Släpp taget nu.

En del människor är inte ämnade att stanna i våra liv.
De ska bara komma in i vårt liv för en liten stund, något andetag, och sedan fortsätta vidare för att ersättas av andra karaktärer.

Är det någon som har kommit att stå dig nära så kommer det att värka ett tag efter att de har stängt dörren
bakom sig.
En del försvinner under stor dramatik medan andra tassar ut så tyst att du inte inser att de är borta ur ditt liv förrän det är för sent.

Alla relationer är inte menade att hålla, att det gör ont, att gråta en del är normalt och helt okej.
Men när du har sörjt färdigt över din förlust så fundera över vad personen har tillfört i sagan om ditt liv?
Kanske har du lärt dig något om svek, om saknad, om ödmjukhet eller något praktiskt att använda i vardagslivet?
När du har kommit fram till vad du har tagit med dig vidare så ställ dig upp och känn hur mycket starkare du har blivit.

Det var inte meningen att personen skulle finnas där för alltid, även om du gärna ville tro det.
Alla älskar inte på samma villkor, oavsett om det gäller vänskap, kärlek eller familjeband.
Det är en av de bästa ingedienserna i livet. Eftersom vi alla är olika så kan vi aldrig hundra procent säkert veta exakt hur någon annan reagerar på olika saker.
Och vi bör också fundera noga innan vi dömer någon för hur just den reagerar.

Så  personen lämnade ditt liv, antingen genom drama eller hur lugnt som helst.
Du bör acceptera det.
Lägg inte din energi på att försöka få personen att komma tillbaka, lär dig istället något av det.
Tillämpa det du har lärt dig i framtida relationer istället.
Om hen valde att gå så är det dags att du släpper taget nu.
Du tror inte att det går att "bara släppa" men om du hejdar dig och tänker efter så gick personen p.g.a drama så kommer inte det att försvinna ur era medvetanden för att någon av er säger förlåt.
Om personen försvann utan att du märkte det så finns det väl egentligen inget behov för er att hålla kontakten heller?

Du är färdig nu, torka tårarna, ingen mer gråt.
Res dig upp,starkare än förut -låt dom gå!

Investera i dig självm du är den du måste leva med, världen är din,

Jag tror på dig, Du fixar detta. Börja gå din väg!

Kommentarer:

1 Miss Philipsen :

Vilket underbart inlägg. Jag behövde verkligen läsa det där. Tack!

Svar: Livet är ditt, ta kontrollen, det är okej att gå vidare. Tack för uppskattningen, det värmer <3
Sara

2 Johanna:

När min bästa vän gick bort ville jag verkligen inte släppa taget ! Och jag har nog inte gjort de än idag

Svar: Det gör mig ont att höra att du har behövt att gå igenom det.Men för vems skull håller du fast?
Att släppa bördan och att glömma är två olika saker.
Hur längesen var det?
Sara

3 Michaela:

En "vän" tog nydligen steget ur nitt liv för andra gången på ett psr månader. Första gången gjorde det obt och jag bröt ihop. Vi löste problemen och hon kom tillbaks. Sen utan förvarning bestämde hon sig att hon onte ville ha mig i sitt liv. Denna gång grät jag inte, jag skrattade av någon anledning.. Kändes bra. Men kan ibte sluta undra om jag är hemsk son skrattade

Svar: Absolut inte. Känslan av frihet och lättnad kan också få en att skratta.
Nu är det ju Ditt val om du tänker låta henne gå. Bli inte förvånad om hon hör av sig, häng inte upp dig på att hon kommer att göra det men förbered dig så art du vet vart du står den dagen.
Du har givit henne din tid, din energi och t.o.m dina tårar.

Du är värd mer än så, jag hoppas att du också vet det.
Sara

4 Nilla:

Tack för ett bra inlägg! En del människor som man umgåtts med saknar man verkligen medan det kan finnas andra som det känns ganska skönt att ha sluppit ha en relation med, hur som helst så håller jag med dig, det är bara att acceptera hur det är och gå vidare!

Svar: Ja att hålla fast i någon som inte vill gör bara ont i längden, livet är alldeles för kort.
Sara

5 Chanelle:

Vilket passande inlägg för mig med tanke på mitt inlägg idag haha.. Det är svårt att accepter men man måste ju för att kunna gå vidare :/

Svar: Ja jag kollade in sin blogg strax efter att jag hade publicerat det här och tänkte att det är underligt för jag kan så ofta relatera mina och dina inlägg. Tankeläsning AB? 😂😂
Sara

6 Mirre:

Ohh vad sorgligt samtidigt så äkta och sant

Svar: Man gör bara illa sig själv om man kämpar för att behålla någon som inte vill vara kvar vid ens sida.
Sara

7 Carolina cuevas:

Visst livet består av att leva och sen dö men man har rätt till att sörja ett tag.Visst måste försöka att gå vidare och uppskatta tiden man fick med varandra.Men tror att det är svårt att återfå kontrollen om man inte får sörja klart.Mår man dessutom dåligt sen innan gör det inte saken bättre.förstår hur du tänker

Svar: Det var främst ”levande” relationer jag syftade på men även de kan ju göra en otroligt ledsen så därför nämnde jag även att man måste få sörja färdigt ❤️
Sara

Kommentera här: