttat in saker i köket samt ätit middag. Nu är klockan halv tio och imorgon startar en ny arbetsvecka igen :)

13 carro:

Idag har jag och sonen jobbat i trädgården medans pappan i huset har meckat i garaget med en bil.Du tar alltid upp så härliga positivta grejer här för att peppa andra.Det gör mig så himla glad ❤👌

14 charlottelinden.se:

Ja, det är konstigt det där. Man ger de allra bästa råden till andra, uppmanar dem att vara snälla mot sig själva och tänka si och så. Men när det gäller sig själv är man superelak. Så dumt.

15 Kamilla:

Jag har tagit hand om mig själv idag då jag varit ute i trädgården och fixat vilket är bland det bästa som jag vet.

16 Anna:

Det är väl märkligt det där, hur bra vi är på att ge andra råd men inte följa dem själva. Tack för en bra påminnelse :)

17 Ullie:

en lugn o härlig helg knappt gjort något bara va me familjen härligt

ja jag är skit dålig på det o samtidigt nu är självförtroendet inte bra när mycket är på spel nu

men tack själv att du kikar in o peppar <3 kram

18 Sarah:

Min helg har varit jättebra :) Jag är utomlands :)

19 Amanda:

Jag har fått mycket gjort idag både tvättat diskat duschat så helt klart nöjd med min dag😊

20 Yela:

Vilken fin utmaning! Är allt för dålig för att uppmuntra mig och se vad jag gör bra. Har varit en relativ lugn helg, idag har jag hunnit packa två flyttlådor och fixat i ordning & stämt träff med några som jag ska ge bort kläder & inredning till❤️ Hoppas du fått en fin helg!

21 Fnulan:

Tack fina du för påminnelsen. Den behövde jag för jag är så trött (på mig själv). Kram

22 Michelle :

Älskar dina inlägg . Tack för att just du ochså peppar oss andra vi som läser . Igår tog jag det bara lugnt och i lördags fick jag tvätta o i fredags fick det bli ett gym pass så min helg har varit lugn 💕

23 Emma Engström:

Även om du skrev utmaningen igår så tar jag med mig den idag! Tack <3

24 Lexochlogan :

Varit iväg på massa kul hela helgen men helt klart tar det på krafterna så man känner sig sliten idag

25 Mirre:

Ja idag ska jag faktiskt ta vara på och se till det jag gör =D

26 Zilia Ving - från kråkbo till drömhus:

Har haft en rivig helg med massor av jobb här hemma (renovering, städ, matlagning, trädgård, barnen etc.) men jag ser fram emot en ny vecka. :D Gillar din blogg och din bloggnisch!

Ha en fin fortsatt vecka!

Svar: Åh tack för dina fina ord. Du låter som att du har kombinerat inredning med ett gympass, vi kanske kan kalla det för en kreativ helg?
Sara Stödberg

Kommentera här: