Funday or runday?

Ta ett djupt andetag, ta ett till men blunda den här gången och sträck ut armarna ordentligt i luften, som om du nyss vaknat. 
Sträck dig så att ryggen verkligen dras ut, står du upp så stå på tårna samtidigt så du blir så låååång du bara kan bli, låt ditt ansikte spricka upp i ett leende. 
Kom igen nu, bättre kan du!
Eftersom  "Sunday is funday"  (möjligen inte bara funday för Hanna för då kan det eventuellt också vara "Sunday is runday också!"😉) så kan du, när du har sträckt färdigt på dig, göra några "vinnarhopp" (hoppa rakt upp så högt du kan med bägge fötterna, ett leende på läpparna och armarna sträckta uppåt) det gör allt (utom knävärk och ryggvärk) lite roligare. Gör det gärna framför spegeln då blir det ännu roligare. Ta med dig det sär leendet ut i världen och sprid lite glädje;
 -You can do it!

Så där ja fining, du är redo för en härlig dag nu så se till att uppskatta den ordentligt.

Musik, tusan jag glömde ju musiken;



Kommentarer:

1 Amanda:

Åh man blir ju så glad av dina inlägg. Det är viktigt att sträcka på ryggen som du beskriver. Och väldigt skönt :)

2 Jennysvardag:

Så bra morgon pepp som vanligt. Sträcka på sig ordentligt behövd ju verkligen en söndags morgon. Den låten får mig att tänka tillbaka på alla fester med mitt ex hahaha 🙈😂

3 Pärla:

Vilket kul sätt att starta dagen, hehe! Att få peppa sig själv och sen känna sig motiverad hela dagen.

4 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Vilka bra tips, verkligen något att ta till sig sträcka ut hela kroppen och omfamna söndagen. Jag ska ut och motionera om en timme, gå tipspromenad tillsammans med sonens pappa, sonens farmor och farfar, faster och så sonens farmors karl :). Kanske någon mer eller mindre :)

Svar: Det låter faktiskt jättemysigt med ett helt gäng som går tipspromenad. Lagom nivå på socialt umgänge samtidigt som man får gnugga geniknölarna lite, det borde jag nog göra någon gång.
Sara Stödberg

5 Sarah:

Söndag är ju inte veckans roligaste dag :P I alla fall inte om man ska till jobb eller skola på måndagen :)

6 Sandra:

Vilket underbart sätt att vakna, när jag jobbade inom äldreomsorgen så började vi våra mornar med morgongympa. Jisses så gött det var ❤

7 Sara:

Låter härligt! Brukar sträcka på mig extra på morgonen och verkligen mjuka upp hela kroppen. Känns som ett bra sätt att starta på :)

8 Trollkatt:

Min söndag bjuder på regn, men det behöver vi också. Så mestadels bokläsning och ett totalt njutande av att min mage mår så mycket bättre idag än på länge :-D. Yaay!

9 Elin:

Fina tips dock har söndagar alltid gett mig ångest - hur många djupa andetag än jag försöker ta.

10 Wifeey:

Dina inlägg är så "sköna" att läsa eller vad man ska säga :D
Riktigt bra tips och ska göra detta även om jag gör de redan men ska börja tänka på de lite till :)

11 Marie:

Ja detta borde jag ta till mig för jag tycker söndagar är värdelöst tråkiga

12 Hanna Karlsson:

Kul att du länkade till mig, dock så är det något fel i adressen. :-) Det blev ingen runday för mig idag. Har jobbat hela dagen och kände att det räckte med det jag rörde mig på jobbet. Några vinnarhopp ska jag allt göra imorgon bitti. :-)

13 charlottelinden.se:

Det där hade jag gärna gett mig på om det inte vore för att jag dels precis kom från gymmet och dels har sådan träningsvärk att jag inte kan röra mig, haha! ;)

14 Yela:

Fina du! Om de inte va så att jag är helslut efter en dag av storstädande & hårfärgning så skulle jag gjort de 😅 Den låten hade jag förresten nästan glömt bort!

15 Lillan:

Wow så härligt tips du gör ju verkligen morgonen toppen bra & underbar start 😍

16 Kamilla:

Funday och runday hänger ihop tycker jag då jag tolkar runday som en dag då man gör något som inte måste betyda att man är ute och springer.

Svar: Återigen så har du så rätt, tack för att du ofta vidgar mitt perspektiv!
Sara Stödberg

Kommentera här: