Plötsligt så vibrerade det i hela mig..


(null)
Jag tittade ut på förmiddagen trots kylan så kändes det som att den , just idag, kallade mitt namn lite extra för att locka mig ut i en värld som på något sätt lovade mig att om jag bara tog mig ut så skulle min värld förändras.
(null)
Jag och dottern tog med hennes nya, rosa, pulka  och stegade väg mot närmsta backe. En ytterst isig och ganska snöfattig sådan. Rätt liten är den också men nöden har ingen lag och har jag lovat pulka så blir det pulka.  Jag borde inte ha gjort  något sådant just nu egentligen men jag skulle ljuga om jag sa att det inte var genomtänkt, jag hann fundera igenom mitt beslut både en och två gånger innan jag tog plats bakom min dotter i pulkan. Och neråt bar de av i en hiskelig fart ändå, och hon skrek av skräckblandad glädje och förtjusning.

(null)

Och när hon till sist låg brevis pulkan och mina knarrande steg försvann i ljudet av hennes skratt så kände jag det. Den där känslan som jag har saknat så länge. Det vibrerade i hela mig och jag kunde verkligen känna för varje sekund av skratt hur det bubblade än mer inuti mig. Kärleken till mina barn och kärleken till livet fullkomligen tog över hela mig. Med varje andetag så fylldes bröstet alltmer av en känsla av lycka, en lycka som fick det att pirra i mig från kropp till tå. Som om jag vore nykär men utan någon som helst oro.

Tack livet, tack!

(null)


Kommentarer:

1 Johanna:

Eftersom jag inte har egna barn kan jag inte relatera till hur den kärleken känns, men att hela kroppen fylls av lycka, ren och skär lycka, av kärlek, tacksamhet och det känns som man går på moln, det är den bästa känslan. Helt underbart. Blev så glad av detta inlägg, tack. Kram <3

Svar: Den går inte upp mot någon annan känsla i världen. Jag kan förvisso inte erbjuda den känslan men sällskap i pulkabacken den dagen du har vägarna förbi bjuder vi på så länge det är vintertid iaf😂
Sara

2 Sarah:

Så roligt att åka pulka, det vill jag med göra men vi har ingen snö :) En rosa pulka är riktigt snyggt :)

Svar: Tänker som så att ni får nog värme före oss istället!
Sara

3 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Vilken befriande text och vilken underbar känsla du beskriver. Det låter som hela du skrek där i pulkabacke "jag är fri". När man gör det där ibland, släpper bort det lilla barnet men glömt undan det sker någonting inom en. Det känns som du förmedlar precis den känslan :)

Svar: Det är så fantastiskt skönt när livet knackar en på axeln, på ett positivt sätt, och påminner om allt härligt som finns att vara tacksam för.
Sara

4 JUNITJEJ:

Så härligt beskrivet!! Det var länge sedan jag själv åkte pulka.

När du kommenterar hos mig, skulle jag uppskatta att du länkar till din denna blogg. Du kan läsa här hur man kommenterar min blogg: http://www.junitjejen.se/2018/12/hur-man-gor.html

5 Kamilla:

Så härligt inlägg. Ja den bubbliga känslan är underbar. Kärleken till sin barn är speciell och helt gränslös

6 TwinMom.se:

Låter som ni haft en supermysig dag! Hoppas på att det kommer lite mer snö här så vi också kan ut och åka! Har två som längtar enormt😍

Svar: Det förstår jag att de gör, jag håller tummarna stenhårt för att mer snö faller utanför ert fönster riktigt snart!
Sara

7 Annica:

Åhh, jag får känslan av Ronja Rövardotters vårskrik.. :) Just den känslan, att allt annat inte spelar roll - kärleken till sitt/sina barn verkligen är det som fyller en, som man andas och som får en att sväva vidare.. :)

Svar: Så kändes det verkligen. Att vara här, i nuet, vilken underbar känsla!!
Sara

8 Marie:

Wow. Jag ryser av att få läsa dessa rader. Mäktigt när den känslan kommer över en, kärleken. Även jag känner mig tacksam för hur DU fick känna den känslan♥️

Svar: ❤️ Tack
Sara

9 Melissa Skywalkz:

Jag har inga biologiska barn, men jag har en extradotter så jag förstår vad du menar. Vi har en massa snö, kyla och is här uppe men jag tycker den kan ta och försvinna nu hahah

Svar: Jag är egentligen en sol-och-värme-människa men något skumt har hänt så nu satt jag t.o.m och googlade om jag kunde hitta billiga skridskor till alla i familjen. Jag chockar mig själv.
Sara

10 Lillan Kind:

Så underbart att läsa! Den bubbliga känslan av kärlek och lycka slår det mesta - oavsett av vilken anledning man känner den. Personligen kan jag tycka att livet bjuder på den lite oftare om man har barnasinnet kvar och bejakar det😊

Svar: Ja, jag såg något klipp från en sån ”flash mob” som genomförde låten ”Happy” så där lustigt och oväntat och jag kände hur gärna jag hade velat vara med om något sånt trots att jag varken kan sjunga eller dansa😂
Sara

11 Amanda:

Åh så härligt det är att läsa att du hade en bra dag ute med dina barn. Vilket vackert väder ni hade :)

12 Sandra:

Gud så underbart att känna sån lycka, det har jag aldrig gjort pga min kroniska depression, men det låter underbart. Ta vara på det och den känslan ❤

13 Sandra:

Gud så underbart att känna sån lycka, det har jag aldrig gjort pga min kroniska depression, men det låter underbart. Ta vara på det och den känslan ❤

Svar: Jag kan nog inte på rak arm är när det kändes så sist faktiskt.
Sara

Kommentera här: