Söndagsmorgon.

Åh, titta, solen skiner idag också!
Jag ser hur den får isen på marken att blänka ordentligt och snön att gnistra som om den vore täckt av glittrande små diamanter.
Kylan kramar om mig när jag kliver ut genom dörren, greppar tag om min näsa och nyper i mina kinder, påminner mig om när mina äldre släktingar skojade med mig när jag var barn.

För varje steg så knastrar snön under mina skor ackompanjerad av vacker sång från fåglarna i träden.
Jag slås av tanken på att snart nog så kommer snön att försvinna och lämna backen bar. 
Saker förändras, kontrasterna är stora men på något sätt är de ändå förutsägbara och trygga.
Jag andas in och när jag andas ut igen så fylls luften av ett dis framför mig, så häftigt egentligen, så magiskt.
Jag är så tacksam över att få vara just här, just nu.

Är det kanske det här som är att leva?

Kommentarer:

1 Madelene:

Det är att leva! Önskar på ett sätt att vi har snö och lagom med minusgrader så de inte är allt för kallt. I fregdags märkte jag att, att leva är när man ex är i stallet och känner vårsolen igenom den kalla luften och värmer ens rygg.

Svar: Bara att få vara i ett stall och få förtroende av ett så stort och ståtligt djur som en häst är fantastiskt i sig❤️
Sara

2 Sarah:

Här är det också soligt och fint promenadväder :) Vi har också kallt idag och det gillar jag inte.

3 Jeanette:

Ja, idag var det en fin frostig morgon när man vaknade :)

4 Sanna:

Vad underbart och läsa! det där är att leva i nuet och det är ju verkligen fantastiskt att få uppleva det.

5 linda lii lundberg:

Så otroligt fin skrivet, beskrivet, känns som jag skälv är där. Du skriver vackert som en dikt. Tack!

Svar: ❤️ Tack!
Sara

6 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Visst är det en rogivande känsla när det där kommer över en? Att få känna känslan av att leva på grund av att naturen ger så mycket till en att känslan liksom landar ner själen på en :D

7 https://nouw.com/elliealjundi:

Vackert skrivit!🙏🏻

Svar: Tack❤️
Sara

8 Pärla:

Va härligt du känner så, jag får mer panik av all snö och kyla haha.

Svar: Jag brukade vara sån också. Sen hände saker som till sist fick mig att känna tacksamhet för alla intryck och allt annat som sker i livet!
Sara

9 Jennysvardag:

Kylan biter verkligen tag i kinderna och näsan. Så härligt att ni har så mycket snö så det knastrat under fötterna när du går på snön.

10 Madde:

Nu är det många som lägger upp snöbilder eller pratar om det. Saknar verkligen att vi sällan får en riktigt vinter.

Svar: Jag har aldrig förut tyckt om eller uppskattat vintern så som jag gör nu. Jag kan förstå att man saknar vintern om den inte vill landa ordentligt!
Sara

11 Inne Hos Ina:

Jag känner likadant för vintern. Älskar snö och kyla, men kanske mest för att jag ändå har möjlighet att mysa inomhus mellan utevistelserna, hehe :)

12 Melissaskywalkz:

Fin text, jag älskar verkligen de stunder man kan stanna upp och bara uppskatta livet :)

Svar: Det är så viktigt att inse att man verkligen inte kan ta något för givet.
Sara

13 Anna:

Så vackert du skriver! Jag skulle också vilja få ett par riktiga vinterdagar med knastrande snö :)

14 Hanna Karlsson:

Jag blir glad av det här inlägget. Så fint skrivet och varande här och nu. Jag behöver vara mer här och nu.

Svar: ❤️ Tror att väldigt många människor lever så mycket i framtiden och det förflutna att de totalt missar nuet.
Sara

15 Chanelle:

Vackert skrivet, jag kunde verkligen se det framför mig och jag älskar det. Jag älskar detta väder. När det är mycket snö, -10 grader, torrluft och sol! Helt underbart

Svar: ❤️❤️❤️
Sara

16 Kathrinea:

Låter helt underbart! Det är så det är att leva i nuet och ta tillvara på varje andetag :D

Svar: ❤️
Sara

17 Junitjej:

Jag hade önskat att vi hade fått någon snö denna vinter. Men samtidigt känner jag längtan efter åren. Den är fantastisk!

Svar: Ja våren sjuder av liv verkligen, det är fascinaerande att se när allt kommer till liv igen.
Sara

18 Fnulan:

Ibland så brukar jag blunda när jag går i snön för att jag ska höra det mer. Och faktiskt uppleva det här och nu <3

Svar: Med all is vi har här nu så tror jag att blunda skulle vara livsfarligt. Man kan typ stå stilla och halka😂😂
Här och nu är så himla viktigt!
Sara

19 Elisabeth:

Det är verkligen att leva det! Helt klart!

20 Amanda:

Ljudet av att det knastrar är ju sån härlig känsla och ljud. Det är bara att passa på och njuta av vintern för snart kommer våren :)

21 Annica:

Ja, det där är sannerligen att leva - och inte bara överleva. :)

22 Moa Hansson s:

Så bra skrivet! Jag längtar efter snön men det får gärna vara lite varmare för min del haha !

23 PT Lilla Ax:

Underbar text! Du fångar känslan av dagen perfekt! Tack <3

Svar: ❤️ Tack snälla du!
Sara

24 Mirre - Sweetwords:

Jag älskar också snön och jag hoppas att snön är kvar nu tills vintern tar fram våren

Svar: Ja det där blaskiga mellanspelet känns så onödigt.
Sara

25 Sandra:

Ja och tänk att varje månad tillför något nytt och spännande åt oss och vår jord ❤

26 Kamilla:

Idag var det verkligen så att kylan bet sig fast i kinderna när jag var ute den korta stund aom jag var.

27 Wifeey:

Vilket fint inlägg och väldigt tänkvärt...
Ibland tar man verkligen vara på de små sakerna i livet, som allt de du beskriver <3

28 charlottelinden.se:

Det är absolut det där som är att leva :) De små och fina detaljerna i det stora. Jag är aå avundsjuk på er som har snö för övrigt. Här är det bara grått och trist utomhus.

29 Em:

Så fint skriver. Jag älskar värme, och har alltid sett framemot vår och sommar. Men iår känner jag mig glad för kylan, tycker nästan det är mysigt. Speciellt de dagarna när solen är framme!

Svar: Våren är också helt fantastisk. Att se så många saker återfödas eller vad man ska kalla det, det är fantastiskt.
Sara

30 Johanna:

Så himlafenomen skrivet, wow!Tror att det är precis det som är att leva. Saker förändras, de kommer tillbaka, de försvinner, nästa vinter ser inte ut som denna vinter och vi ska vara lyckliga om vi får en sommar som förra. Livet förändras, så detta är att leva.

Svar: Du har så rätt - som vanligt!
Sara

31 Evelina :

Vilket fint inlägg du skrivit! Tycker det sprider glädje genom att du beskrivit vädret och dagen så fint 💕

Lycka är att leva 💕

Svar: ❤️ Alltid glad om jag kan göra någon annans dag lite ljusare.
Sara

32 Hanna:

Dennatext var så djup och enkel på samma gång. Men jag tror att detta är att ta vara på livet, att se dessa små förändringar o njuta av dom.

Svar: <3
Sara

Kommentera här: