Fegis

"What is cowardice but the body's wisdom of its weakness? What is bravery but the body's wisdom of its strength. The coward and the hero march together within every man. So to call one man 'coward' and another 'brave' merely serves to indicate the possibilities of their achieving the opposite." - Master Po

Citatet är hämtat från en serie som skapades på 70-talet, Kung Fu.

Det stämmer så väl så jag ville gärna dela det med er och med en påminnelse om att man inte måste vara antingen feg eller modig. Vi bär alla på bägge delar inuti oss, vi kan dock välja vilken som vi vill använda oss av.

Kommentarer:

1 Johanna:

Så himla sant, som vanligt. Ibland känner man sig jättemodig och ibland så feg. ibland vågar någon annan det man själv inte vågar, medan ibland är man modigare än någon annan. Man kan vara båda. Kram <3

Svar: De olika delarna kompletterar varandra tänker jag, man måst ha dom o balans.
Sara Stödberg

2 www.nouw.com/sannaevelyne:

Första gången jag läste detta citat men det ska verkligen inte bli den sista!

3 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Visst är det så, sedan kan man undra varför feg skulle vara negativt medan modig ses som positivt? :)

Svar: Jag älskar att du alltid tänker ett steg längre!
Sara Stödberg

4 Hanna Karlsson:

Jag har aldrig hört det citatet. Bra citat verkligen och tycker precis som Madeleine att inte behöver vara negativt att vara feg. De kompletterar varandra. Tänker att ibland är det bättre att vara "feg" och dra sig ur något än att vara övermodig och kanske få ångra sig sedan.

Svar: Precis, allt behöver ha en viss balans.
Sara Stödberg

5 Ullie:

ibland kan det va bra att inte vara för modig utan avvakta o se eller hur

jo det är lite mycket nu med en utredning så humöret är inte på topp dumma försäkringsk

skickar stor kram fina o hoppas din dag varit bäst kram kram

Svar: Jag tänker att man måste känna in skillnaden mellan dumdristig och modig.. att man bör hitta någon balans.. Försäkringskassan är nog inte glädjespridare alltför ofta, jag försöker skicka dig värme och styrka mentalt så gott det går. Fortsätt att stå rak i ryggen!
Sara Stödberg

6 Michelle :

Håller med . Vi alla haf vi olika vackagr o alltid handlar det inte om att vara feg el modig 💕

Kommentera här: