Kris!

Om du tittar på ditt nätverk av vänner, vilka vet du kommer att finnas där för dig den dagen du verkligen krisar?
Fundera en gång till på de namn du nu tänkte på.
Hur många är de?
En kris behöver inte vara en kort, intensiv, period. Den kan sträcka sig mycket längre period och som vän kan det vara tufft att stå bredvid som utomstående.
Räkna igenom namnen igen, tvivlar du på något av namnen så stryk den personen direkt från listan.
Har någon av dom fullt upp med sitt liv? Du vet så där att du inte skulle vilja störa? 
Stryk de personerna också.

Det finns egentligen bara en enda person som varken kan eller får svika. En enda person som kan spendera varenda vaken natt med dig. En enda person som kommer att fira högtidsdagar med dig och sorgliga stunder fulla av gråt. 
Det är Du.
Du är den viktigaste personen i ditt liv.
Du är den som måste leva dig.
Du måste möta dagen tillsammans med dig.
Så är det inte dags att du uppskattar dig själv lite?
Andra vill finnas där, det handlar inte om det.
Hur kan du bli arg på att någon annan inte finns där på dina villkor när du inte kan acceptera din egen närvaro?
Du är värd så mycket, välj att vara din egen bästa vän. 
Var snäll mot dig.

Du är stark.
Du är bra.
Du är en vinnare.
Jag tror på Diig.

Kommentarer:

1 Emma Engström:

Så himla bra skrivet!!

2 Yela:

Så himla klokt & bra inlägg som vanligt fina du! Jag är så glad att jag klippt kontakten med en massa vänner som hade dåligt inflytande, har idag endast de jag vet är äkta❤️

Svar: Det är bra, du behöver få fokusera på dig och ditt liv. Du är så värd det, och dessutom mer än väl värd riktig vänskap. Vad ska du med de andra till i slutänden, de tar bara din energi iaf.
Sara

3 Fnulan:

Jag tänker ofta som så.. Hade jag gjort eller sagt på ett visst sätt till en kompis? Om svaret är nej så ska jag sluta säga eller göra så till mig själv

Svar: Det är så bra när man kan se det själv, först då så kan man få ro.
Sara

4 Elisa:

Så klokt. Jag är glad att jag finns där för mig själv. :) visst, det finns de som skulle vara där för mig, men mitt eget sällskap är ändå bäst.

Svar: Ja det är helt sant. Den som alltid göra mest för dig är ju du!
Sara

5 Michaela:

Du levererar kanon inlägg efter inlägg. Tror jag har två riktiga vänner som skulle stanna hos mig vid kris utöver min familj☺

Svar: Två vänner är bättre än ingen. Tack för att du alltid är så snäll!
Sara

6 Mirre:

Jag har en handfull där som skulle stanna vilket fall och ställa upp om ngt hände, så är det

7 Jennifer:

Ja jag vet exakt vilka det är och det är jag tacksam för att jag har just dem, de är få; men finns där ALLTID!

8 Frökenny :

Viktigt att ta hand om sig själv för att orka även de dagar som är tunga 💕

9 charlottelinden.se:

Så sant! I vuxen ålder har jag insett att majoriteten av mina vänskaper genom åren har varit väldigt destruktiva på så vis att jag alltid har gett allt av mig själv utan att få så mycket tillbaka. Idag skulle jag aldrig ödsla tid på en sådan vänskap igen!

Svar: Bra. Du förtjänar bättre!
Sara

10 Hanna:

Jag vet exakt vilka personer som skulle finnas för mig i kris. De är en handfull, men den finaste handen av människor jag kan önska mig. Jag är lycklig som är berikad av människor som har hjärtan av guld❤️

Svar: Underbart!
Sara

11 Fröken Rödlök :

Förutom familjen tror jag nog bara att jag har en vän som skulle ställa upp. Jag har försökt med fler men är tyvärr oftast de som har mest problem och jag orkar dessvärre inte ta kontakt med de då.

Svar: Du gör rätt. Att börja engagera sig i någon annans problem om man redan från start vet att man inte kommer att orka är bara fel.
Sara

12 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

Jag har flera vänner som finns där för mig, även min familj. Det är något jag värderar högt, men så är jag också sådan som endast släpper människor jag litar på in i mitt liv :)

Svar: Det kanske är bäst så, att vara försiktig menar jag.
Sara

13 Lillan Kind :

Ja när det väl krisar upptäcker man att de äkta vännerna är snabbt räknade. Om jag inte hade varit min bästa vän kunde detta år lätt ha fått mig att gå under fullständigt.

Svar: Ja visst är det så, men titta på dig nu.
Din bästa vän är ju en helt grym fighter!
Sara

14 Nilla:

Bra skrivet och bra tanke! Vissa vänner finns kvar vad som än händer men vissa försvinner ganska snart i en vänskap! Man är sig själv närmast som ordspråket säger <3

15 Amanda:

Tack detta var ett bra inlägg för mig att läsa och det är så sant det du skriver. oavsett vilka som stannar är fortfarande JAG viktigast. får jag gå tillbaks och läsa detta om det skulle behövas?
kram <3

Svar: Självklart. Just DU är viktigast i ditt liv.
Sara

16 Jennysvardag:

Så bra och kloka ord. Jag kommer alltid finns för mig själv i alla lägen

17 Malin Moen:

ÄLSKAR din blogg och alla dina inspirerande inlägg! Har rekommenderat din blogg till många vänner och kollegor :)

Svar: Men åh tack snälla du! Jag är jättetacksam!❤️
Sara

18 Jenny:

Så sant, verkligen!!
Under alla år så är det bara en själv man kan lita på till 110% i alla lägen!

Ha en fin dag,

kram kram

Svar: Detsamma!
Sara

Kommentera här: