En påsk fylld av tacksamhet.

Du, gör vad sägs om att göra oss en tjänst idag?
Gärna direkt när du vaknar men jag förstår att det kan bli svårt så när som helst under dagen kan duga. 
Försök att få cirka fem minuter för dig själv, har du barn så smit gärna undan när någon annan vuxen är där och de är fokuserade på något annat.
Gå sen ut, balkong, uteplats, utanför porten vart spelar mindre roll bara du är utomhus, låt inte eventuellt dåligt väder hindra dig. Ställ klockan på 4-5 minuter.
Titta upp mot skyn, le, och börja rabbla upp (inombords) allt i ditt liv som du är tacksam över och varför.

Du ska även få en sång så klart att hålla i huvudet under dagen, den kanske inte är direkt kopplat till min uppmaning utan mer till dig att låta spelas upp inuti när du ser på de du tycker om i ditt liv.

Glad påsk!



Kommentarer:

1 Pärla:

Så viktigt att komma ihåg vad man har att vara tacksam för. Tack för påminnelsen <3

Svar: Jag är tacksam över att få följa ditt liv!
Sara Stödberg

2 Amanda :

I bland måste man ta in det man är tacksam för i sitt liv ☺️ kul att du skriver sådan inlägg

Svar: ❤️
Sara Stödberg

3 Michaela :

Det ska jag verkligen göra under dagen. Låter så avkopplande 🙂

Svar: Avkopplande och stärkande!
Sara Stödberg

4 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Först den där låten får mig alltid att tänka på musiken i skolan.

Sen så fin sak att faktiskt göra för sig själv, jag ska se till att göra det under dagen :D.

Svar: När jag hör låten så tänker jag på mig och min sambo😂 Jag brukade behöva bekräftelse och kunde eventuellt vara.. erhm.. lite tjatig kanske😂 Petter skulle kunna vara han och Magnus jag!
Sara Stödberg

5 soclosedecember.nu:

Glad påsk Egentid är jättefint att få ibland!

Svar: Detsamma! Ja det gäller verkligen att ta tillvara på egentiden på rätt sätt❤️
Sara Stödberg

6 Ullie :

Jag skrev om det och tacksam för ja man glömmer gärna det .
Glad och tacksam trots inflammation i munnen påsk kramen kommer häääär

7 Ullie :

Jag skrev om det och tacksam för ja man glömmer gärna det .
Glad och tacksam trots inflammation i munnen påsk kramen kommer häääär

Svar: ❤️ All kärlek till dig, jag hoppas verkligen att munnen känns bättre snart eller att du åtminstone slipper ha ont!
Sara Stödberg

8 Sarah:

Det är najs att vara utomhus :) Sånt där är inget för mig men lycka till för er som gör det :P

9 Hanna Karlsson:

Vilken bra uppmaning. Den senaste veckan har bitvis varit tung så det hjälper mig säkert att fokusera på det som är bra.

10 Linda:

Det ska jag göra. Jag har blundat och kopplat av i några minuter idag hemma hos mor men jag tänkte inte på nåt jag är tacksam för, det måste jag träna på.

11 Marie:

Ja man måste försöka få så mycket egentid det går för man behöver det

Kommentera här: