Du är inte fast där.

Du är inte fast där du är just nu i livet. 
Det finns faktiskt ingenting som tvingar dig att stanna just där du är.
Däremot kanske olika faktorer spelar in som gör att du väljer att stanna där.

Det kanske är en trygghet i sig, även om du inte är nöjd så vet du ju vad du har.
Rädslan för det nya och osäkra kanske stoppar dig,men det är ju du som väljer att inte chansa.
Det kan handla om ett jobb, boende eller relationen till en annan människa och det kan så klart vara väldigt komplicerat att våga ändra på saker.
Det är okej om du väljer att stanna kvar i just det som du tänker på när du läser detta, men jag vill att du ska vara medveten om att det är just ett val som du gör.

Det finns alltid vägar vidare i livet men vi måste våga chansa ibland för att utforska de vägarna.
Vad kan du få ut av din chansning och vad kan du riskera genom att greppa tillfället?

Våga drömma lite, våga leva, våga välja och stå för dina val.

Du är en vinnare.
Jag tror på  Dig.

Kommentarer:

1 Carolina cuevas:

Håller med dig fullständigt 🤗 vågar man inte ta chansen att chansa hur ska man då veta om man lyckades eller inte.

2 Madelene:

Vilket inspirerande inlägg, Så häigt at gå in på en blogg och få lite pepp

Svar: ❤️ Tack för att du gav mig av din tid och läste
Sara

3 Sandra:

Tack, så bra ord som jag tänker ta till mig ❤

Svar: ❤️❤️❤️
Sara

Kommentera här: