Bli inte bekväm.

Hej igen!

Är du där du vill vara i livet? Fungerar allt som det ska?
Du har inga direkta drömmar eller mål för tillfället?

Så synd, att sluta följa sina drömmar eller mål innebär ofta att sluta utvecklas.
Det enda som utvecklas av det är brist på motivation och ånger.
När du väl inser det så kanske du har missat dina chanser, har du råd med det?
Att överge önskan om att bli en bättre och starkare person innebär att du överger Dig.

Att du aldrig kommer att få reda på eller leva upp till din fulla potential.
Så du drömmer om att ha miljoner på banken?
Vad gör du för att uppnå den drömmen, vad offrar du?
Offrar du tillräckligt eller kan du offra mer?
Om du inte är beredd att offra saker i livet för att nå dina drömmar så kommer du heller aldrig att nå dom.

Om du istället bestämmer dig för att växa, att följa dina drömmar och satsa på drömmarna så kan ingen stoppa dig.
Du kommer högst troligt att falla några gånger på vägen och det är helt okej att göra så - bara du reser dig upp varje gång!

En del drömmar är så stora att det krävs att du jobbar varje minut av din vakna tid, varje dag.
Men när du når dina mål så kommer känslan vara så skön att du kommer att fundera över hur andra ens får för sig tanken att ge upp.
När du når dina mål så har du bevisat för dig att du kan men att man inte får stanna utan måse fortsätta framåt för att lyckas.

Om du tror på dig själv och på ditt syfte så kan du gå hur långt som helst.

Stanna inte vid ett målsnöre, annat än för att hämta andan.
Skapa nya, större mål hela tiden och känn hur din kraft bara växer.
Ju mer du växer så kommer människor omkring dig arr förändras i sin attityd gentemot dig.
Var uppmärksam, alla människor har inte ärliga motiv.

Vet du dina mål?
Har du gjort upp en tydlig plan för att nå dom?
Annars är det dags att göra det nu, vänta inte.
Skriv ner dina mål ochh vägen dit på ett papper, låt bokstäverna du skriver fastna i din hjärna.
Spara det pappret och börja idag.

Go get it - you deserve it!

Kommentarer:

1 Melissa:

Asså mitt mål har i många år varit att försöka må bra och ta mig ur skiten jag satt i om man säger så. Det är först nu som jag kan börja planera min framtid - innan visste jag ju inte om jag hade en framtid eller inte.

Svar: Men tänk vilken känsla, du kan planera din framtid och troligen styra över den själv,Bara att ha tagit sig ur tuffa upplevelser är så sjukt starkt gjort.
Den tiden som har varit har ju inte varit bortkastad heller, tänk så många erfarenheter du har med dig nu. Fortsätt framåt, du har viljan och uppenbarligen även styrkan!
Sara Stödberg

2 Amanda:

Vilket peppande inlägg verkligen! just nu kämpar jag varje dag för att nå mina mål och drömmar :)

Svar: Så härligt att höra att du blev peppad. På vägen mot sina drömmar och mål så händer det lätt att man ibland snubblar och faller. OM det händer dig så kom ihåg att hinder är till för att överkommas. Om du lär dig något av varje gång du faller så har det inte varit förgäves, du blev rikare ändå.Tro på dig själv så kommer du snart nog sitta där som en vinnare!
Sara Stödberg

3 Johanna:

Jag har många mål som jag vill nå ! Och jag tror bara man vill så klarar man allt!!

Svar: Det enda mål som jag tror kan bli lite knepigt är möjligen att bli president i USA ;)I övrigt så tror jag stenhårt att man kan nå alla mål man har genom att fokusera på ett i taget och sen gå all in!
Sara Stödberg

Kommentera här: