Jag skapar en bra dag!

Vad tänker du göra för dig själv idag?
Vilka steg i livet tänker du ta, just idag?

Jag kommer att syssla med stresshantering och hinna med en guidad Yoga-nidra-meditation.
Mitt mål med dagen är att känna glädje, något som jag tror kommer att hjälpa mig framåt i livet.
Jag tänker ta vara på min tid och öva mig ännu mer på att vara närvarande i nuet. Jag tänker stanna upp och andas in alla dofter, ta in synintrycken runt omkring mig samtidigt som jag fortsätter att känna hur tacksam jag är för allt som jag har, här och nu. 

Idag tänker jag skrota tankar som  jobbar med påhittade hinder och problem. Jag behöver inte problemen förrän jag når dom, jag tänker inte låta dom ta min uppmärksamhet från allt det fantastiska i livet här och nu.
Och, viktigast av allt, jag tänker ta mig tiden att lyssna på mina barn och när de skrattar så tänker jag dras med och låta kärleken och glädjen fylla mig inifrån och ut.
Hur känner du?
Vad tänker du göra idag, för dog själv?
Vad är du tacksam över i livet?

Kommentera här: