Fridaynight!

Fredagskväll, så härligt!
Jag hoppas att du spenderar den på det sätt som är bäst för dig.
 En del lägger fredagskvällen på att dansa i sällskap av goda vänner, tills det känns som att fötterna ska gå av. Så härligt att få utlopp för den energin och glädjen musiken och dansen kan ge.

En del vill gärna spendera kvällen på någon pub någonstans, omgiven av sorlet från andra människor. Så levande, så många människor att iaktta för att glömma vardagsstressen.

Kanske ska tjejgänget ut och käka tillsammans och fylla kvällen med fniss och historier som inträffat sen man sågs sist!

Oavsett om du tillhör någon av dessa kategorier eller du kanske är den som myser med ett glas vin under en filt i soffan så hoppas jag att du skämmer bort dig själv.

Du är SÅ värd det.
Du har skänkt så mycket av din tid till att ta hand om andra så ikväll är du den du bör fokusera helt på.
Om tankar på jobbet försöker hälsa på och du är ledig så knuffa bort dom.
Ikväll handlar det om Dig, Du fantastiska människa.
Dra in ett djupt andetag och beundra dig själv lite.
Du är så grym. 
Du löser problem som uppstår, beräknar tider och jonglerar de uppgifter som kommer framför dig som ett riktigt proffs.

Njut nu, samla energi.
Vi ska ju fortsätta framåt sen men ikväll så andas vi in luften som de vinnare vi är.

Du är bra.
Du är stark.
Du är en vinnare.
Jag tror på Dig.

Kommentarer:

1 Johanna:

Min fredag spenderas hemma, med min pojkvän, framför en film och popcorn. Hur spenderar du din fredag fina du? Massa kramar <3

Svar: Men så mysigt, här blev det asiatiskt med familjen framför tv`n. Så där myspysigt som det bara kan vara när man trivs som bäst i livet.
Sara

2 Liw:

Vilket peppande inlägg! Jag tillhör definitivt sista ”myskategorin”. Men jag minns ju den första kategorin med dansande och det var himla roligt men inget jag vill göra så ofta längre ute på krogen. Men på privata fester älskar jag att dansa 😃

Svar: Det var verkligen evigheter sen jag var ute känns det som. Iofs är jag i den åldern nu att jag inte gillar schlager men nog skulle känna mig malplacerad på ett ställe dit partygenerationen går :D
Sara

3 Ida:

vilket peppade inlägg!
meen kan du inte berätta lite om vem du är och så? lite nyfiken nämligen :)

Svar: Jag försöker att blanda så lite av mitt privata liv som möjligt i bloggen.Eller, fel uttryckt, så lite som möjligt av mitt vardagsliv beskriver nog bättre hur jag menar.Om det är några specifika funderingar du har så kan du alltid maila.mig så kommer jag att svara. Jag tror stenhårt på att om man lyckas lyfta människor och få de att se sina inre styrkor så kan man förändra världen, bit för bit, till något bättre och om du har gjort någon annans dag lite bättre så kan du alltid somna med ett leende på läpparna :)
Sara

4 Nilla:

Bra och peppande inlägg. Jag är personen som myser hemma under en filt med ett glas vin och skämmer bort mig själv. Tyvärr så har jag inte tagit hand om andra och kan ibland ha lite dåligt samvete för att jag inte bidrar med så mycket för andra.
Samtidigt så tror jag att det är bra för andra i min omgivning att jag är ganska stark och positiv i mig själv, trots mina motgångar! Så tack för dina ord. Jag tror också på mig själv och att jag är en vinnare! Jag kommer aldrig att ge upp!

Den som aldrig skådat avgrunderna
får aldrig uppleva de himmelska höjderna.
Den som aldrig skrikit i ångest,
snyftat i förtvivlan och förbannat i vrede,
kommer aldrig någonsin att gråta i glädje
över tonerna från en silverflöjt.
- Okänd författare -

Svar: Jag tror kanske att du underskattar dig själv. Man kan hjälpa andra på många sätt och jag vågar nog påstå att du har hjälpt folk med att se att de kunde ha haft det värre, att man kan le sig igenom smärta och med lärdom om dina diagnoser. Så du har inget att skämmas för. Den texten har jag inte läst förut men den grep tag i mitt hjärta direkt så den kommer att sparas i en textfil, tack!!
Sara

5 Yela:

Fina du, alltid så bra inlägg! Jag kommer spendera min fredag ensam framför tvn 😄🌺

Svar: Så länge man kan trivas i sitt eget sällskap så tror jag att det kan vara i just sådana stunder vi lär oss mest om oss själva. Och så finns ju så klart fördelen med att det bara är man själv som bestämmer vad man ska se på tv`n;) Ta hand om dig fina du och tack för den glädje du tillför mitt liv med dina snälla kommentarer
Sara

6 Melissaskywalkz:

Oftast vill jag helst spendera den hemma med pojkvännen men jag tackar aldrig nej till rave, tyvärr anordnas inte de en gång i veckan direkt hahah

Svar: Du kanske kan bli en ravefixare när du e klar med dina andra spännande planer? Jag tycker att det är jättespännande att få se vad du har på gång!
Sara

7 charlottelinden.se:

Fina ord! Jag spenderar fredagkvällen i sängen framför en bra serie. Hoppas att du får en fin helg! <3

Svar: Tack snälla! Det vankas barndop för fina vänners pojke och lördagsgodis imorgon med fantastiskt livliga barn. Klart det kommer att bli fantastiskt❤️
Sara

8 Marie:

Skönt med fredag, najs med helg nu, det ska bli skönt

Svar: Det kändes som att det var dags för helg igen!
Sara

9 Kamilla:

Jag måste säga att jag verkligen uppskattar dina inlägg. Du peppar och inspirerar säkert många flera än mig.

Svar: Tack snälla, du kan inte ana hur glad det gör mig att höra. Bloggandet är så nytt för mig att jag blir helt fascinerad över de glimtar alla visar ur sitt liv i sina bloggar. Ena sekunden följer jag med någon till espresso house för en latte, nästa är plötsligt på barnvagn-cykel-barn och makepromenad och när jag blinkar till så är jag i varma Tunisien och beundrar ett husbygge. Du gjorde min kväll med dina ors och jag hoppas att du och alla andra kan känna hur tacksam jag är att jag får hänga med på ett hörn i era liv också!
Sara

10 Fru Elversson :

Alltså jag ÄLSKAR dessa inlägg!! Jag har haft en dålig dag, men avslutades bättre, genom att spela ett av mina favorit spel. Tack för att du gör dessa inlägg, man får verkligen tänka till! Kram

Svar: Du ser, då bestämde du dig för att styra dagen åt det bättre hållet. Du tog kontrollen! Bra jobbat och tack för dina fina ord!
Sara

11 Em:

Ikväll tillhörde jag tjejgänget som tick ut och åt. Fanatisk kväll! :)

Svar: Såååå mysigt. Och så kul att höra att du haft det bra!
Sara

12 Becka Lindhe:

Jag spenderade min kväll tillsammans med vänner och hade produktvisning, en väldigt lyckad och mysig kväll! :D

Svar: Det låter riktigt mysigt!
Sara

Kommentera här: