Psst #12

Whoop whoop mitten av mångas arbetsvecka, nu börjar nedförsbacken mot helgen  så låt ditt leende skapa glädje och sprida det till människor du möter idag. 
Har du något speciellt viktigt att göra idag, något du måste sälja in eller ett annat möte så pröva att spela lite teater. Även om du tvivlar så, från den sekund du sätter steget mot det där möter så är det showtime och du är en självsäker människa i den rollen du nu ska spela.

En sak har livet lärt mig den som  kommer med kunskaper som den är trygg i den ifrågasätts sällan eller aldrig.

Idag är det DIN tur!

Kommentarer:

1 Hanna Karlsson:

Sprida glädje och leenden till alla jag möter brukar jag alltid göra på mitt jobb. Jag kanske skulle ta det steget längre och göra samma sak med folk jag möter på vägen till exempel.

Svar: Varför inte, ett leende smittar ju och visst behöver världen mer glädje?
Sara Stödberg

2 Lillan:

Du är så klok jag älskar dina texter :)

Svar: ❤️❤️Tack snälla
Sara Stödberg

3 Pärla:

Super bra tips, tror man klarar allt om man bara försöker/går in i en roll som du säger. Man bara kör helt enkelt <3

Svar: Tack, jag tror att vi har en tendens att tänka för mycket ibland. Då är det lättare i en del stunder att gå in i en roll.
Sara Stödberg

4 Elisa:

Jaa, det sköna med onsdagar är att många tycks inse att det vänder nu och är mitt-i-veckanglada. Har inget speciellt viktigt idag förutom att jag ska försöka spana in andras leenden och le tillbaka. :)

Svar: Helt rätt, få världen att skina!
Sara Stödberg

5 Therese:

Jag gillar dina peppande inlägg =) vilka bra tips =)

Svar: Tack, kul att du uppskattar dom.
Sara Stödberg

6 Lillan Kind:

Ja det gör så mycket både för en själv och människor runtomkring en, att man ler och sprider glädje. Energier smittar, så varför inte smitta folk med något positivt?😊
Ja den som uppvisar självsäkerhet och kunskap ifrågasätts inte tillnärmelsevis så ofta som den som utstrålar tvivel på sig själv. Men det är ju logiskt. För om jag visar att jag inte tror på mig själv - varför ska då någon annan göra det?😊
Jag har förresten besvarat din kommentar till mig så vet du det.

Svar: Du har, som vanligt, alldeles rätt i det du skriver. Jag läste någonstans förut också att om man ler (även om det är helt fake) så påverkar det signalerna till hjärna så att man faktiskt blir gladare eller mår bättre. Jag ställer mig kanske lite tvivlande om det fungerar när man har en öppen fraktur eller genomgår psykiskt trauma och har tårar som rinner ner för kinderna dock..
Sara Stödberg

7 Moa Larsson:

När jag klickar mig in på din blogg älskar jag att scrolla bland alla fantastiska inlägg. Idag laddades bara ett trots att jag refreshade sidan. Konstigt, men lika värdefullt för det. Jag är ledig imorgon men jobbar i helgen så jag får lite nedförsbacke imorgon innan det går uppför igen! ❤️

Svar: Ta tillvara på morgondagen ordentligt så att batterierna är fulladdade. Vi fyller alldeles för lätt våra fria dagar med mängder av måsten.
Sara Stödberg

8 Jennysvardag :

Det känns verkligen som en nedförsbacke inför helgen. Men det känns bra och så bra pepp

Svar: Jag tror att jag har längtat till helgen sen i söndags, inte för något särskilt utan för att få sova liiite längre om morgnarna och ha tid med allt extra gos som inte hinns med när man ska till förskolan!
Sara Stödberg

9 My:

Får börja skänka ett leende eller två nu i fortsättningen då jag går ner för gatan 😊 väldigt bra tips! 😃

Svar: Kör ba köööör! Det är gratis och du gör världen till en ljusare plats så du har ju inget att förlora.
Sara Stödberg

10 Johanna:

Men så himla sant! Att gå fram till någon och självsäkert säga nått, man vågar inte säga emot. Sjuukt viktigt. Det har jag också märkt faktiskt. Kramar <33

Svar: Jag klev in som tränare hos en grupp 16-åriga fotbollskillar. Jag gav en snabb introduktion av vem jag var och sa ”det här SKA vi göra idag, frågor på det?” Innan de hann tänka eller ens öppna munnen så fortsatte jag med ”bra, då kör vi!”. Inte en enda gång efter det hade jag några problem med den gruppen om man ser på respekt mellan tränare och spelare, trots att jag vet att andra vuxna trodde att det skulle bli jättesvårt för att jag ”var en kvinnlig tränare”.
Sara Stödberg

11 Elin:

Fin text du skrev. Man blir glad också om dagarna när nån är snäll & ger en en komplimang. Det fick jag idag. En komplimang & ett leende kan göra så mycket det oxå.

Svar: Visst är det så, det är dessutom helt gratis
Sara Stödberg

12 www.nouw.com/sannaevelyne:

Vilket underbart pepp-inlägg :)

13 Sarah:

Så snabbt veckan går men skönt att det snart är helg :) Jag hade väl inget viktigt att göra men vi filmades iaf på dansen :)

14 Kamilla:

Du har så många sunda och kloka tankar kring livet som jag tar till mig. Jag är i Sälen och åker skidor med familjen

Svar: Tack snälla, jag kikade in hos dig och såg dina bilder. Måste erkänna att jag kände att jag nog befunnit mig på fel plats idag? Å andra sidan får jag trösta mig med att det var rätt varmt här så att jag också kunde njuta av vädret även om jag hade gillat skidåkning!
Sara Stödberg

15 Amanda:

Jag tycker det är så skönt när måndagen är över för då vet man att nu kommer veckan gå fort. Imorgon är det torsdag. och snart helg :D

Svar: Det jobbigaste är att helgerna känns också som att de tar slut alldeles för fort?
Sara Stödberg

16 Ellie:

Älskar verkligen hur du skriver! Ska absolut spela självsäker på nästa möte haha!

Svar: Ja alltså go for it! Försök att skapa lite distans till dig själv och dra på en mask, det är galet effektivt för att slippa bli ifrågasatt.
Sara Stödberg

17 Sandra:

Jag sprider massor av glädje runt mig, hoppas jag i allafall 😉 Jag går ofta med ett leende i varje fall, hemma kan jag dock släppa på allt och bara vara ❤

Svar: Glöm bara inte bort att ge sig själv ett i spegeln ibland också, det är du värd!😉😘
Sara Stödberg

18 Lexochlogan :

Så sant, kunskap ger trygghet och med det är det sällan någon som ifrågasätter.

Svar: Ja, det lustiga är att det inte ens egentligen behöver vara kunskap utan bara skenet av det och bra retorik. Människor (även vi själva) manipuleras nog många gånger till att köpa rena lögner. Bara titta på mannen som anställdes som.. kirurg var det tror jag. Han hann operera ett antal människor innan han avslöjades. Eller Rasputin hos tsarfamiljen.
Man kan hitta många exempel i historien men jag tror att det är mycket vanligare och sker dagligen lite överallt
Sara Stödberg

Kommentera här: