Tvivla inte!

Ibland måste man ge livet ett break.
Det kan vara en av de viktigaste sakerna som finns, att stanna upp, andas in, reflektera och visa kärlek och uppskattning, både för jaget och nuet.

Du är bra, och även om livet är fruktansvärt hårt ibland så finns det alltid något eller någon att vara tacksam för. 
Det finns alltid någon eller något som uppskattar dig och för dig att visa kärlek till, även om resten av livet rasar. Det kan vara något så kitet som en blomma i ditt köksfönster, men tro mig, även den könner tacksamhet för din kärlek och omvårdnad.

Jag vet att du säkerligen tvivlar ibland men du är behövd, du spelar en viktig roll i andras liv, det är sant. Du är en av de som ser till att kassörskan i matbutiken har ett jobb att gå till så att hon kan ge sina barn det som du vill ha, du ser till att danen som svarade sist när du ringde 1177 har ett jobb att gå till så att hon och hennes make har det okej även om han är arbetslös. 
Du är en av de som ser till att asfaltsläggare har ett arbete, och du kanske är den enda som hälsar på din granne och ger henne social kontakt som får henne att må bättre.

Du är så mycket met värdefull än du tror!❤️

Kommentarer:

1 Kathrinea:

Så viktigt att stanna upp och uppskatta livet varje dag verkligen! Har det som mål varje dag också och man mår verkligen så bra av det, både över att känna tacksamhet över allt man har och att stanna upp och beundra naturen och hur vacker och magisk den är. Man fylls med så mycket positiv energi 🙏

Svar: ❤️
Sara

2 Hanna Karlsson:

Jag kan ibland känna att jag vill ha semester från mitt eget liv. När jag känner så är det så bra att kolla in din i din blogg för då får jag lite pepp. Tack för det! <3

Svar: Vi är två😉 Livet ska nog kännas så ibland, senaste tiden har jag dock haft en känsla av att livet går alldeles för fort?
Sara

3 Jennysvardag:

Så bra pepp du ger, dina peppande inlägg för en verkligen att tänka till och pausa för en stund.

Svar: Speciellt som förälder är det ju så himla viktigt att få lite extra harmoni tänker jag.
Sara

4 Melissaskywalkz:

Så viktigt att stanna upp och reflektera, just nu känner jag mig så otroligt tacksam för att jag hanterade en situation så bra som jag gjorde i helgen :)

Svar: Står det om det i din blogg? Blev ju nyfiken nu men väldigt glad över att du, utifrån dig, har agerat på ett sätt som fått dig att må bra!❤️
Sara

5 Pärla:

Tack för den fina peppen, blir alltid lika glad av att läsa din blogg! Så viktigt <3

Svar: Tack snälla du Pärla, du ger mig alltid ett leende på läpparna med dina kommentarer!
Sara

6 Popprinsessan:

Å, det var ett fint sätt att försöka tänka på! Att man gjort något fint för någon annan. Det ska jag ta till mig!

Svar: Det bästa är att vi gör ofta fina saker för andra utan att vi ens vet om det.
Sara

7 Elisa:

Jag tänker ofta på det där att något litet jag gör kanske är stort för någon annan. Att bara säga hej och le till någon är värt mycket.

Svar: Om du bara visste hur många dagar en främmande persons leende har vänt för mig!
Sara

8 Chanelle:

Så himla fint inlägg! Tack för alla dina fina ord som du sprider på din blogg! <3

Svar: Tack för att du kommer och läser. Det betyder mycket för mig!
Sara

9 Johanna:

Åååh så fint och så himla sant. Ibland kan jag verkligen känna att vem tusan lever jag för? Men sen så fort jag läser din blogg så känner jag att ja, jomen jag har en mening ändå

Svar: Så fint, tack! Så klart du har, jag vet flera meningar med ditt liv bara genom att ha läst din blogg du fantastiska människa!
Sara

10 Hanna:

Känslan att vara behövd är väldigt tillfredställande. Jag har många personer i min omgivning som jag behöver, och jag vet vilka som värdesätter och behöver mig :)

11 Sarah:

Jag tvivlar aldrig :) Mår jättebra, är glad och tycker att livet är asnajs :)

12 Frökenny :

Så viktigt att stanna upp och reflektera, jag funderar varje kväll på vad jag har att vara tacksam över.❤

13 Sandra:

Så fint du skriver och så rätt du har ❤

Kommentera här: