Du är viktig.

Du, du inser väl att du måste värdesätta dig själv?
Där innerst inne så förstår du väl att du är både viktig och bra?
Om du inte vore just viktig så hade du aldrig kunnat spela en avgörande roll i någon annans liv.
Jo då, det har du gjort.
Det kan vara en förälders eller ett barns liv, oavsett hur bra relationen har varit så lovar jag att du har haft en direkt avgörande roll i hur den personen har uppfattat och tacklar livet och alla de läxor som livet ger oss.

Högst troligen så kommer du att spela en roll även i mitt liv om du är någon som bloggar.
Jag kommer att ge dig av min tid, och du ger mig någon minut av din tid. Det kanske inte låter så stort men vår tid är värdefull, den kommer inte tillbaka så tack för att du ger mig något oersättligt.

Du är väl värd varenda en av de minutrar jag ger till dig. Jag tror på att vara sann och ärlig så jag kommer inte ge dig en kommentar tillbaka som jag inte menar. Min kommentar kommer att vara helt ärlig men aldrig elak. Jag värdesätter Dig för mycket för det.

Tack för att du gör ett avtryck i mitt liv.

Du är värdefull.
Du är viktig.
Du är en vinnare.
Jag tror på Dig.

Kommentarer:

1 Fröken Rödlök:

Har inte riktigt reflekterat över det där faktiskt, men det ligger nog någonting i det du skriver. Oavsett relation så har man nog satt sina spår i en å annan människa =)

2 Mirre - Sweetwords:

Ja det är ju så, man får ge och ta imolika sammanhang, man är värdefull men även andra är det

3 Junitjej:

Jag är alldeles för dålig på att värdesätta mig själv. Får bli bättre på det.

4 charlottelinden.se:

Så fina ord! Tack för dom! Och det är så fascinerande när man tänker på det där som du skrev om - att någonting så simpelt som ett litet blogginlägg faktiskt bidrar till att någon annan lägger lite av sin egen tid på dig. Det är väldigt fint när man tänker på det :)

Svar: Visst är det❤️
Sara

5 Amanda:

Vilket bra inlägg och brukar/har inte tänkt att oavsett vilken relation det är så kanske man sätter spår :) Man tänker ju oftast att det är dom närmaste men så är det ju inte :)

Svar: Nej, jag tror att man måste stanna upp någonstans och inse just det, många människor som man aldrig ens reflekterat över bryr sig om en och anser att man är värdefull
Sara

6 Madde:

Du kommer alltid med så bra insikter och visst har du rätt nu också. Synd bara att det är så svårt att förstå att man är värdefull iaf för någon

Svar: Det är lite underligt egentligen att vi inte får det lika inpräntat när vi är små som vi får att vi inte är bättre än någon annan
Sara

7 Hanna:

Gud du ger mig varje gång en ny insikt med livet eller får mig att reflektera i nya synvinklar det är både lite jobbigt ibland men nyttigt och utvecklande.
Detta jobbar jag med varje dag att inse att jag är viktig för min sambo, hur självklart det än låter.

Svar: Säkerligen för fler än just din sambo. Det är så svårt, om man inte uppskattar sig själv, att förstå att någon annan kan göra det.
Sara

8 Annica:

Alltså, wow. Har aldrig tänkt så faktiskt. Men det är sant. Man gör alltid något avtryck i andras liv. Litet eller stort, det finns där.

Kommentera här: